2010-10-20, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sawma
Fick avslag för 1 vecka sen. Väger 85 kg, 180 lång, bra kondition, bra med muskler, aldrig brytit nått ben, inte alergisk mot nått, är godkänd i de ämnen man behövde vara, har inte någon sjukdom osv.. helt "felfri" när det gäller hälsan. Men ändå fick jag inte mönstra. Det stod att det var pga personliga förutsättningar. Tkr inte ni att mina personliga förutsättningar borde räcka? sjukt skumt. Känns som dem blandade ihop mig med någon annan...

Det handlar mycket om motivation samt om psykologen tror att du har psyket som krävs, troligtvis var det något sådant som menas med "personliga förutsättningar"!
Tråkigt att höra, dock ska det väl gå att överklaga senast 3 veckor efter beslutet? (Så var det vid mönstring till lumpen förra året)
2010-10-20, 13:55
Medlem
Roadworkers avatar
Citat:
Fick avslag för 1 vecka sen. Väger 85 kg, 180 lång, bra kondition, bra med muskler, aldrig brytit nått ben, inte alergisk mot nått, är godkänd i de ämnen man behövde vara, har inte någon sjukdom osv.. helt "felfri" när det gäller hälsan. Men ändå fick jag inte mönstra. Det stod att det var pga personliga förutsättningar. Tkr inte ni att mina personliga förutsättningar borde räcka? sjukt skumt. Känns som dem blandade ihop mig med någon annan...
Det här var skumt, du borde tvinga av dom vad dom menar med det,
va fan har dom för krav egentligen? var du inte mesig nog eller vad?

hur gammal är du?
2010-10-20, 14:06
Medlem
Citat:
Men ändå fick jag inte mönstra.
Missuppfattade det hela, ursäkta!
Så du inte inte ens mönstra/antagningspröva alså?
Hmm, det verkar skumt, men det kan fortfarande bero på motivation etc., förra året på min mönstring sållades jag bort på liknande villkor.
Dock kan min motivation inte vara större än den är nu så hoppas verkligen att jag får göra GMU och sen köra vidare!
2010-10-20, 14:08
Medlem
Sawmas avatar
Jag är 19 år. Sökte även lumpen när det gick men fick även avslag där. Jag är sjukt motiverad(kanske för mkt?). Psykologiskt, hur ska dem kunna veta något det? Det enda jag har gjort är att svara på är internetfrågorna som sedan leder till om man får mönstra eller ej.
2010-10-20, 14:15
Medlem
Kanske sållades bort på det "hederliga" viset?

Citat:
Ca: 6 700 anmälde intresse.
Ca: 4200 signerade rekryttestet.
Ca: 3400 kommer att bli kallade till antagningsprövning.
Ca: 900 kommer att bli antagna till GMU.

Kom just att tänka på att hela första sidan är en sorts FAQ
2010-10-20, 14:20
Medlem
Sawmas avatar
kanske det.. FRENCH LEGION HERE I COME!
2010-10-20, 14:23
Medlem
Kanske är värt att ringa och fråga om det finns någon plats ledig för antagningsprövning till GMU1 ändån? Kan ju vara så att någon har lämnat återbud etc.

Eller intresseanmäl dig till GMU2 bara
2010-10-20, 14:31
Medlem
Roadworkers avatar
Citat:
Jag är 19 år. Sökte även lumpen när det gick men fick även avslag där. Jag är sjukt motiverad(kanske för mkt?). Psykologiskt, hur ska dem kunna veta något det? Det enda jag har gjort är att svara på är internetfrågorna som sedan leder till om man får mönstra eller ej.
Jag skulle nog tro att det är livserfarenheter som det är brist på,
typ, lite sunt förnyft och sånt där, sök om ett halvår igen och rensa skallen under tiden.
2010-10-20, 14:41
Medlem
Sawmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roadworker
Jag skulle nog tro att det är livserfarenheter som det är brist på,
typ, lite sunt förnyft och sånt där, sök om ett halvår igen och rensa skallen under tiden.

Hur ska dem veta mina livserfarenheter och sunt förnuft? eller syftade du på åldern kanske?
2010-10-20, 14:52
Medlem
Citat:
Hur ska dem veta mina livserfarenheter och sunt förnuft? eller syftade du på åldern kanske?

Tänkte på detta också, men jag är inte äldre men jag kom in, dom går på hur du svarat på dom webbaserade frågorna, är ju en del frågor dom kan gå efter
2010-10-20, 14:55
Medlem
MrVici0uss avatar
Hej kära flashbackare!

Logistik/Soldat, vad innebär det? Har läst på FM's hemsida men det verkar lite kalt på info där.
Är det värt att göra GMU för denna befattning eller är det rent ut sagt skit? Tacksam för svar.

Mvh
2010-10-20, 14:56
Medlem
Du kanske på något vis kan överklaga, det kunde man ju förut iaf.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in