2011-02-22, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coltoon
tjena! om du har lust så kan du säga till din kompis som kommit in på GMU i arvidjaur att gå med i våran grupp på facebook GMU I19 arvidsjaur!
Matchoo maan
2011-02-22, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XanX
Matchoo maan

haha varför? :P
2011-02-22, 20:12
Medlem
Ok, jag känner mig riktigt lost angående detta med GMU och allt vad det innebär.
Jag har ingen som helst militär bakgrund och tar studenten om 3 månader, för 1 vecka sedan anmälde jag mig på försvarsmaktens hemsida (kryssade i lite intressen, bakgrund och fyllde i personuppgifter).

Rätta mig om jag fått allt om bakfoten nu, men.
Vad exakt händer nu? Om jag förstått det rätt kommer jag från den 28e feb - 10 april att få göra en slags undersökning som är webbaserad och fylla i en ansökan eller liknande?

Sen ifall jag verkar reko och har turen så har jag chansen att bli uttagen till utbildningen?
2011-02-22, 20:14
Medlem
Citat:
Förlåt, Jag menade inget illa, Jag gillar faktiskt er som ställer upp för sverige och gör GMU och tar anställning. Ni är vårat framtidshopp. Nästan ingen har insett det än, Men vi kommer snart behöva er mer än någonsin. Jag hoppas jag kan bli en av er någon dag.
2011-02-22, 20:25
Medlem
Nänujävlars avatar
Citat:
Nästan ingen har insett det än, Men vi kommer snart behöva er mer än någonsin.
Hur menar du nu?
2011-02-22, 20:26
Medlem
Citat:

Håller med,, varför?

Han är redan med i den gruppen
2011-02-23, 00:47
Medlem
Citat:
Förlåt, Jag menade inget illa, Jag gillar faktiskt er som ställer upp för sverige och gör GMU och tar anställning. Ni är vårat framtidshopp. Nästan ingen har insett det än, Men vi kommer snart behöva er mer än någonsin. Jag hoppas jag kan bli en av er någon dag.

du behöver inte be om ursäkt!

Citat:
Ursprungligen postat av Rtog-
Han är redan med i den gruppen

ok tack så mycket!
2011-02-23, 01:49
Medlem
ViGillarHinkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andre-Axel
Ok, jag känner mig riktigt lost angående detta med GMU och allt vad det innebär.
Jag har ingen som helst militär bakgrund och tar studenten om 3 månader, för 1 vecka sedan anmälde jag mig på försvarsmaktens hemsida (kryssade i lite intressen, bakgrund och fyllde i personuppgifter).

Rätta mig om jag fått allt om bakfoten nu, men.
Vad exakt händer nu? Om jag förstått det rätt kommer jag från den 28e feb - 10 april att få göra en slags undersökning som är webbaserad och fylla i en ansökan eller liknande?

Sen ifall jag verkar reko och har turen så har jag chansen att bli uttagen till utbildningen?

Alla som är svenska medborgare och över 18 år kan söka till utbildningen. Sen så ska du ha vissa gymnasiebetyg (som du har om du tar studenten snart) och vara ostraffad. Söka till utbildningen gör du genom rekryteringsmyndighetens hemsida - INTE genom försvarsmaktens hemsida (rätta mig gärna om det här är fel, men så var det när jag sökte). Ansökningstiden för nästa GMU, som är runt augusti börjar i slutet av den här månaden. Innan kan du inte ansöka. Går att läsa mycket på försvarets sida.
Senast redigerad av ViGillarHinkar 2011-02-23 kl. 02:05. Anledning: en massa blablabla
2011-02-23, 04:59
Medlem
Lite intressanta siffror:

GMU omgång 1
Antal sökande totalt 6 639
Antal som svarat på rekryttest 4 757
Antal kallade till antagningsprövning 3 421
Antal antagningsprövade 2 026
Antal preliminärt antagna 1 159

Slutligt antagningsresultat 862
2011-02-23, 10:31
Medlem
Whitesnakes avatar
Nu kan man gå in på Rekryteringsmyndighetens hemsidan och bekräfta sin plats till GMU 2!
2011-02-23, 10:36
Medlem
ViGillarHinkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejSverige
Lite intressanta siffror:

GMU omgång 1
Antal sökande totalt 6 639
Antal som svarat på rekryttest 4 757
Antal kallade till antagningsprövning 3 421
Antal antagningsprövade 2 026
Antal preliminärt antagna 1 159

Slutligt antagningsresultat 862

Intressant
Det blir väl ungefär sju sökanden på en som blir antagen. Nu känner man sig äckligt bra, men så ska man ju tänka på att många som söker kanske inte är helt seriösa. Dom som har antagningsprövat är väl dom som är lite seriösa. Då blir det nästan bara två sökanden för varje antagen...

Edit: jag är ju en av dom som hoppade av innan gmu 1 började..
Senast redigerad av ViGillarHinkar 2011-02-23 kl. 10:45.
2011-02-23, 10:39
Medlem
ViGillarHinkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitesnake
Nu kan man gå in på Rekryteringsmyndighetens hemsidan och bekräfta sin plats till GMU 2!
Länk?

EDIT: man får brev, med inloggningsuppgifter.. (fick mitt nu)
Senast redigerad av ViGillarHinkar 2011-02-23 kl. 11:35.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in