2013-01-26, 21:04
Medlem
Hej TS!

Det militära är inte för alla, men man kan göra skillnad utan att vara militär! Genom att vara en laglydig och duktig civilist förbättrar du din omvärld och ger även oss en bättre miljö både att kämpa för, leva i och bättre förutsättningar för ett framgångsrikt försvar av detta landet (och i längden andra länder där Försvarsmakten är aktiv).

Du kan stötta Försvarsmakten på andra sätt än med AK i hand . Vi har alla våran bana att vandra, hitta något annat du tycker är skoj och bli duktig på det istället! Gäller att man ser till helheten.
2013-01-26, 21:08
Medlem
Sakteligens avatar
Herregud TS, i dina kläder hade jag varit lite orolig för att männen med de vita rockarna blir hemskickade till dig från militären. Dig hade jag inte velat ha bredvid mig i krigstid.
2013-01-26, 21:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ribbentrop
Rekryteringsmyndighetens resultat finns kvar men de kollar främst på dina betyg från GMU. Du gör ett så kallat multi-test innan anställning där de testar din fysiska förmåga (armhävningar, push-ups, armhäng, rygghäng, upphopp och beep-test).
Okej, tack så mycket för svar! Man kanske ska skriva in lite mer intervall träning i schemat innan man rycker in då.
2013-01-26, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shnaek
Hej TS!

Det militära är inte för alla, men man kan göra skillnad utan att vara militär! Genom att vara en laglydig och duktig civilist förbättrar du din omvärld och ger även oss en bättre miljö både att kämpa för, leva i och bättre förutsättningar för ett framgångsrikt försvar av detta landet (och i längden andra länder där Försvarsmakten är aktiv).

Du kan stötta Försvarsmakten på andra sätt än med AK i hand . Vi har alla våran bana att vandra, hitta något annat du tycker är skoj och bli duktig på det istället! Gäller att man ser till helheten.

Jag förstår, egentligen jag sökte till Försvarsmakten för att göra insatser för Demokrati/Sekularisering/Fred.
2013-01-26, 21:55
Medlem
Detta kan du givetvis göra på andra sätt! Kolla upp organisationer som SIDA och Svenska Afghanistankommitén så kan du säkert hitta någon mer direkt funktion du kan delta i på ett eller annat sätt
2013-01-27, 00:08
Medlem
Nabokis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieBradshaw
Jag är laktos och glutenintolerant och det gick bra. Dessutom är jag vegetarian, mattanterna tyckte det var svårt att göra min mat

Extrem Bump men jag hoppas du ser det här! När berättade du att du var vegetarian? Har stressat skitmycket över det här eftersom jag inte ätit kött i hela mitt liv och nu varit helt inställd på att svälta ihjäl i tre månader
2013-01-27, 00:57
Medlem
Skogaholmslimpans avatar
Du kanske kan gå med i hemvärnet?

Annars så finns det ju andra vägar att gå. Lär dej något språk och bli översättare.

Eller bli ingenjör, det brukar dom ju söka.
2013-01-27, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogaholmslimpan
Du kanske kan gå med i hemvärnet?

Annars så finns det ju andra vägar att gå. Lär dej något språk och bli översättare.

Eller bli ingenjör, det brukar dom ju söka.

GMU krävs fortfarande för att kunna ingå i ett hemvärnsförband.
2013-01-27, 01:42
Medlem
Gjort en grupp för oss som rycker in i Ronneby till GMU 2!

http://www.facebook.com/groups/117030468474469/
2013-01-27, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagser
Jag förstår, egentligen jag sökte till Försvarsmakten för att göra insatser för Demokrati/Sekularisering/Fred.

Ditt stora misstag här - eller ja, ett av många - var att nämna att du vill göra insats för sekulariseringen. Det är en sak att befria folk från förtryck och förföljelse, en helt annan sak att ge sig på deras religion. Över hela världen fungerar religion som något som skänker tröst i mörkret, och du vill ta det ifrån dem och minska dess inflytande på människorna som behöver den så mycket? I och med att du nämnde det så tar Försvarsmakten det som att du inte har någon respekt för andra kulturer och religioner, och då vill de inte ta i dig ens med tång.

Gällande allt mer som du skrev, jag är rädd att du snart kommer ligga rätt högt upp på Säpos watchlist.
2013-01-27, 08:42
Medlem
tintin-s avatar
Hej, kan man göra en (till) antagningsprövning även om man redan blivit antagen/har genomfört GMU?
2013-01-27, 08:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av machomachoman
Ditt stora misstag här - eller ja, ett av många - var att nämna att du vill göra insats för sekulariseringen. Det är en sak att befria folk från förtryck och förföljelse, en helt annan sak att ge sig på deras religion. Över hela världen fungerar religion som något som skänker tröst i mörkret, och du vill ta det ifrån dem och minska dess inflytande på människorna som behöver den så mycket? I och med att du nämnde det så tar Försvarsmakten det som att du inte har någon respekt för andra kulturer och religioner, och då vill de inte ta i dig ens med tång.

Gällande allt mer som du skrev, jag är rädd att du snart kommer ligga rätt högt upp på Säpos watchlist.

Jag tänker så här religion är fin så länge den inte förtrycker folk och är skild från staten, som i Sverige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in