2012-01-03, 15:00
Medlem
Revoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViGillarHinkar
grejen med styrketestet är att man står på en våg. den mäter hur många kg du drar upp stången med. det har inte med farten att göra, den går inte att göra något åt

EDIT: glöm det
Senast redigerad av Revole 2012-01-03 kl. 15:03.
2012-01-03, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irmscher
Tänkte där man får hålla på med flygplanen typ stril eller flygmekaniker.

Vill du mecka med flyg så är LSS tyvärr fel plats. Jag tror inte vi har någon sådan verksamhet här. Dock så kommer det GMUare hit i Januari som har de inriktningarna, så kanske i framtiden!
Vill du va i flygvapnet så kan jag dock ändå rekommendera LSS. Jag är stationerad här, men jobbar för F21. sjukt centralt förband i underbara Uppsala!
2012-01-03, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hankkk
Vill du mecka med flyg så är LSS tyvärr fel plats. Jag tror inte vi har någon sådan verksamhet här. Dock så kommer det GMUare hit i Januari som har de inriktningarna, så kanske i framtiden!
Vill du va i flygvapnet så kan jag dock ändå rekommendera LSS. Jag är stationerad här, men jobbar för F21. sjukt centralt förband i underbara Uppsala!

Det är malmen i linköping du ska söka dig till om du vill bli mekaniker, tror jag. ska du göra GMU i vår, eller vad?
2012-01-03, 16:05
Medlem
Irmschers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankkk

Vad gör du där? Inte i vår, Går fortfarande i gymnasiet.
2012-01-03, 16:05
Medlem
ViGillarHinkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruq
Ingen aning om jag postat rätt nu, men jag fyllde 18 förra året och vill gör lumpen men jag har inte fått papper hem där man söker. Måste men fixa det själv? Samt så undrar jag om dom har ändrat lumpen till en 3 månaders kurs och sen får man fortsätta året ut om man blir antagen, stämmer det?
Försvarsmaktens hemsida.
http://www.forsvarsmakten.se/sv/Jobba-har/Bli-soldatsjoman/Grundlaggande-militar-utbildning/
2012-01-03, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irmscher
Vad gör du där? Inte i vår, Går fortfarande i gymnasiet.

Jobbar på en flygbassäkpluton och påbörjar hundförarutbildning om några veckor.
Är som sagt anställd av F21 uppe i Luleå men hela mitt kompani håller till här på LSS.

LSS är inget vidare kul förband, men eftersom det ligger i uppsala så är det najs ändå.

Sök GMU efter plugget. FM rockar fett
2012-01-03, 23:54
Medlem
Någon som vet vilka förband GMU 4 och 5 kommer gå på?
2012-01-04, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sarqune

När informationen finns så kommer den här:
http://www.forsvarsmakten.se/sv/Jobba-har/Bli-soldatsjoman/Aktuell-information-om-GMU/
2012-01-04, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Ni som får 7-9 i kondition på mönstringen, vad springer ni milen på ungefär? Och hur mycket spelar det in att träna sig med cykel innan?
Kondtionstestet eller Max testet som det heter handlar inte så mycket om kondition utan mest om mjölksyretålighet. Jag skulle rekommendera dig att cykla med högt motstånd i tiominutersintervaller samt löpning i branta backar för att lära dig att tåla mjölksyra.
Lycka till
2012-01-04, 03:37
Medlem
Nu ska jag vara helt ärlig: jag har varit väldigt lat på sista tiden och inte tränat så mycket, ätit dåligt etc. Var väl i helt ok form för nån månad sen men har nu inte tränat på ett tag. Är det för sent att börja träna nu inför ansökning till GMU 4-5? Satsar inte på någon über-tjänst ala fallskärmsjägarstridsdödarmaskin utan snarare sjukvårdare eller möjligen någon teknisk tjänst om sjukv ej finns att välja. Tänker självklart söka ändå (förlorar ju inget på det). Är det kört? Måste verkligen börja träna igen!
2012-01-04, 04:08
Medlem
XleonZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sarqune
Förbanden för gmu4-5 är det där vid aug?
Senast redigerad av XleonZ 2012-01-04 kl. 04:13.
2012-01-04, 04:25
Medlem
XleonZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Updog
Nu ska jag vara helt ärlig: jag har varit väldigt lat på sista tiden och inte tränat så mycket, ätit dåligt etc. Var väl i helt ok form för nån månad sen men har nu inte tränat på ett tag. Är det för sent att börja träna nu inför ansökning till GMU 4-5? Satsar inte på någon über-tjänst ala fallskärmsjägarstridsdödarmaskin utan snarare sjukvårdare eller möjligen någon teknisk tjänst om sjukv ej finns att välja. Tänker självklart söka ändå (förlorar ju inget på det). Är det kört? Måste verkligen börja träna igen!
Jag har vart lat hela mitt liv o orkar aldrig göra något. Jag HATAR o träna o äter massa godis o dricker massa läsk flera gånger i veckan. Om dagen äter jag 1-2 gånger. Ägnar min tid åt spel o lite sånt.
De jag vill säga är att du inte ska tappa hoppet. För att en sån kille som jag beskrev ovan kom in i LSS befattning SOU som flygtekniker(krävs en del psyke och kondition). Låter som att jag har något liv o låter som att jag är en ful, tjock wow nörd men de e jag inte. Ville ba säga att du inte ska tappa hoppet. Vi behöver tappra soldater i detta land!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in