Kom precis tillbaka ifrån Stockholm efter en "roligt" upplevelse...
Blev kallad till Stockholm(bor i Göteborg) eftersom jag sökt till pilot utbildningen,
iaf så kom jag fram i onsdags kväll, blir tilldelad en säng och spenderar kvällen med att snacka med resten av de som sökt samma å kommer ifrån annan ort, Sömnen blir la inte så bra eftersom man både är taggad inför testen och efter man lite hetsat upp varandra som är där
Så kommer första test dagen och halv sju går man upp, äter frukost och skriver in sig i receptionen, de skickar mig vidare till det första testet som för mig va "inskrivnings provet", ca 30 sekunder in i provet avbryter dom det för mig och säger att jag slipper göra det eftersom jag redan gjort det i våras, så dom skickar vidare mig till yrkesvägledaren som frågar mig vad jag sökt, jag svarar såklart pilot.
Här är grejen, för att söka pilot behöver man få minst 6 hos psykologen vars samtal man bara får göra en gång om året, och i våras, när jag sökte första gången(och dom tagit bort det jag ville söka så jag hoppade av) så fick jag en 5a ifrån psykologen.
Detta betyder att anledningen till att FM skickade mig till Stockholm var för att jag skulle kunna göra pilottester dagen efter GMU testerna om jag klarat dom, fast samtidigt så hade jag redan åkt ut pga att jag redan hade en 5a hos psykologen
Borde inte dom ge ut info om sånt eller alternativt inte skicka mig till stockholm utan till göteborgs rekryteringsmyndighet istället eftersom jag ändå inte kan gå vidare till dag 2 ?
Vilket fall som helst så sökte jag både till Samband luft /SOU och STRIL luftbevakning/SOU där jag enligt dom hade stora chanser att komma in, Så antagligen kommer jag ändå få göra GMU i vår och strax efter det GSU(tror jag dom kallade det) för att senare nästa år ha chans till pilotutbildningen igen
Så mitt besök till Stockholm blev inte som planerat men det löste sig till slut ändå verkar det som
Btw, för dom som söker pilot behöver snitta på ungefär 7a genom allt för att komma vidare till dag 2

+Ha perfekt syn, hörsel och inga större skador, Tänkte att någon säkert är intresserad,
Mvh Robin