2011-03-22, 23:56
Medlem
Nu kommer lite mer frågor från en okunnig ansökande
Funderar lite kring styrketestet som man gör på "mönstringen", och vilka muskler som huvudsakligen används då. Har hört att det är lite som marklyft fast man drar vikten vidare till hakan, något som jag aldrig gjort. Så jag har i princip ingen aning om vilka muskler som används och undrar om man kommer faila brutalt eller ej.

Kan säga att jag klarar kanske 15-20 armhävningar, inte snabba, utan långsamma där varje armhävning tar kanske 3-4 sekunder. Testade också att göra chins vilket resulterade i 0-1 lyckat försök.
Men jag antar att det inte är samma muskler som aktiveras vid isokai-grejsimojsen. Och har jag möjligtvis någon nytta av att jag ofta har lyft och burit tunga grejer?

Eller kan vem som helst dra bra, så länge man har lite vilja?
2011-03-23, 00:04
Medlem
Ripcurlauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.choma
Nu kommer lite mer frågor från en okunnig ansökande
Funderar lite kring styrketestet som man gör på "mönstringen", och vilka muskler som huvudsakligen används då. Har hört att det är lite som marklyft fast man drar vikten vidare till hakan, något som jag aldrig gjort. Så jag har i princip ingen aning om vilka muskler som används och undrar om man kommer faila brutalt eller ej.

Kan säga att jag klarar kanske 15-20 armhävningar, inte snabba, utan långsamma där varje armhävning tar kanske 3-4 sekunder. Testade också att göra chins vilket resulterade i 0-1 lyckat försök.
Men jag antar att det inte är samma muskler som aktiveras vid isokai-grejsimojsen. Och har jag möjligtvis någon nytta av att jag ofta har lyft och burit tunga grejer?

Eller kan vem som helst dra bra, så länge man har lite vilja?

När du gör styrketestet är det mest ben och rygg som du ska använda dig av men behöver också använda dig utav armmusklerna när du ska dra det sista. handlar inte bara om själva styrkan utan du måste ha rätt teknik också. Det kommer han/hon på pliktverket visa dig och du kommer troligtvis få testa en/några gånger innan du drar dina två/tre riktiga drag.
Senast redigerad av Ripcurlaus 2011-03-23 kl. 00:07.
2011-03-23, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ripcurlaus
När du gör styrketestet är det mest ben och rygg som du ska använda dig av men behöver också använda dig utav armmusklerna när du ska dra det sista. handlar inte bara om själva styrkan utan du måste ha rätt teknik när du drar den också. Det kommer han/hon på pliktverket visa dig och du kommer troligtvis få testa en/några gånger innan du drar dina två/tre riktiga drag.
Har fått beröm för min teknik när jag gjort diverse styrkeövningar, jag får väl hoppas att det hjälper mig lite

Men några tips på övningar man kan göra? Kanske någon maskin på gymmet eller övningar där den egna kroppen används. Ryggen tror jag är tillräckligt stark redan, ägnar redan dagarna åt ett fysiskt jobb där ryggen får jobba relativt ofta.
2011-03-23, 00:16
Medlem
Ripcurlauss avatar
Citat:
Har fått beröm för min teknik när jag gjort diverse styrkeövningar, jag får väl hoppas att det hjälper mig lite

Men några tips på övningar man kan göra? Kanske någon maskin på gymmet eller övningar där den egna kroppen används. Ryggen tror jag är tillräckligt stark redan, ägnar redan dagarna åt ett fysiskt jobb där ryggen får jobba relativt ofta.

Tja, rodd och marklyft kanske? (kan säkert någon annan här på forumet svara bättre på)

Som sagt, du ska ta ifrån benen och ryggen. Inte armarna som vissa tror... sen när du ska dra det sista måste du ju såklart använda dina armmuskler.
Senast redigerad av Ripcurlaus 2011-03-23 kl. 00:33.
2011-03-23, 00:27
Medlem
Man är inte vältränad ur ett soldatperspektiv om man knappt klarar av att göra en chin.
2011-03-23, 00:28
Medlem
Ripcurlauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jim-Luther-Davis
Man är inte vältränad ur ett soldatperspektiv om man knappt klarar av att göra en chin.

lol, det där läste jag inte. Nej, håller med. Det där måste du jobba på "Mr.choma" . ler
2011-03-23, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jim-Luther-Davis
Funderade också lite på det xD
Nu testade jag dock på en konstig stock med dåligt grepp på, men får ta mig till gymmet och testa. Om jag anstränger mig kanske/förhoppningsvis jag kan klara av 2 eller 3. Vet att jag har gjort runt 4 någon gång, men that's it xD
2011-03-23, 00:31
Medlem
Ripcurlauss avatar
Citat:
Funderade också lite på det xD
Nu testade jag dock på en konstig stock med dåligt grepp på, men får ta mig till gymmet och testa. Om jag anstränger mig kanske/förhoppningsvis jag kan klara av 2 eller 3. Vet att jag har gjort runt 4 någon gång, men that's it xD

haha som sagt, bara att börja träna.
2011-03-23, 00:34
Medlem
Är det nån här som har börjat träna seriöst inför GMU2 än? Hur ofta tränar/skall ni träna nu inför det sista?
2011-03-23, 00:39
Medlem
Ripcurlauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nova1990
Är det nån här som har börjat träna seriöst inför GMU2 än? Hur ofta tränar/skall ni träna nu inför det sista?

Det varierar väl från person till person. Jag tränar regelbundet och tävlar i olika sporter så det ända jag ökat lite med, är konditionspassen. Jag är stark men konditionen behöver jag bygga upp lite mer. Som sagt, det där är nog individuellt.
2011-03-23, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ripcurlaus
Det varierar väl från person till person. Jag tränar regelbundet och tävlar i olika sporter så det ända jag ökat lite med, är konditionspassen. Jag är stark men konditionen behöver jag bygga upp lite mer. Som sagt, det där är nog individuellt.

Vart ska du tjänstgöra?
2011-03-23, 00:44
Medlem
Ripcurlauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nova1990
Vart ska du tjänstgöra?

Boden, av alla ställen här på jorden. höhö
Du i berga antar jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto