2011-10-27, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gangster.
Okej bra!
Vet du då vad en stridspilot tjänar?
Kan inte du fråga det det första du gör på intervjun Så ska vi se hur det går för dig.
2011-10-27, 20:02
Medlem
Citat:
Okej bra!
Vet du då vad en stridspilot tjänar?

Vafan skit i lönen. Känns mycket viktigare att ha ett yrke som man verkligen gillar. Du lär ju klara dig på lönen iaf.
2011-10-27, 20:39
Medlem
Gangster.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hopeyouguessmyname
Kan inte du fråga det det första du gör på intervjun Så ska vi se hur det går för dig.

Sen när fick man inte jämföra löner i Sverige? Riktigt roligt skämt osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Anton92
Vafan skit i lönen. Känns mycket viktigare att ha ett yrke som man verkligen gillar. Du lär ju klara dig på lönen iaf.

Ja absolut, dock vill jag ändå veta för att jämföra andra yrken.
2011-10-27, 22:19
Medlem
Citat:
Sen när fick man inte jämföra löner i Sverige? Riktigt roligt skämt osv.

Ja absolut, dock vill jag ändå veta för att jämföra andra yrken.

Är det pengar som du är sugen på är det nog en bättre ide att gå den civila vägen, efter 2 år så kan du lätt vara uppe i 40k+ om du är duktig, (detta är info ifrån ett flertal civila piloter jag känner) dock stridspilots lönen kommer nog inte vara dålig, men det gör dig heller nog inte rik

Mvh Robin
2011-10-27, 22:34
Medlem
Gangster.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roblin92
Är det pengar som du är sugen på är det nog en bättre ide att gå den civila vägen, efter 2 år så kan du lätt vara uppe i 40k+ om du är duktig, (detta är info ifrån ett flertal civila piloter jag känner) dock stridspilots lönen kommer nog inte vara dålig, men det gör dig heller nog inte rik

Mvh Robin

Ok! Kan man bistå i utlandstjänst då också? Allt vad JAS (Jakt Attack Spaning) står för och humanitära bistånd också? Naturkatastrofer m.m.
2011-10-27, 22:40
Medlem
Citat:
Ok! Kan man bistå i utlandstjänst då också? Allt vad JAS (Jakt Attack Spaning) står för och humanitära bistånd också? Naturkatastrofer m.m.

Tyvärr är väl dessa möjligheter ganska begränsade, enda JAS insatsen var ju nu i Libyen, men du får väl hoppas på fler inbördeskrig helt enkelt
2011-10-27, 22:49
Medlem
Zlaneks avatar
Livet är allt bra surt ibland. Hade verkligen velat försöka bli en stridspilot men synen har förstört den drömmen. Tragiskt för mig att de inte accepterar laserkorrektion
2011-10-27, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlanek
Livet är allt bra surt ibland. Hade verkligen velat försöka bli en stridspilot men synen har förstört den drömmen. Tragiskt för mig att de inte accepterar laserkorrektion

Om jag inte minns fel så är det okej med laserkorrektion i USA, iaf som civilpilot, så möjligheten kan nog finnas beroende på vad du är villig att göra för att bli det
2011-10-28, 00:26
Medlem
Zlaneks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roblin92
Om jag inte minns fel så är det okej med laserkorrektion i USA, iaf som civilpilot, så möjligheten kan nog finnas beroende på vad du är villig att göra för att bli det

Jo men att få stå till tjänst till Sverige inom försvarsmakten hade varit så underbart. (iaf för mig). Och att få flyga så kraftiga och tekniskt utvecklade plan som JAS hade varit livet! men men...När en annan dröm slocknar så skapas väl en annan
2011-10-28, 09:29
Medlem
Kolagubbens avatar
Har precis vatt på antagningsprövningen och fick träffa yrkesvägledaren direkt, så behövde inte göra om några tester alls
2011-10-28, 11:00
Medlem
För andra gången: när söker man till pilot? Informationen på hemsidan ger inte så mkt om det.
2011-10-28, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
Har precis vatt på antagningsprövningen och fick träffa yrkesvägledaren direkt, så behövde inte göra om några tester alls

Va? När och hur gick det till? När mönstrade du senast?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in