2011-12-05, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YouKnowMeDontYou
Jag ner nervös som fan till brevlådan idag... Kollade, såg inget brev från FM, drog segerdansen!

Samma här, inte för att jag är övertygad om att jag blir antagen, men fan, det känns ju som man kommit en bit på vägen

Edit: öppnar brevlådan, hmm, ett stycke reklam, ett julkort och ett brev liknande de som rk/fm skickar, vänder på det, trygghansa, pew
2011-12-05, 16:29
Medlem
Jag gjorde precis samma sak
2011-12-05, 16:52
Medlem
capsylos avatar
Samma sak hände mig, höll på att få en härdsmälta i hjärnkontoret när jag öppnade brevlådan och där låg inte mindre än 6 (!) st vita kuvert likt dom som RM skickar ut. Stor ångest när jag ett efter ett lyfte på dom för att kolla efter avsändaren...

Lyckligtvis så klarade jag mig även idag

Betyder detta att alla vi som ej fått ett satansbrev är antagna/placerade som reserver såvida vi passerat säkerhetskontrollen?
2011-12-05, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capsylo
Samma sak hände mig, höll på att få en härdsmälta i hjärnkontoret när jag öppnade brevlådan och där låg inte mindre än 6 (!) st vita kuvert likt dom som RM skickar ut. Stor ångest när jag ett efter ett lyfte på dom för att kolla efter avsändaren...

Betyder detta att alla vi som ej fått ett satansbrev är antagna/placerade som reserver såvida vi passerat säkerhetskontrollen?

Har hört att de som inte ska ha blivit antagna ska ha fått sina brev och reserverna och antagna går igenom belastningsregistret nu.
Fast man ska nog inte ropa Hej än....
2011-12-05, 17:09
Medlem
Jag har en fråga om hälsa. Jag är intresserad av sjukvårdsutbildningen inom en enhet eller stationärt. Jag tar dock neurologiska mediciner mot ospec. visuell sjukdom. Hur ser trycket ut på GMU-utbildningen? Är det värt att ens söka med den medicinska bakgrunden eller blir man bortgallrad per automatik?
2011-12-05, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capsylo

Kan man ens bli reserv om man är preliminärt antagen? Eller?
2011-12-05, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Jag har en fråga om hälsa. Jag är intresserad av sjukvårdsutbildningen inom en enhet eller stationärt. Jag tar dock neurologiska mediciner mot ospec. visuell sjukdom. Hur ser trycket ut på GMU-utbildningen? Är det värt att ens söka med den medicinska bakgrunden eller blir man bortgallrad per automatik?

om ditt tillstånd är så att du inte klarar dig utan din medicin så kan det påverka negativt utan tvekan. Är du i fast "behov" av medicin så kan du glömma vissa tjänster där risken finns att du inte har tillgång till den, främst då jägartjänster och stridande tjänster skulle jag själv gissa på.

Absolut värt att söka och låta deras läkare på RM avgöra vilka tjänster som vore aktuella för dig.
2011-12-05, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunknapkr
Kan man ens bli reserv om man är preliminärt antagen? Eller?

De väljer ut de som blir antagen utifrån de som är preliminärt antagen. låt oss säga 30 preliminärt antagna, 10 platser, då väljer dom ut 10st som blir (riktigt) antagen, sedan kanske 10st till av de preliminärt antagna som då blir reserver istället. förutsatt dom klarar säkerhetsprövningen
2011-12-05, 18:05
Medlem
Tack, givetvis så finns det inte på kartan att söka till en kvalificerad stridsenhet. Det vill jag inte heller. Såg just soldat inom logistik inriktning sjukvård som intressant. Annars kanske flottan kan vara något.
Men får se vad de säger som sagt, ville först veta om det var kört att söka ö.ht

Citat:
Ursprungligen postat av J-Nilsson
om ditt tillstånd är så att du inte klarar dig utan din medicin så kan det påverka negativt utan tvekan. Är du i fast "behov" av medicin så kan du glömma vissa tjänster där risken finns att du inte har tillgång till den, främst då jägartjänster och stridande tjänster skulle jag själv gissa på.

Absolut värt att söka och låta deras läkare på RM avgöra vilka tjänster som vore aktuella för dig.
2011-12-05, 21:02
Medlem
greatmalincos avatar
Någon mer än jag som sökt GMU hos Örebro Värmlandsgruppen eller skaraborgsgruppen?
2011-12-05, 23:44
Medlem
Btw någon som har hört något om ledning i MarinB ?
2011-12-06, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greatmalinco
Någon mer än jag som sökt GMU hos Örebro Värmlandsgruppen eller skaraborgsgruppen?

Jag har inom Ö-V gruppen som andrahandsval

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in