Citat:
Ursprungligen postat av Keykon
Har man nån chans att bli accepterad till GMU om man har domar på sig?
Fick brev från FM för 7 år sen eller när det nu var som berättade att jag inte var lumpen-duglig, men det brevet nämnde bara min avsaknad av betyg som anledning.
Har funderingar på att fixa till mina betyg och ansöka till GMU, men skulle ju kännas onödigt att göra det om jag sen blir nekad pga mitt brottsregister.
Klart du har chansen, allt beror på vad det är för brott du blivit dömd för, men kan dock säga att en dom kommer ligga dig som en belastning i antagningsprövningen då du med en dom ses som mindre pålitlig än dom som inte har någon dom. Så du kommer ligga prio under dom som saknar domar beroende på vad du är dömd för.
/mvh Olof
Citat:
Ursprungligen postat av Keykon
Mjo, det är ju just det jag blivit. Rån, ringa narkotika och försök till tillgrepp av fortskaffningsmedel, dessa ser ju jävligt illa ut i deras ögon kan jag tänka mig. Ger ju inte bästa intryck av mig som person direkt.
Men har man inte nån chans att argumentera för sin sak, eller ser dom helt svart och vitt?
Jag har inte blivit dömd för nånting sedan jag fyllde 18, så jag skulle ju kunna peka på att jag var ung och dum men vänt på livet nu, vilket också är sant.
Kommer ihåg att jag såg nån dokumentär på SVT om en snubbe som blivit dömd för en hyffsat grov misshandel och ändå lyckades bli polis.
Såg detta inlägg nu, Med dom blir det svårt att gå igenom den prövning som RM gör med polisregistret,men alla fall prövas så det kan hända att du kan få någon lägre befattning med tanke på att du var under 18 när bråten skedde, dock som det sagts innan kommer du ligga väldigt lågt på prion med dina domar.