Citat:
Ursprungligen postat av Rtog-
Jag försöker smyga in att mina tre månader höll ett avsevärt högre tempo än dina tre första månader, sen att jag kommer jobba med individer som fullföljt vänrplikten spelar ingen roll. Dom är lika mycket stridisar som resten av oss om inte värre.
Så var det igång igen. Nu uttalar du dig om sådant du inte har en aning om. Vad vet du om värnplikten och hur den var? Jag
vet att GMU är en rätt bra utbildning. Jag
vet att innehållet i GMU och GSU skiljer sig och därmed inte är jämförbart. Jag
vet att jag blev en dugligare soldat, alla kategorier, på 15 månader än vad "GMUare" blir på 3. Jag
vet även att GMU är intensiv och har stort tidsuttag för att allt ska hinnas med och jag
vet att många "GMUare" tror att de kan bra mycket mer än vad de faktiskt kan. Detta är dock inte konstigt, ni kommer lära er mer efter hand och ni har en bra grund att stå på men var lite ödmjuka mot dem som varit med ett tag och faktiskt har utbildat både värnpliktiga och "GMUare".
Alla har alltid haft det jobbigt och jävligt, det spelar ingen roll vilket förband man är på. Jägarna har det alltid jobbigast men får de uppgiften att bygga bro så nog fan kommer det vara skitjobbigt trots att "alla" ingenjörer är lökiga". Och får brobyggaren sedan dra fiberkabel i flera kilometer på ett ledningsförband så kommer det vara svinjobbigt.