2010-12-19, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simper02
har du läst den förra diskutionen? annars blir den här diskutionen oerhört konstig som den redan har blivit, så troligt visst har du fortfarande inte läst den? Vad har det där med saken och göra som du nu skriver egentligen? Frågan som startade den första diskutionen är redan löst.

Formgjutna inlägg används för att stärka upp bla svagt fotvalv ja! Vem har sagt något annat?
Specialformade inlägg för nervkläm behöver väll inte betyda att man har svagt fotvalv? DEt kanke är som du säger det är ju oerhört svårt att vet vilket just hans problem är du kan ju bara gissa. Men bevisligen så höll han inte måttet för tillfället eftersom han inte kallades till mönstring!

orkar inte bry mig om eventuella stavfel eftersom denna diskution är väldigt konstig
Det han har fått är alltså inlägg mot svagt fotvalv inget annat. Det svaga fotvalvet har enl sjukgymnast resulterat i nervkläm. Men vad man behandlar är alltså det svaga fotvalvet. Detta har med största sannolikhet gjorts med formgjutna inlägg. Och detta är vanligt även för folk som inte lider av problem. Det är detta jag försöker förklara för dej eftersom du hävdade motsatsen. Jag ville bara rätta dej och inte få dej att känna dej konstig på något sätt.
2010-12-19, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.choma
Det är mina fötter ni pratar om så kan ju klargöra lite saker xD

Jag fick problem för några år sedan, orsaken vet jag inte, bara att jag alltid haft svag pronation som nu cpade sig rejält. Av någon anledning blev musklerna i ena foten tröttare fortare vilket resulterade i att jag "föll" ner mer på den foten och lyckades då klämma en nerv/flera nerver(enligt sjukgymnasten). Sen blev det bara värre och värre och efter lite turer med vårdcentral och liknande fick jag till slut inlägg som ska stödja foten.

Tror nog att jag var lite vårdslös med mina fötter tidigare vilket orsakade dessa problem, men förhoppningsvis kanske de blir normala igen

Any questions?
Ja en fråga innan vi släpper det. Visst gjöt de en sula efter din fot?
2010-12-19, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKanel
Ja en fråga innan vi släpper det. Visst gjöt de en sula efter din fot?
Yes, fick först stå på sulorna för att få formen sedan satte jag mig på en brits typ med foten i luften och då tryckte han till sulan så det blev extra stöd på vissa ställen.
2010-12-19, 19:49
Medlem
Nauthizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvermoon
Ok, så det fysiska testen består alltså bara av "marklyftet" och cyklingen?

Jag hade minne av att det stod något om rygghäng och chinhäng i pdfen...

Ska ju mönstra i mars så jag vill göra så gott jag kan på mönstringen, begåvningstestet och psykologen är jag rätt lugn med och det går ju inte att öva upp sig inför det, men det rent fysiska har goda möjligheter till förbättring.

Cykla mycket veckorna innan mönstring, det är mer krävande än vad man kan föreställa sig. Du kommer pressas till ditt yttersta och du kommer gå som en legogubbe efteråt.
2010-12-19, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.choma
Det är mina fötter ni pratar om så kan ju klargöra lite saker xD

Jag fick problem för några år sedan, orsaken vet jag inte, bara att jag alltid haft svag pronation som nu cpade sig rejält. Av någon anledning blev musklerna i ena foten tröttare fortare vilket resulterade i att jag "föll" ner mer på den foten och lyckades då klämma en nerv/flera nerver(enligt sjukgymnasten). Sen blev det bara värre och värre och efter lite turer med vårdcentral och liknande fick jag till slut inlägg som ska stödja foten.

Tror nog att jag var lite vårdslös med mina fötter tidigare vilket orsakade dessa problem, men förhoppningsvis kanske de blir normala igen

Any questions?

bra att du dök upp så att du kan få goda råd från "doktor" KaptenKane han vet hur du sak mörka din skada

Mitt tips är dock fortfarande att vänta tills gmu 3 och se om det känns bättre

Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKanel
Det han har fått är alltså inlägg mot svagt fotvalv inget annat. Det svaga fotvalvet har enl sjukgymnast resulterat i nervkläm. Men vad man behandlar är alltså det svaga fotvalvet. Detta har med största sannolikhet gjorts med formgjutna inlägg. Och detta är vanligt även för folk som inte lider av problem. Det är detta jag försöker förklara för dej eftersom du hävdade motsatsen. Jag ville bara rätta dej och inte få dej att känna dej konstig på något sätt.

ahahahah va i hela friden hittar du på för något. Hela tiden kommer du med nya påhitt har jag någon sin sagt detta? du har inte läst hela diskutionen det märker jag fortfarande. Läs om du har fattat hela grejen helt fel.

