2011-07-24, 01:41
Medlem
Sgt.Rangers avatar
Kommer det finnas GMU under 2012? Vart kan man kolla det och eventuellt anmäla sig? Tack på förhand.
2011-07-24, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Ranger
Kommer det finnas GMU under 2012? Vart kan man kolla det och eventuellt anmäla sig? Tack på förhand.

Du ansöker här: https://e.rekryteringsmyndigheten.se/portal/Public/ANS/Default.aspx?AspxAutoDetectCookieSupport=1

Detta gäller GMU 1 2012 som kommer äga rum i början av februari 2012.

Mer info hittat du här: http://www.forsvarsmakten.se/sv/Jobba-har/Bli-soldatsjoman/Aktuell-information-om-GMU/
2011-07-24, 10:41
Medlem
Då är man klar med GMU, MUCK! Nu väntar 2 veckor ledigt innan man återvänder som anställd soldat
2011-07-24, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rtog-
Då är man klar med GMU, MUCK! Nu väntar 2 veckor ledigt innan man återvänder som anställd soldat

Grattis!! Du får gärna återge ditt intryck av gmu åt dom intresserad här.
2011-07-24, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duckula
Grattis!! Du får gärna återge ditt intryck av gmu åt dom intresserad här.

Tackar Det är så otroligt många intryck man får av att genomföra GMU, men det har absolut varit den bästa tiden i mitt liv och jag ångrar inget. Visst har det varit jobbigt vissa stunder, men man klarar av så mycket mer än vad man tror.
Sen hade jag så otroligt bra befäl.

Jag skulle absolut rekommendera de intresserade att söka GMU, man utvecklas som människa till det bättre. Man lär sig saker om sig själv man inte visste m.m.

Jag brinner med än någonsin för att finnas till för Sverige, helt klart ett unikt jobb där en stor mängd Svenskar aldrig får veta hur det är. Jag kan prata med kompisar om min GMU, men de kommer aldrig riktigt att förstå.

Att vara Soldat är unikt, "we lucky few, we band of brothers"
2011-07-24, 17:31
Medlem
Jag.Legends avatar
Citat:
Att vara Soldat är unikt, "we lucky few, we band of brothers"

Sitt ner i båten för fan. Du har gjort GMU.
2011-07-24, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag.Legend

make me, haters are welcome bitches!
och du har gjort GMU då eller?

om du inte har nått konstruktivt att tillföra tråden så skriv inget onödigt skit. ett tips bara
2011-07-24, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag.Legend

+1

Blir jävligt trött på personer som gjort GMU och tror att dem är fullfjädrade soldater vid "muck". Ni har fortfarande en lång väg att vandra. Det blir så jävla tröttsamt när ni saknar ödmjukheten. När jag gjorde värnplikten kändes det som om att det knappt hade börjat efter tre månader och då gjorde jag ändå lumpen på den tiden då det bara var 11 månader.

Det är skitkul att ni är intresserade och taggade men ni måste behålla fötterna på jorden och filen i bunken annars kommer det balla ur.
2011-07-24, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HFS
+1

Blir jävligt trött på personer som gjort GMU och tror att dem är fullfjädrade soldater vid "muck". Ni har fortfarande en lång väg att vandra. Det blir så jävla tröttsamt när ni saknar ödmjukheten. När jag gjorde värnplikten kändes det som om att det knappt hade börjat efter tre månader och då gjorde jag ändå lumpen på den tiden då det bara var 11 månader.

Det är skitkul att ni är intresserade och taggade men ni måste behålla fötterna på jorden och filen i bunken annars kommer det balla ur.

jag tror inte att jag är fullfjädrad för det blir man aldrig, det kommer bli otroligt mycket mer utbildning framöver och jag är ödmjuk. Men ni som gjort värnplikten blir pissed när man skriver nått sånt,, tänk om jag ville tagga till de som tänk att söka ?,, tänk ett steg längre. Sen att vårat utbildningstempo varit otroligt mycket högre än värnpliktens 3 månader är ju en annan sak...
2011-07-24, 18:41
Medlem
Citat:
jag tror inte att jag är fullfjädrad för det blir man aldrig, det kommer bli otroligt mycket mer utbildning framöver och jag är ödmjuk. Men ni som gjort värnplikten blir pissed när man skriver nått sånt,, tänk om jag ville tagga till de som tänk att söka ?,, tänk ett steg längre. Sen att vårat utbildningstempo varit otroligt mycket högre än värnpliktens 3 månader är ju en annan sak...

Försöker du smyga in att du lärt dig mer på dina tre månader än en annan gjorde på elva?

Ja med tanke på att ni ska ut och arbeta med människor som antagligen gjort värnplikten "på riktigt" kan det vara klokt att inte börja dra massa ramsor som du lärt dig via någon typ av krigsserie. Det anses väldigt ofint i de mer erfarnas ögon när en nybörjare börjar gå loss på "this is my rifle, this is my gun".

Ta det för vad det är. Ett jävligt prestigelöst jobb som ingen egentligen kommer tacka dig för att du utför men de skulle sakna dig om du inte fanns. Att skryta om att man är yrkesmilitär är inte särskilt häftigt ens i civilas öron.
2011-07-24, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HFS
Försöker du smyga in att du lärt dig mer på dina tre månader än en annan gjorde på elva?

Ja med tanke på att ni ska ut och arbeta med människor som antagligen gjort värnplikten "på riktigt" kan det vara klokt att inte börja dra massa ramsor som du lärt dig via någon typ av krigsserie. Det anses väldigt ofint i de mer erfarnas ögon när en nybörjare börjar gå loss på "this is my rifle, this is my gun".

Ta det för vad det är. Ett jävligt prestigelöst jobb som ingen egentligen kommer tacka dig för att du utför men de skulle sakna dig om du inte fanns. Att skryta om att man är yrkesmilitär är inte särskilt häftigt ens i civilas öron.

Jag försöker smyga in att mina tre månader höll ett avsevärt högre tempo än dina tre första månader, sen att jag kommer jobba med individer som fullföljt vänrplikten spelar ingen roll. Dom är lika mycket stridisar som resten av oss om inte värre.
2011-07-24, 19:29
Medlem
kan inte diskutionen om hur mycket hårdare värnplikten var gent emot gmu hållas någon annan stans? sjukt irreterande att läsa spydiga komentarer om hur dåligt utbildade gmu "soldaterna" är utbildade osv osv. Vi som inte fått möjligheten att göra värnplikt har inte så mycket annat val om vi vill in i försvaret.. Tror inte många som muckar från gmu ser sig som fullfjädrade soldater, de är istället stolta att de fått chansen att göra det dom gillar, låt de vara det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in