2011-10-19, 18:03
Medlem
fbassäk finns i Uppsala, Luleå och Ronneby. kör hårt.[/quote]

Kommer det finnas möjlighet till anställning dom flybasjägare? Det var tidigare ett ''förband'' som skulle anställa men det finns inte med på listan längre?
2011-10-19, 18:42
Medlem
Mönstring i övermorgon 21a, har gjort illa både högra foten och vänstra knät samt är helt slut efter 4 veckor utan en ledig dag. Det här klarar vi!

Någon annan som mönstrar i Stockholm på fredag?
2011-10-19, 18:54
Medlem
Är påväg till Stockholm nu, någon annan som ska mönstra imorgon?
2011-10-19, 19:17
Medlem
Det vore kul om alla som mönstrar eller har mönstrat delar med sig av resultaten i tråden :
https://www.flashback.org/t1679015

Det blir lättare då att kartlägga vilken konkurrens man står emot på de olika tjänsterna.
Sedan så slipper man bläddra igenom 500 sidor om man är intresserad av andras resultat

/e
2011-10-19, 19:31
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roblin92
Ja det är jag säker på, kan du trampa snabbt så är det VÄLDIGT mycket lättare än provet kommer vara, jag ligger på 60kg vilket gör det tyngre för mig som inte kan lägga så mycket vikt bakom utan pressar stort sätt bara på med muskelkraft, men tro mig när jag säger detta, det kommer vara tungt ändå om du ligger på 90kg och har tränat på cykel en hel del, (Jag är ganska ofta ute å cyklar flera timmar i sträck i skogsterräng, jag känner om jag pressar mig totalt kanske jag kan dra en 7a, testet är inte lätt)

Edit, kan lägga till att jag va förvånad hur långsamt man trampade i början, men det bränner på bra ändå

Mvh Robin

20rpm är det inte! Snarare runt 60rpm. Uppvärmning på 125 watt i 5min sen ökas det med 1 watt varannan sekund har jag för mig! Väger man mer så får man cykla längre tid, för dom räknar ut watten med din kroppsvikt.
Senast redigerad av Kolagubben 2011-10-19 kl. 19:51.
2011-10-19, 19:38
Medlem
ritoxs avatar
Har precis bokat resan till antagninsprövningen, bara att tagga nu då.
(27-28 Okt, Stockholm - Be there or be square)
2011-10-19, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duckula
Det anpassar sig inte efter tyngden, utan ökar med samma watt för alla.
Om du är tung så underlättar det inte cyklingen då du behöver mer muskler för att röra all tyngd.

Så alla utgår från samma förutsättning oavsett vikt, nämligen muskelmassa och kondition.

Förklara då varför jag som är tyngre än personen bredvid mig under cyklingen fick cykla längre på varje nivå jämfört med honom. Jag fick höra detta utav en av dom som jobbar där vid cykeln.

Vi började cykla samtidigt.
2011-10-19, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cressell
Mönstring i övermorgon 21a, har gjort illa både högra foten och vänstra knät samt är helt slut efter 4 veckor utan en ledig dag. Det här klarar vi!

Någon annan som mönstrar i Stockholm på fredag?

Jag mönstrar också på fredag den 21a. Börjar bli riktigt taggad nu! Ses där!
2011-10-20, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qendrim
Förklara då varför jag som är tyngre än personen bredvid mig under cyklingen fick cykla längre på varje nivå jämfört med honom. Jag fick höra detta utav en av dom som jobbar där vid cykeln.

Vi började cykla samtidigt.

Det har inte med tyngden att göra, utan motståndet du har på/emot pedalen. Har vart med om en tanig jäkel som fått cykla hur länge som helst för att nå samma nivå som en kraftig kille.
2011-10-20, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunknapkr
fbassäk finns i Uppsala, Luleå och Ronneby. kör hårt.

Kommer det finnas möjlighet till anställning dom flybasjägare? Det var tidigare ett ''förband'' som skulle anställa men det finns inte med på listan längre?[/quote]

Det finns på F17 (ronneby,blekinge) men glöm alla jägartjänster dom närmaste åren för ni kan inte ett skit efter tre månader och skulle aldrig i världen platsa på ett elitförband. ni måste inse att ni är regeringens bakfylla och har minst 8 månader mindre erfarenhet än alla före er.
Jag har en f.d. fbasjägare på plutonen och han har ca 10 års erfarenhet i ryggen.

Jobba dig uppåt och gör dig av med GMU(tratt)stämpeln så blir du jägare en vacker dag om du kämpar på
2011-10-20, 11:39
Medlem
Jilluminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankkk
Det finns på F17 (ronneby,blekinge) men glöm alla jägartjänster dom närmaste åren för ni kan inte ett skit efter tre månader och skulle aldrig i världen platsa på ett elitförband. ni måste inse att ni är regeringens bakfylla och har minst 8 månader mindre erfarenhet än alla före er.
Jag har en f.d. fbasjägare på plutonen och han har ca 10 års erfarenhet i ryggen.

Jobba dig uppåt och gör dig av med GMU(tratt)stämpeln så blir du jägare en vacker dag om du kämpar på

Inte så ödmjukt sagt men ack så rätt och sant
2011-10-20, 12:51
Medlem
Citat:
Kommer det finnas möjlighet till anställning dom flybasjägare? Det var tidigare ett ''förband'' som skulle anställa men det finns inte med på listan längre?

Citat:

tror ni som håller på såhär att folk som är intresserade av en anställning inom försvaret blir motiverade när sånt här fälls dagligen? Det är inte så att "vi" nya har något val direkt, att ställa en enkel fråga och få sådana här svar.. sjukt omoget,

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in