2012-01-12, 21:18
Medlem
Hejsan allesammans!

Denna fråga riktas främst till de som tidigare gjort GMU. Görs det slumpmässiga drogtester vid inryck eller under GMU?
(Jag använder själv inga droger men vill ju helst att dom som gör åker dit. Man vill ju inte ha någon som är påverkad under skarpa övningar) Tack för svar
2012-01-13, 13:21
Medlem
Falco-Foxburrs avatar
Är det någon som har tillgång till ett informationsblad där det står lite om vad man bör ha med sig till GMU? Hittar ingenting på deras hemsida.

Saker som; hur många par strumpor/kalsonger man bör ha med, ska man ha med legitimation, träningskläder, skor? Jag har fan ingen aning.

Ska in om 17 dagar så jag vill helst veta, trodde att mitt förband skulle skicka ut lite mer info men jag inte fått något.
2012-01-13, 13:43
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falco-Foxburr
Är det någon som har tillgång till ett informationsblad där det står lite om vad man bör ha med sig till GMU? Hittar ingenting på deras hemsida.

Saker som; hur många par strumpor/kalsonger man bör ha med, ska man ha med legitimation, träningskläder, skor? Jag har fan ingen aning.

Ska in om 17 dagar så jag vill helst veta, trodde att mitt förband skulle skicka ut lite mer info men jag inte fått något.

Fick informationsblad idag, toalettartiklar, inomhus och utomhus träningskläder, står även att jag kommer vara i tjänst helgen vecka 205, antar att det är vecka 5 :P
2012-01-13, 13:45
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
Fick informationsblad idag, toalettartiklar, inomhus och utomhus träningskläder, står även att jag kommer vara i tjänst helgen vecka 205, antar att det är vecka 5 :P

edit: Såklart även legitimation och antagningsbrev samt anhörigblanketten.
2012-01-13, 13:49
Medlem
Falco-Foxburrs avatar
Citat:
Där ser man, då kanske mitt ligger i brevlådan redan. Får gå ut och kika. Jag återkommer med uppgifter angående det förmodade feltrycket i ditt informationsblad, det är troligtvis samma för oss båda.
2012-01-13, 14:54
Medlem
oRuses avatar
Citat:
Där ser man, då kanske mitt ligger i brevlådan redan. Får gå ut och kika. Jag återkommer med uppgifter angående det förmodade feltrycket i ditt informationsblad, det är troligtvis samma för oss båda.

Leg, gympaskor, alla blanketter.. tag även med civila kläder, sockar och kallingar kan du skippa, men byxor och tröja är gött att ha civilt efter tjänstens slut, även om dom inte skriver att man behöver ha med sig det
2012-01-13, 14:57
Medlem
Citat:

Inget tryckfel!!! man skriver så
2012-01-13, 15:19
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polarbataljon
Inget tryckfel!!! man skriver så

Funderade lite på det och tänkte att det måste betyda månad 2 vecka 05 :P eller?
2012-01-13, 15:39
Medlem
Citat:
Funderade lite på det och tänkte att det måste betyda månad 2 vecka 05 :P eller?

Stämmer!!
2012-01-13, 16:52
Medlem
mackz0rs avatar
Citat:

Ett ombyte behövs när du ska åka hem. Du kommer gå grönklädd 24/7 när du är där. Egna träningsdojjor kan vara bra att ha. Leg är ju bra att ta med... Egna hygienartiklar, mobiltfn+laddare.
2012-01-13, 20:02
Medlem
Det är ingen som vet statistik över antalet killar/tjejer det är på de olika förbanden under gmu1?? Har bara sett antalet personer som är antagna..
2012-01-13, 20:19
Medlem
Citat:
Om det står 205, kan det också vara 2012, vecka fem. Förvarsmakten lever i veckor. 2an kommer från 2012, alltså sista tvåan. Nu är det således vecka 202.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in