2013-01-05, 15:39
Medlem
Quiksilverrs avatar
Det börjar kännas lagom jobbigt nu med att ännu inte fått något sms/brev om antagande för gmu 1 trots att jag fått muntlig bekräftelse <.> någon mer som fortfarande inte fått skriftligt besked?
2013-01-05, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quiksilverr
Det börjar kännas lagom jobbigt nu med att ännu inte fått något sms/brev om antagande för gmu 1 trots att jag fått muntlig bekräftelse <.> någon mer som fortfarande inte fått skriftligt besked?
Man skulle tacka ja/nej senast den 24e. Därefter försöker de förmodligen få in reserver som också har en viss tid på sig att tacka ja/nej. När allt det är färdig börjar de förmodligen med brev etc. Så du får det nog snart
2013-01-05, 17:34
Medlem
Quiksilverrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skateollie
Man skulle tacka ja/nej senast den 24e. Därefter försöker de förmodligen få in reserver som också har en viss tid på sig att tacka ja/nej. När allt det är färdig börjar de förmodligen med brev etc. Så du får det nog snart

man skall tacka ja/nej 10dagar från dess att besked meddelas något punktat datum har jag inte hört talas om?

Jag har dock fått ett positivt muntligt besked när jag ringde och frågade och de påstod att det var oturliga förseningar som var anledningen så jag utgår från att de talat sanning och att jag med som jag vet då iaf ett 40tal satt i samma sits och fått bekräftat att flera i den här tråden lider av samma/liknande problem, min fråga var snarare i fall någon av dessa har fått något vidare besked?
Senast redigerad av Quiksilverr 2013-01-05 kl. 17:37.
2013-01-05, 19:53
Medlem
Oddballs avatar
Proteinbars och liknande får ni diskutera någon annanstans.

Inlägg raderade.

Oddball
Moderator
2013-01-05, 19:56
Medlem
GC990s avatar
Någon här som skall ha sin utbildning i Kvarn?
2013-01-05, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quiksilverr
man skall tacka ja/nej 10dagar från dess att besked meddelas något punktat datum har jag inte hört talas om?

Jag har dock fått ett positivt muntligt besked när jag ringde och frågade och de påstod att det var oturliga förseningar som var anledningen så jag utgår från att de talat sanning och att jag med som jag vet då iaf ett 40tal satt i samma sits och fått bekräftat att flera i den här tråden lider av samma/liknande problem, min fråga var snarare i fall någon av dessa har fått något vidare besked?
Det stod i smset jag fick då de skickade ut antagningsbeskedet

Sen är det ju inte helt omöjligt att regementschefen (om det nu är han som ansvarar för att skicka ut välkomsbrev eller vad vi ska kalla det) har lite julledigheter. Det verkar vara så att många inom olika yrken inte börjar förens den 7e.

Men har de sagt att det beror på en försening så får man väll lita på det

Jag har dock hört att vi som ska till P7, kanske får välkomsbreven efter den 7e då den ansvariga personalen kommer tillbaka då!
2013-01-05, 23:44
Medlem
man får handduk och kalsonger o strumpor va? Hur är det med schampo o tvål?

och varför ska man ha nål tråd och fingerborg med sig?
Senast redigerad av friggan 2013-01-05 kl. 23:56.
2013-01-05, 23:56
Medlem
Quiksilverrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GC990
Någon här som skall ha sin utbildning i Kvarn?

Om allt vill sig väl och ett brev dyker upp till slut så ska min GMU vara förlagd på Kvarn!

Citat:
Ursprungligen postat av skateollie
Det stod i smset jag fick då de skickade ut antagningsbeskedet

Sen är det ju inte helt omöjligt att regementschefen (om det nu är han som ansvarar för att skicka ut välkomsbrev eller vad vi ska kalla det) har lite julledigheter. Det verkar vara så att många inom olika yrken inte börjar förens den 7e.

Men har de sagt att det beror på en försening så får man väll lita på det

Jag har dock hört att vi som ska till P7, kanske får välkomsbreven efter den 7e då den ansvariga personalen kommer tillbaka då!

ska ringa till dem på måndag och se vad dem har att säga nu efter alla ledigheter bör ha kommit till sitt slut. så datumet den 7:de känns som ett rimligt hinder till mitt bekymmer så att säga.
2013-01-06, 00:16
Medlem
jnystroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friggan
man får handduk och kalsonger o strumpor va? Hur är det med schampo o tvål?

och varför ska man ha nål tråd och fingerborg med sig?

Ja de får man.

Vi fick inte tvål.

För att ni kommer sy fast kragspeglar på era uniformer och ni kommer misslyckas och få göra om å pm å om å om
2013-01-06, 01:27
Medlem
steffen13s avatar
Hej!

Fick ett tips av en bekant som jag skulle behöva lite hjälp med att tyda. Kommer inte ihåg exakt vad han sa, men det var något i stil med att man skulle göra en "sele" av uniformen eller västen direkt när man fick ut den. Någon som har en aning om vad det kan betyda?
2013-01-06, 01:55
Medlem
GC990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffen13
Hej!

Fick ett tips av en bekant som jag skulle behöva lite hjälp med att tyda. Kommer inte ihåg exakt vad han sa, men det var något i stil med att man skulle göra en "sele" av uniformen eller västen direkt när man fick ut den. Någon som har en aning om vad det kan betyda?

Ja, och du kan glömma att göra det.
Först och främst kommer inte dina befäl att tillåta att du mixtrar med din utrustning under GMU åtminstone inte i början. Då skall det vara enligt reglementet.
För det andra och detta är min personliga åsikt, men att göra stridsväst 2000 (som du kommer att få ut under GMU) till en sele är dåligt på så många sätt och vis. Och jag har ingen lust att förklara varför.
Detta är ändå inget du behöver tänka på nu. När du är klar med din GMU så kommer det finnas möjlighet att modda utrustningen och även hämta ut ny bland annat en riktig sele.
2013-01-06, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GC990
Ja, och du kan glömma att göra det.
Först och främst kommer inte dina befäl att tillåta att du mixtrar med din utrustning under GMU åtminstone inte i början. Då skall det vara enligt reglementet.
För det andra och detta är min personliga åsikt, men att göra stridsväst 2000 (som du kommer att få ut under GMU) till en sele är dåligt på så många sätt och vis. Och jag har ingen lust att förklara varför.
Detta är ändå inget du behöver tänka på nu. När du är klar med din GMU så kommer det finnas möjlighet att modda utrustningen och även hämta ut ny bland annat en riktig sele.

Vad snackar du om? I dag är oket det enda rätta till sv 2000. Samtliga på min bat, skavdron och pluton använder oket. Sv2000-västen är dåligt rakt igenom. Med oket kan man ju göra den till en hyfsat nice "chest-rig"...

Dock kommer du nog inte få ut oket förrän efter gmun, så vänta med det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in