2010-11-30, 15:53
Medlem
Flygplatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hankmeister
Ja, men självklart så borde du väl förstå att jag menar GMU vid FJS i Karlsborg? Ordmärkare där!

Vadå GMU vid FJS? Regementet heter ju K3, långt ifrån alla på K3 är FJ.
2010-11-30, 16:33
Medlem
Jaurs avatar
Citat:
Haha! Din jävla lyckost! FJS har tydligen inte ens fyllt alla sina platser så alla sökande dit är mer eller mindre garanterade en plats.

Då inväntar jag samma samtal då

Tillägg: Är det någon som vet vad som värderas högst, resultaten i de fysiska testerna, I-provet eller psykologen?

Det var tio platser kvar på tjänsten Jägare/SF soldat/Armén FC911 på K3 i torsdags förmiddag. Nio efter att jag blev inskriven, just innan de stängde testerna för den dagen. Och fredagen var ju sista testdagen. Känns skönt kan jag säga!
2010-11-30, 16:36
Medlem
Jaurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumdidum
Amfibiesoldat!

På tal om det här; Yrkesvägledaren jag pratade med berättade sade att det var amfibieinsatssoldater och inte amfibiesoldater de utbildade och skulle anställa. Någon form av amfibiebevakning..?
2010-11-30, 17:21
Medlem
ni som har mönstrat nu. avbryter test ledaren på konditionstestet fortfarande om pulsen är för "hög". för 1 år sedan fick jag avbryta på en 7a för att jag hade 170 i puls, skrattretandevar inte ens trött kändes som en vanlig uppvärmning lite värre.
Det är ju omöjligt att ha för "hög" puls på ett max test.
2010-11-30, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simper02
ni som har mönstrat nu. avbryter test ledaren på konditionstestet fortfarande om pulsen är för "hög". för 1 år sedan fick jag avbryta på en 7a för att jag hade 170 i puls, skrattretandevar inte ens trött kändes som en vanlig uppvärmning lite värre.
Det är ju omöjligt att ha för "hög" puls på ett max test.

haha, jag hade 210 i max puls när jag gjorde cykeln.
samt att hon sa jag missade ett puls slag eller nå.

och jag fick cykla tills jag inte orkade mer.

när ni var hos läkaren, hur länge tog det för er?
tror inte det tog mer än 2min för mig. han lyssnade på hjärta/lungar, sen klämde han lite vid njurarna och kollade ryggen sen fick jag cykla.

var en tjej som var till läkare samtidigt som mig, och när hade cyklat och duschat klart var hon på väg att cykla.
Senast redigerad av thund 2010-11-30 kl. 17:32.
2010-11-30, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thund
haha, jag hade 210 i max puls när jag gjorde cykeln.
samt att hon sa jag missade ett puls slag eller nå.

och jag fick cykla tills jag inte orkade mer.
skönt att höra jag började nästan skratta när testledaren sa att jag skulle sluta trode hon drev okej men då kan man nog ganska lätt cykla hem 9 vad har du för vilopuls?
2010-11-30, 17:34
Medlem
hade 94 dagen före då jag var hos sköterskan.
dock så var man halv nervös, varit vaken 24h+ och druckit 3 rb ett par timmar tidigare.

lär vara lägre idag, då jag kommit igång rejält med konditionsträningen nu.
2010-11-30, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thund
hade 94 dagen före då jag var hos sköterskan.
dock så var man halv nervös, varit vaken 24h+ och druckit 3 rb ett par timmar tidigare.

lär vara lägre idag, då jag kommit igång rejält med konditionsträningen nu.

Men va kan inte fatta att jag fick avbryta förut, det var ju fakitskt tjänstefel hon avbrött alla som kom över 7 och sa att de hade för hög pulshon måste ha fått sparken.
2010-11-30, 17:42
Medlem
Kipdrordys avatar
Citat:
Ja, men självklart så borde du väl förstå att jag menar GMU vid FJS i Karlsborg? Ordmärkare där!

Hehe fallskärmsjägarskolan (?) börjar du nog efter gmu:n
2010-11-30, 17:51
Medlem
Fantomernas avatar
Någon som vet hur goda simkunskaper som krävs av ytstridsoperatörer inom sjöstrid i flottan? Är det bara grundläggande eller krävs det mer?
2010-11-30, 17:57
Medlem
Någon mer som sökt till ING 2 i Eksjö, GA917 Markstrid Soldat/armén? eller någon som varit där och har något att berätta?
2010-11-30, 17:58
Medlem
Greger_Segers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaur
På tal om det här; Yrkesvägledaren jag pratade med berättade sade att det var amfibieinsatssoldater och inte amfibiesoldater de utbildade och skulle anställa. Någon form av amfibiebevakning..?

Bör inte va nej!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in