2011-10-28, 11:50
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisseg1
Va? När och hur gick det till? När mönstrade du senast?

I Kristianstad, mönstrade i våras. Kom till antagningsprövningen och blev skickad direkt till yrkesvägledaren och han frågade mig vad jag ville söka, svarade marinbasen i karlskrona o blablabla. sen tog jag foto för id-kortet. och blev hemskickad
2011-10-28, 13:52
Medlem
elleps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gangster.
Okej bra!
Vet du då vad en stridspilot tjänar?

Nu är jag ute på hal is och erkänner öppet att jag inte har någon bekräftad källa på kommande stycke text: det jag hört är att lönen ska vara konkurrenskraftig till den civila marknaden.
2011-10-28, 16:53
Medlem
Gangster.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellep
Nu är jag ute på hal is och erkänner öppet att jag inte har någon bekräftad källa på kommande stycke text: det jag hört är att lönen ska vara konkurrenskraftig till den civila marknaden.

Positivt obekräftad information!
2011-10-28, 16:59
Medlem
gbajerns avatar
Är det vanligt att folk gör mönstringen (eller om det kanske kallas något annat idag) endast för att se vart man skulle ha möjlighet att komma in? Eller söker man GMU direkt?
Har nämligen redan fast arbete men skulle gärna byta det mot någon spännande tjänstgöring, typ fjs. Vet dock inte om jag har konditionen för det i dagsläget, därför skulle ett test vara intressant för mig, för att se vart man ligger.
2011-10-28, 17:09
Medlem
Kipdrordys avatar
Jag kom och tänka på er som sökt ubåt nu,ska inte ni göra typ extramönstringar och sådant framöver?
2011-10-28, 17:51
Medlem
Sibiriens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kipdrordy
Jag kom och tänka på er som sökt ubåt nu,ska inte ni göra typ extramönstringar och sådant framöver?

Bara en handfull av de som ryckt in på U-båt i första omgången har genomgått SANS-tester i förhand.
2011-10-28, 20:21
Medlem
Gangster.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonpoint
Det finns ingen maxlängd, det är delmått dom mäter. Har själv gjort det.

Vänta nu blev jag lite osäker, vad exakt menas med det?
2011-10-28, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonpoint
Det finns ingen maxlängd, det är delmått dom mäter. Har själv gjort det.
Så man kan vara 270cm rent teoretiskt
2011-10-28, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilleskutt88
Så man kan vara 270cm rent teoretiskt

Nja det låter orimligt eftersom man troligtvis slår i taket inne i flygplanet då, det jag tror han menar är att någon centimeter inte är så farligt, så länge du inte har för långa delmått, Dvs, lår, armar,rygg,händer mm.. det är möjligt att söka ändå om man är några cm för lång i din totala längd.

Mvh Robin
2011-10-28, 22:47
Medlem
Vilka "betyg" behöver man från dag 1 för att komma till dag 2?
2011-10-28, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anton92
Vilka "betyg" behöver man från dag 1 för att komma till dag 2?
Som det står i tidigare inlägg, tror jag, så ska man ha ett genomsnitt på 7.
2011-10-29, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
I Kristianstad, mönstrade i våras. Kom till antagningsprövningen och blev skickad direkt till yrkesvägledaren och han frågade mig vad jag ville söka, svarade marinbasen i karlskrona o blablabla. sen tog jag foto för id-kortet. och blev hemskickad

Då syns vi där
Vad fick du för preliminär befattning?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in