2011-12-04, 23:04
Medlem
JonathanFreeloaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krillepille
får man fråga vad du har för resultat?

du kan kanske skicka pm så slipper man posta massa resultat i tråden.

Inskrivningsprov: 5
Styrkelyft: 7
Cykel: 6
Syn:A
Hörsel: A
psykolog: 6
Befälslämplighet: 5
Jägartest: G
Inga andra fysiska hinder
Tjänstbarhet: A

Senast redigerad av JonathanFreeloader 2011-12-04 kl. 23:07.
2011-12-05, 00:33
Medlem
Erikons avatar
om man fick en 2a på cykeln, men runt 7-8 på allt annat, var är oddsen att man endå blir antagen?
2011-12-05, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikon
om man fick en 2a på cykeln, men runt 7-8 på allt annat, var är oddsen att man endå blir antagen?

Har du skadat dig eller?
Får man en tvåa är det inte konditionen som är problemet i alla fall.

Under uttagningsprocessen så ser de att något har gått fel och har du inga anmärkningar på skador eller medicinska hinder så kan man nog utgå från att du har minst en 5-6 på cykeln. Skulle kunna tänka mig att det finns en viss chans att det funkar, men som sagt beroende på skador och liknande

Men det finns goda chanser att rätta till det nästa antagningsprövning och få ett riktigt bra resultat.
2011-12-05, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilleskutt88
Har gått och blivit nervös över att jag trimmade min moppe när jag var yngre tror ni att det kommer påverka om jag får göra gmu eller inte.

Finns det kvar i något register (antar att du blev tagen)

Får du ta körkort i dagsläget? Tror inte att det skulle vara några problem egentligen, men om psykologen får reda på det kan det säkert påverka resultatet negativt.

Hur länge sen var det? Finns en fråga i lämplighetsundersökningen där de frågar om man begått brott senaste 5 åren. Det minskar säkert chanserna att bli antagen för prövning om man svarar ja.
2011-12-05, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunknapkr
Finns det kvar i något register (antar att du blev tagen)

Får du ta körkort i dagsläget? Tror inte att det skulle vara några problem egentligen, men om psykologen får reda på det kan det säkert påverka resultatet negativt.

Hur länge sen var det? Finns en fråga i lämplighetsundersökningen där de frågar om man begått brott senaste 5 åren. Det minskar säkert chanserna att bli antagen för prövning om man svarar ja.

Kryssar du i att du begått brott under de senaste 5 åren så sorterar datorn automatiskt bort dig från att ens få göra "mönstringen"

I övrigt som svar på din fråga så skulle jag påstå att det kommer ha MINIMAL påverkan på din ansökning, möjligt att din psykolog vid mönstring kommer fråga angående det hela, men då berättar du som det säkerligen var att du var ung och dum och ångrar dig starkt än idag. att du blivit "haffad" för trimmad moppe kommer i sig inte sänka dit betyg hos psykologen, allt beror på hur du hanterar eventuella frågor om det hela. hon bedömer hur du är IDAG, inte hur du var förr

Men fick du bara böter eller typ varning av polisen tvivlar jag starkt på att dom ens tar upp det hela, gick det dock till domstol (och du blev dömd) och du fick prick i belastningsregistret (vilket jag tvivlar starkt på) så kan det vara en annan femma.
2011-12-05, 11:21
Medlem
Fick ett strafföreläggande på dagsböter 15 dagar á 100 kr.
2011-12-05, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilleskutt88
Fick ett strafföreläggande på dagsböter 15 dagar á 100 kr.

Då ska du inte behöva oroa dig! ett så pass ringa brott dessutom, vore lite värre om du hade kört över grannens unge med moppen eller något sådant ,)

sök men förbered dig på att psykologen kanske ställer frågan "har du någonsin begått ett brott/har du någonsin åkt dit för ett brott"

var då beredd på att berätta vad som hände och ta på dig ansvaret att det var fel och du lärt dig av ditt misstag LJUG INTE, gör du det får du nog äta upp det på registerkontrollen då du kan framstå som en lögnare... FM får ju tillgång till misstanke, straff och Säporegister.
2011-12-05, 15:10
Medlem
Ringde idag till herr Krister. Och är på första plats bland de sökande till

förband : Hkpflj / Malmen i Linköping
arbetsområde : Teknik Gruppbefäl, Flygvapnet
Utbildningsplats : Kvarn, Borensberg (90 dagar utbildning)

Dvs grönt ljus för GMU bara jag int fastnar i registerkontrollen på något.

Någon annan som ska genomföra GMU på samma plats? Hör gärna av er isf på PM eller något!
2011-12-05, 15:15
Medlem
Härligt! Under säkerhetsprövningen, är det bara registerkoll eller kollar de upp andra saker också? Så som ekonomi osv. (inte för att jag har det dåligt ställt ekonomiskt, men skulle vara kul att veta)

http://www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/sakerhetsprovning.4.7671d7bb110e3dcb1fd80004717.ht ml
2011-12-05, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisseg1
Härligt! Under säkerhetsprövningen, är det bara registerkoll eller kollar de upp andra saker också? Så som ekonomi osv. (inte för att jag har det dåligt ställt ekonomiskt, men skulle vara kul att veta)

http://www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/sakerhetsprovning.4.7671d7bb110e3dcb1fd80004717.ht ml

SVår fråga att svara på då FM fungerar lite annorlunda än andra arbetsplatser, jag har genomgått säkerhetsprövning på flygplats med godkänt "resultat" och där var dom väldigt inriktad på att ringa runt till bekanta, släktingar, fd arbetsgivare osv och göra en "profil" av personen.

försvarsmakten har vad jag vet ett mer inriktad system där man går in i varenda register som finns och kollar vad som finns där och gör hela kollen väldigt systematisk (måste väll vara så med antalet sökande)

nackdelen med detta är att du själv bara vet vad som finns i belastningsregistret, i Säporegistret kan det stå en jääävla massa som du är helt omedveten om och aldrig kommer få ta del av.

du kan till exempel stå med i Säporegistret för att du bor i samma trappuppgång som droghandlare eller har släktingar som begått brott osv. Om detta skulle påverka resultatet av säkerhetsprövningen är dock en helt annan fråga
Senast redigerad av J-Nilsson 2011-12-05 kl. 15:31.
2011-12-05, 15:35
Medlem
Ok, känns lite besvärligt om de skulle ringa runt till närstående då det är som du säger, så många sökande.

De frågorna som ställs av psykologen under antagningsprövningen är i stort sett de frågorna som finns under "Personlig kännedom" i säkerhetsprövningen (tidigare länken).

Senast redigerad av nisseg1 2011-12-05 kl. 15:39.
2011-12-05, 16:24
Medlem
Jag ner nervös som fan till brevlådan idag... Kollade, såg inget brev från FM, drog segerdansen!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in