Citat:
Ursprungligen postat av Sunknapkr
Finns det kvar i något register (antar att du blev tagen

)
Får du ta körkort i dagsläget? Tror inte att det skulle vara några problem egentligen, men om psykologen får reda på det kan det säkert påverka resultatet negativt.
Hur länge sen var det? Finns en fråga i lämplighetsundersökningen där de frågar om man begått brott senaste 5 åren. Det minskar säkert chanserna att bli antagen för prövning om man svarar ja.
Kryssar du i att du begått brott under de senaste 5 åren så sorterar datorn automatiskt bort dig från att ens få göra "mönstringen"
I övrigt som svar på din fråga så skulle jag påstå att det kommer ha MINIMAL påverkan på din ansökning, möjligt att din psykolog vid mönstring kommer fråga angående det hela, men då berättar du som det säkerligen var att du var ung och dum och ångrar dig starkt än idag. att du blivit "haffad" för trimmad moppe kommer i sig inte sänka dit betyg hos psykologen, allt beror på hur du hanterar eventuella frågor om det hela. hon bedömer hur du är IDAG, inte hur du var förr
Men fick du bara böter eller typ varning av polisen tvivlar jag starkt på att dom ens tar upp det hela, gick det dock till domstol (och du blev dömd) och du fick prick i belastningsregistret (vilket jag tvivlar starkt på) så kan det vara en annan femma.