2011-06-16, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cordon
Tror du är välinformerad och berätta gärna mer.. jag är ororlig att få ett besked hem nu efteråt, som säger tyvärr P4 har fullbelagt. Klarade mig bra under rekryteringsmyndighetens medicinska och psykoligiska urval, men litade tyvärr inte på yrkesvägledaren, då jag såg att han visste något, som han inte ville säga till mig.

Antogs i Kristianstad, två veckor sedan.

Hörde av en polare på FM, att de anställt många från nedmonterade Nordic Battlegroup till förmån för mig (oss) födda -92

Jag vet inte riktigt om jag förstår dig. Menar du att du sökt till P4? Så kändes det som att yrkesvägledaren typ redan visste att P4 inte kommer ha någon utbildning? Är mycket intresserad av allt som rör P4 då det är dit jag har sökt
2011-06-16, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejSverige
Jag vet inte riktigt om jag förstår dig. Menar du att du sökt till P4? Så kändes det som att yrkesvägledaren typ redan visste att P4 inte kommer ha någon utbildning? Är mycket intresserad av allt som rör P4 då det är dit jag har sökt
Skulle inte du vänta lite med det där...

Nu ska vi inte dra några förhastade slutsatser för att käre cordon tyckte sig se en pillimarisk blick hos den vördade yrkesvägledaren. Två veckor kvar till juli. Woho!
2011-06-17, 05:11
Medlem
Cykel: 8
Styrka: 9
I-test: 7
Psykologen: 8
Befäl: 8
Perfekt hörsel och syn
Tjänstbarhet A.

Sökte markstrid på LG i förstahand. Någon som vet när beslut gällande antagning skall komma? Det var lite luddigt när yrkesvägledaren skulle förklara för mig.
2011-06-17, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hopeyouguessmyname
Skulle inte du vänta lite med det där...

Nu ska vi inte dra några förhastade slutsatser för att käre cordon tyckte sig se en pillimarisk blick hos den vördade yrkesvägledaren. Två veckor kvar till juli. Woho!

Man börjar fan bli lite smått paranoid av den här skiten
2011-06-17, 12:01
Medlem
Kolagubbens avatar
haha själv fick man en 4:a hos psykologen p.g.a. att jag inte hade tillräckligt bra skäl att söka anställning hos försvarsmakten men gmu med inriktning hemvärn tyckte hon att jag skulle söka så det blev det.
2011-06-17, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisseg1
Cykel: 8
Styrka: 9
Psykologen: 8
Perfekt hörsel och syn
Tjänstbarhet A.

Sökte markstrid på LG i förstahand. Någon som vet när beslut gällande antagning skall komma? Det var lite luddigt när yrkesvägledaren skulle förklara för mig.

Till mig sa de att det skulle komma i mitten av juli. Dock ska beslutet om GMU körs på vissa ställen tas nu i juni. Med dina värden lär du garanterat komma in iaf
2011-06-17, 15:31
Medlem
då var mönstringen gjord =)

begåvningstest 7 (fick inte göra om hade gjort innom ett år )
Styrka 8
cykel 6 (ville ha en 7a men helt okej ;D )
psykolog 5 ( samma sak fick inte göra om )

Hörsel perfekt
färgseende perfekt
syn C Ej perfekt! :P

Sammanvägd tjänstbarhet : A

Men jag pratade men en ny psykolog i 5-10 minuter (de ville bara veta om något psykiskt påfrestande hänt sen snacket med förra psykologen, inget som skulle påverka min 5a) och hon tyckte att jag var en stabil och trevlig person så hon tyckte att det var konstigt att jag bara fått en 5a så hon skrev lite extra varmt om mig

gick till yrkesvägledaren han reagerade också på ''femman'' han bara oj fan det var konstigt jag tycker du verkar som en jättehärlig person stabil och väldigt mogen, så han skrev också sina rekommendationer om mig så det kändes lite bättre hehe :P

sökte som logistik på TrängR i skövde som första

Logistik i19 boden som andrahansval.

Pratade även lite med vägledaren om de platser som inte vetat om de skulle utbilda eller inte då fick jag reda på att igår togs beslut om att P4 och P7 INTE ska ha någon GMU till höst, tyvär för er som sökt där :/
Senast redigerad av mattethias 2011-06-17 kl. 15:38.
2011-06-17, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattethias
Pratade även lite med vägledaren om de platser som inte vetat om de skulle utbilda eller inte då fick jag reda på att igår togs beslut om att P4 och P7 INTE ska ha någon GMU till höst, tyvär för er som sökt där :/
NEEEEEEEEEJ DEM ENDA JAG SÖKT!!

Någon ska åka på ett hysteriskt sammanbrotts-telefonsamtal från mig inom några minuter.

edit: Alla handläggare har gått hem för dagen. Jag säger inte vilka öppettiderna är, ni får ringa själva. Jag ska ha första tjing måndag morgon...

Och ytterligare ett tillägg: Tror ni det går att göra om mönstringen? Jag vill ändra mina sökningar men framförallt ge den där vedervärdiga cykeln en ny omgång när jag har benen fulla med carbs och inte som sist, träningsvärk efter marklyft och knäböj och 3 veckor in i en lågkolhydratsdeff. Har ytterligare en sak jag skulle vilja rätta till från sist.
Är det lönlöst att ens försöka be om en ny tid?
Senast redigerad av hopeyouguessmyname 2011-06-17 kl. 15:48.
2011-06-17, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattethias

Helvete då... Sökte markstrid LG i andrahand, men verkar vara så få platser och så många sökanden att det inte finns en chans med en 7a i snitt Aja, får bli att träna som en galning inför 2012 och hoppas på det...
2011-06-18, 15:34
Medlem
Mina resultat från göteborgsbravaderna är:

Isokai: 6 (snittet av ett bra lyft och ett uselt)

Cykel: 7

Syn: grupp C, med perfekt färgseende

Hörsel: 100%

Psykisk funktion: 8

Tjänstbarhet: A

Jag var ganska så rejält förkyld under testerna, så cykeln borde jag ha klarat bättre på. Är dock nöjd ändå!

Har sökt som sambandssoldat i Enköping.
2011-06-18, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JHFNcrew
Har sökt som sambandssoldat i Enköping.
Minns du hur många platser som var fyllda, alltså hur många som har sökt den befattningen? När jag sökte var 30/30 fyllda.
2011-06-18, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diminished
Minns du hur många platser som var fyllda, alltså hur många som har sökt den befattningen? När jag sökte var 30/30 fyllda.

Jag är inte helt säker, men införrättaren sa att över hälften av de sökande kommer att komma in

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in