Nu läser du diskutionen så vi kan sluta med detta och du kommer då att fatta.
PUNKT.
Senast redigerad av simper02 2010-12-19 kl. 20:31.
2010-12-19, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simper02
bra att du dök upp så att du kan få goda råd från "doktor" KaptenKane han vet hur du sak mörka din skada

Mitt tips är dock fortfarande att vänta tills gmu 3 och se om det känns bättre

ahahahah va i hela friden hittar du på för något. Hela tiden kommer du med nya påhitt har jag någon sin sagt detta? du har inte läst hela diskutionen det märker jag fortfarande. Läs om du har fattat hela grejen helt fel.

Nu läser du diskutionen så vi kan sluta med detta och du kommer då att fatta.
PUNKT.
Jag är varken doktor eller har sagt att han skall mörka sin skada. Att utforma inlägg däremot, har jag gjort.
2010-12-19, 21:48
Medlem
shariqduponts avatar
Hej! Tänkte höra om folket har fått något besked än om ni blivit antagna eller inte?

Jag fick hem ett brev tidigare i veckan där det stod att jag ej blivit antagen pga att jag inte hade fyllt i en hälsodeklaration.

Jag vet inte men jag tror att det var för GMU 2 som jag hade skickat ansökan till men fyllde aldrig i de där frågorna som man var tvungen, men det framgick aldrig i brevet vad jag inte blivit antagen till.

Det är alltså något jag inte blivit antagen till, men det är väl lite för tidigt att få besked om man kom in på GMU 1 eller inte?
2010-12-19, 21:50
Medlem
keeess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shariqdupont
Hej! Tänkte höra om folket har fått något besked än om ni blivit antagna eller inte?

Jag fick hem ett brev tidigare i veckan där det stod att jag ej blivit antagen pga att jag inte hade fyllt i en hälsodeklaration.

Jag vet inte men jag tror att det var för GMU 2 som jag hade skickat ansökan till men fyllde aldrig i de där frågorna som man var tvungen, men det framgick aldrig i brevet vad jag inte blivit antagen till.

Det är alltså något jag inte blivit antagen till, men det är väl lite för tidigt att få besked om man kom in på GMU 1 eller inte?

Jag har fått besked om GMU1 iaf, fick brevet nu i veckan. Dagen efter fick jag svar om GMU2 om att komma och göra tester. Fleva som har skrivit i tråden den senaste veckan har fått svar om GMU1, så det är nog inte för tidigt att få ett svar.
2010-12-19, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shariqdupont

Det är helt rätt som du säger, brevet gällde antagningen till GMU2!

Många här, inklusive mig själv, har fått brev redan denna veckan då FM skickade ut de första breven den 15:de istället för den 17:de.
Du kan med tur se om du blivit antagen via Pliktverkets e-tjänster, då ska det finnas en länk till höger där du kan bekräfta/tacka nej till din plats. Dock är det många som inte har denna möjlighet alls, så få inte panik!
2010-12-19, 22:31
Medlem
kommando-kalles avatar
Då blev det LV6 den 31 januari för min del. Pappret damp ner i brevlådan några dagar sedan. Några fler LV6are som fått besked? Skulle va kul om det fanns några från Stockholms regionen så man har lite sällskap på den långa resan.
2010-12-19, 23:33
Medlem
Tjenare!

Fick hem brevet i veckan och skall befinna mig på Hkpflj Kvarn, Borensberg den 31e jan. Efter 3 månader bär det förhoppningsvis av till LSS i Uppsala för att utbildas till R3 soldat.
Undrar bara om några FBare sitter i samma båt som jag? Vore kul!

edit

såg nu!

Kvarn 31 jan inryckslista:

- sweden_354
- Jonkebronk
- Mannenson
Senast redigerad av mannenson 2010-12-19 kl. 23:49.
2010-12-20, 08:37
Medlem
SweOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomg
LB jägare hoppar inte fallskärm.
Förövrigt är jag ganska säker på att du bör ha en redig bakgrund inom typ skidåkning och/eller bergsklättring för bergsplut.
Gör din GMU på K3, det kommer säkerligen möjligheter att söka annat(om du ens vill det) efter GMU

LB Jägare, skulle du kunna förtydliga det tomg? Googlade. Nothing :/
Ska man kunna specificera sin utbildning "inom skidåkning" eller är det bara vad man själv säger som gäller? Är det något certifikat som gäller perhaps? =O

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in