2011-10-20, 18:17
Medlem
Har nu svarat på alla frågor på rekryttestet. När får jag veta om jag får mönstra?

mvh
2011-10-20, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomman
Jo, jag är rätt person för det här, men jag är också ganska säker på att FM har väldigt konstiga metoder för att välja ut vilka som får göra GMU och/eller inte. Därför vill jag veta. Jag är helt övertygad om att jag skulle göra ett strålande arbete som anställd inom FM.

Är det positivt att ha gjort högskoleprovet? Det är en fråga, nämligen.

Ja du har helt rätt i att det är en fråga

Jag tror inte att dom bryr sig så mycket eftersom dom har ett eget sort "högskoleprov" men att få bra på högskoleprovet å kunna visa upp det kan inte vara negativt iaf.

Håller med dig om att de har lite udda metoder att välja ut folk ibland, men det betyder inte att man ska försöka hitta "rätt" svar på ett forum istället för att svara ärligt, det händer allt för ofta att någon tänjer på sanningen och blir bränd av rekryteringsmyndigheten för det, så försök alltid svara så sanningsenligt som möjligt eftersom det oftast blir bäst i slutändan.

Mvh Robin

Edit, kolla på den officiella hemsidan eller sök efter svaret nästa gång Men här står det iaf:
http://www.rekryteringsmyndigheten.se/datum
Senast redigerad av Roblin92 2011-10-20 kl. 18:20.
2011-10-20, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roblin92
Ja du har helt rätt i att det är en fråga

Jag tror inte att dom bryr sig så mycket eftersom dom har ett eget sort "högskoleprov" men att få bra på högskoleprovet å kunna visa upp det kan inte vara negativt iaf.

Håller med dig om att de har lite udda metoder att välja ut folk ibland, men det betyder inte att man ska försöka hitta "rätt" svar på ett forum istället för att svara ärligt, det händer allt för ofta att någon tänjer på sanningen och blir bränd av rekryteringsmyndigheten för det, så försök alltid svara så sanningsenligt som möjligt eftersom det oftast blir bäst i slutändan.

Mvh Robin
Allt jag vill är att klara mig till mönstringen, så att jag får bevisa för dem att jag är rätt man för jobbet. Jag ljuger mig gärna fram till mönstringen, om det går, för där kan man inte ljuga längre.
2011-10-20, 18:58
Medlem
Folk kan ju gärna dela med sig av sina resultat i denna tråd: https://www.flashback.org/t1679015
Ger en bild på konkurrensen samt vilka befattningar som är populära.
2011-10-20, 19:03
Medlem
Citat:
EN FRÅGA OM VAD SOM ÄR BÄST ATT VÄXA UPP I OM MAN SKA GÖRA GMU!

Vilket svar tror ni är bäst? Företagarhem, eller?

http://img714.imageshack.us/img714/4137/namnlsgj.jpg

Alltså... sök inte GMU. En snabb koll på dina tidigare inlägg tillsammans med dina frågor här i tråden gör att du framstår som väldigt olämplig att söka. FM vill inte ha folk som är självmordsbenägna.

Ang. din dumma fråga. Svara ärligt på testet, det finns inga rätt eller fel, som sagt tidigare.
2011-10-20, 19:13
Medlem
Citat:
jag är arg för att jag inte fick knarkmedicinen! jag bryr mig inte om hostan vill bara ha knark.

*Citatet ovan är taget ifrån annan tråd*

Tyckte du sa att du inte skulle ljuga när du väl kom till mönstringen? Du vet väl att FM har en noll-tolerans policy för knark?
2011-10-20, 19:21
Medlem
Citat:
*Citatet ovan är taget ifrån annan tråd*

Tyckte du sa att du inte skulle ljuga när du väl kom till mönstringen? Du vet väl att FM har en noll-tolerans policy för knark?
Jag ska visa min lämplighet. Om du träffade mig IRL så lovar jag att du skulle se mig som mycket lämplig, om du inte kände till mitt FB-konto.

Tror du att jag tänker skjuta horse när jag sitter och snackar med psykologen, eller?

Det här kommer gå finfint.
2011-10-20, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisseg1
Alltså... sök inte GMU. En snabb koll på dina tidigare inlägg tillsammans med dina frågor här i tråden gör att du framstår som väldigt olämplig att söka. FM vill inte ha folk som är självmordsbenägna.
Jobbar du i FM? I sådana fall så tvekar jag på att de är särskilt duktiga på att utesluta pappskallar.

