Citat:
Ursprungligen postat av Christella
Jadu en bra fråga, vi sökte prelliminärt amfibie, någon sjukvård i hemvärnet samt strid eller något, nu är vi dock sugna på LSS i Uppsala då vi har kompisar som är yrkessoldater där och de anställer efter första GMUn och de trivs bra där, kommer från en pytteby så vill gärna till något centralt som ger en möjlighet till jobb inom yrket sedan samt att kunna göra nytta i världen. Jag vill ha ett jobb med spänning, inget vanligt tråkigt 7-16 jobb med samma gamla invanda rutiner utan någon som helst nytta för världen eller min omgivning. Jag tror verkligen att yrkessoldat passar mig men vem vet?? =)
Amfibie har jag förstått är populärt.
Kör på hela vägen, då kan man åtminstone komma halvvägs. Hör med förrättaren om inte annat.
Uppsala verkar trevligt, vet en kille som gjorde lumpen på LSS och han är kvar!
Jag tänker själv klättra tills repet tar slut.
För min del hoppas jag på fast tjänstgöring.
Samma här, vill hitta min plats inom det militära för jag vet att jag annars skulle känna mig missplacerad i det civila. Jag vill inte gå till jobbet för att nöta stolar eller se livet passera revy, som du säger. Vill känna mig levande i det jag åstadkommer och ha det som livsstil. Det finns mycket att utveckla men hur som, önskar er all lycka till

Antagningsprövning snart då?