Citat:
Ursprungligen postat av Trummslagarvinkel
Jag måste säga det, jag blir så förbannand när övriga FB användare här uttrycker sig om vilka som är lämpliga eller inte att söka GMU.
Ni jobbar inte på RM, ni representerar inte RM och inte heller försvarsmakten (ni som inte är anställda då).
Så ge då fan i att uttrycka era "sanningar" om att en person är olämplig bara för att de har en fråga ang rekryttestet.
För att hyckla, så finns det människor som verkligen är olämpliga i försvarsmakten, och det är människor som är fördomsfulla och utger sig inneha mer kunskap än vad de igentligen besitter samt omogna människor.
Jag måste säga att jag själv blir lite smått irriterad när någon kliver fram och låtsas vara något för att han inte delar samma åsikter som annat folk och försöker visa det genom att göra någon sorts moralisk läxa utav det hela, vilket är ganska fördomsfullt av dig med.
Om jag tycker att en person som inte kan svara på en enkel fråga utan att ljuga är olämplig person för ett ansvarsfullt jobb där andra personers liv kan riskeras av oansvariga handlingar så har jag rätt att tycka det och uttrycka det så länge jag inte kränker eller nedvärderar någon.
Om du läser om det jag skrivit så säger jag aldrig att "detta är fel för dig" utan bara erkänner att enligt mitt tycke är det ett varningstecken för att det kanske är fel sorts jobb för han.
Är det fördomsfullt av mig så är det din åsikt och jag respekterar den, men det betyder inte att jag delar den.
Jag utger mig inte att ha mer kunskap än jag egentligen har, när jag har fel så erkänner jag det och jag har heller inte sagt något kränkande eller nedvärderande,
Så nästa gång kanske du tänker efter en extra gång innan du hetsar upp dig
Mvh Robin