Citat:
Ursprungligen postat av OvagMateria
Har ansökt till kommande mönstringen och hoppas bli antagen till GMU ni till hösten. Dock finns ett antal frågetecken jag vill reda ut som skulle kunna hindra mig från att bli antagen...
Har en del historik hos psykolog. Det gäller då främst social-fobi, något som jag dock blivit så gott som "av med". Jag har ett mycket socialt jobb och det fungerar bra. Dock går jag för tillfället på en lättare antidepressiv medicin (ssri) för tillfället. Det är knappast så att jag brakar ihop och inte fungerar utan dom för tillfället, men de undelättar vissa saker.
Det jag undrar nu är vad jag kommer behöva säga och vad jag inte behöver säga angående detta. Låt oss då ponera att jag är fit for fight till efter sommaren och är kapabel att delta. Vilket jag är övertygad om skulle vara fallet. Kan jag säga att jag inte äter mediciner (kan dom få reda på det ändå? få ut journaler? Kan jag hävda att jag inte har den historik jag har?
Antagligen låter det som att jag inte bör ansöka över huvud taget. Själv är jag dock övertygad om att jag skulle klara utbildningen både fysiskt och psykiskt om jag skulle bli antagen. Har många vänner som gjort lumpen och har därigenom fått info om vad deras respektive utbildningar innebar vad gäller utmaningar.
Frågan är då, kan jag säga att jag inte går på medicin har diagnos. Eller finns det inget val? Vad skulle det isåfall innebära för mönstring på tex markstridsskolan?
Säg som det är och vad du själv anser om saken. Tänk på det som så att detta faktiskt inte är en uttagningsprocess i vilket du ska fokusera på vad du ska säga
för att bli antagen utan istället berätta hur det ligger till för att se
om du blir antagen. Människorna som jobbar på RM har i många fall gjort det i många år och vet oftast vad de sysslar med. Lämna bedömningen till dem efter dina förutsättningar så ska du nog se att det går bra.