Om du inte begriper att det inte är jag som har startat trådarna om stridshundar, bajssex och annat så är jag helt övertygad om att FM tar in vilka idioter som helst. Jämför min stavning med andra trådar, exempelvis.

Det är åtminstone tre personer som använder det här kontot. Säkert fler.
2011-10-20, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jilluminato
För att motivera dig mera; Amf 1 är riktigt nice särskilt stridshinderbanan.. haha!

Den ska vara trevlig hör jag hört, dock inte de partierna som är fyllda med mindre trevliga saker, och då syftar jag inte på vatten
2011-10-20, 22:33
Medlem
Jag måste säga det, jag blir så förbannand när övriga FB användare här uttrycker sig om vilka som är lämpliga eller inte att söka GMU.

Ni jobbar inte på RM, ni representerar inte RM och inte heller försvarsmakten (ni som inte är anställda då).
Så ge då fan i att uttrycka era "sanningar" om att en person är olämplig bara för att de har en fråga ang rekryttestet.

För att hyckla, så finns det människor som verkligen är olämpliga i försvarsmakten, och det är människor som är fördomsfulla och utger sig inneha mer kunskap än vad de igentligen besitter samt omogna människor.
2011-10-20, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trummslagarvinkel
Jag måste säga det, jag blir så förbannand när övriga FB användare här uttrycker sig om vilka som är lämpliga eller inte att söka GMU.

Ni jobbar inte på RM, ni representerar inte RM och inte heller försvarsmakten (ni som inte är anställda då).
Så ge då fan i att uttrycka era "sanningar" om att en person är olämplig bara för att de har en fråga ang rekryttestet.

För att hyckla, så finns det människor som verkligen är olämpliga i försvarsmakten, och det är människor som är fördomsfulla och utger sig inneha mer kunskap än vad de igentligen besitter samt omogna människor.

Jag måste säga att jag själv blir lite smått irriterad när någon kliver fram och låtsas vara något för att han inte delar samma åsikter som annat folk och försöker visa det genom att göra någon sorts moralisk läxa utav det hela, vilket är ganska fördomsfullt av dig med.

Om jag tycker att en person som inte kan svara på en enkel fråga utan att ljuga är olämplig person för ett ansvarsfullt jobb där andra personers liv kan riskeras av oansvariga handlingar så har jag rätt att tycka det och uttrycka det så länge jag inte kränker eller nedvärderar någon.

Om du läser om det jag skrivit så säger jag aldrig att "detta är fel för dig" utan bara erkänner att enligt mitt tycke är det ett varningstecken för att det kanske är fel sorts jobb för han.

Är det fördomsfullt av mig så är det din åsikt och jag respekterar den, men det betyder inte att jag delar den.

Jag utger mig inte att ha mer kunskap än jag egentligen har, när jag har fel så erkänner jag det och jag har heller inte sagt något kränkande eller nedvärderande,

Så nästa gång kanske du tänker efter en extra gång innan du hetsar upp dig

Mvh Robin
2011-10-20, 23:42
Medlem
Citat:
Jag måste säga att jag själv blir lite smått irriterad när någon kliver fram och låtsas vara något för att han inte delar samma åsikter som annat folk och försöker visa det genom att göra någon sorts moralisk läxa utav det hela, vilket är ganska fördomsfullt av dig med.

Om jag tycker att en person som inte kan svara på en enkel fråga utan att ljuga är olämplig person för ett ansvarsfullt jobb där andra personers liv kan riskeras av oansvariga handlingar så har jag rätt att tycka det och uttrycka det så länge jag inte kränker eller nedvärderar någon.

Om du läser om det jag skrivit så säger jag aldrig att "detta är fel för dig" utan bara erkänner att enligt mitt tycke är det ett varningstecken för att det kanske är fel sorts jobb för han.

Är det fördomsfullt av mig så är det din åsikt och jag respekterar den, men det betyder inte att jag delar den.

Jag utger mig inte att ha mer kunskap än jag egentligen har, när jag har fel så erkänner jag det och jag har heller inte sagt något kränkande eller nedvärderande,

Så nästa gång kanske du tänker efter en extra gång innan du hetsar upp dig

Mvh Robin

Försvaret är fullt av dårar, på gott och ont. Det är lite av det som är charmen med att jobba där. Så till samtliga: sök! Gör ert bästa och se hur långt det duger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in