2011-03-22, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ripcurlaus
Inga problem, bara att säga att du hellre vill söka till GMU1 nästa år.

Det där med att du finns med i belastningsregistret är en annan femma, sålänge du är med där är dina chanser väldigt små. Pliktverket har nolltollerans när det gäller det och förmodligen kommer du köra fast på säkerhetskontrollen om du nu skulle klara gå igenom antagninsprövningen.
Spelar ingen roll om du är helt clean nu... hört vissa undanfall men dem flesta får åka hem redan efter pskologbesöket. Beror nog på hur det ser ut i själva belastningsregistret.

Det var ju väldigt tråkiga nyheter, har nu suttit och läst runt och har precis begärt ett registerutdrag så får vi se hur det ser ut då jag inte är helt 100 själv.

Ska jag kanske fullfölja GMU 3/4 ansökningen och försöka ta mig igenom prövningen bara för att se vad de säger?

Helvete!!
2011-03-22, 18:44
Medlem
jontäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikkar
Det var ju väldigt tråkiga nyheter, har nu suttit och läst runt och har precis begärt ett registerutdrag så får vi se hur det ser ut då jag inte är helt 100 själv.

Ska jag kanske fullfölja GMU 3/4 ansökningen och försöka ta mig igenom prövningen bara för att se vad de säger?

Helvete!!
Hur länge sedan var det du begick brottet?
2011-03-22, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontä
Hur länge sedan var det du begick brottet?

Jag fälldes för ca 1,5 år sedan. Villkorlig dom, vilket som enligt polisen.se ska belysa registret i hela 10 år? Tycker det låter helt orimligt därav registerutdraget..
2011-03-22, 18:53
Medlem
Citat:
Jag fälldes för ca 1,5 år sedan. Villkorlig dom, vilket som enligt polisen.se ska belysa registret i hela 10 år? Tycker det låter helt orimligt därav registerutdraget..

Ge inte upp. Det du kan hoppas på är att många av dom som gör GMU nu väljer att inte ta anställning i FM. Det i kombination med att intresset för GMU 3 och 4 blir väldigt dåligt kan ge dig en liten liten chans. Men som många påpekat så blir det svårt. Gör ditt bästa och visa dig från din bästa sida!
2011-03-22, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejSverige
Ge inte upp. Det du kan hoppas på är att många av dom som gör GMU nu väljer att inte ta anställning i FM. Det i kombination med att intresset för GMU 3 och 4 blir väldigt dåligt kan ge dig en liten liten chans. Men som många påpekat så blir det svårt. Gör ditt bästa och visa dig från din bästa sida!
Tack för sporrande ord

Men som jag sa tidigare så känns GMU 3/4 inte riktigt möjligt, hade förvisso tänkt att lägga mig i hårdträning nu men känner att jag inte kommer vara klar till prövningen, alls..
Det bör väl för övrigt vara färre ansökande till GMU 1 2012 då det är i Januari, borde vara många som ansöker (precis som jag hade tänkt) direkt efter skolan?
2011-03-22, 19:00
Medlem
jontäs avatar
Citat:
Har samma problem (snatteri dock) men jag fick 3 år i registret. Jag kan visa dig min konversation med FM.
https://www.flashback.org/sp29109524

Lycka till. Jag väntar i 1.5 år sedan drar jag ut!

EDIT: hur gammal var du då?
2011-03-22, 19:10
Medlem
Citat:
Har samma problem (snatteri dock) men jag fick 3 år i registret. Jag kan visa dig min konversation med FM.
https://www.flashback.org/sp29109524

Lycka till. Jag väntar i 1.5 år sedan drar jag ut!

EDIT: hur gammal var du då?

Helvete också, jag som suttit och taggat upp mig själv i flera veckor!
Jag får se hur registret ser ut och sedan göra en bedömning utifrån det.. I värsta fall har man bara lång tid på sig att träna

Jag var 17 år när jag fälldes, är 19 nu.
2011-03-22, 19:34
Medlem
jontäs avatar
Citat:
Helvete också, jag som suttit och taggat upp mig själv i flera veckor!
Jag får se hur registret ser ut och sedan göra en bedömning utifrån det.. I värsta fall har man bara lång tid på sig att träna

Jag var 17 år när jag fälldes, är 19 nu.
Du fick inte åtalsunderlåtelse som jag?
För när man är under 18 så äre nått speciellt och man blir inskriven i 3 år.
2011-03-22, 19:47
Medlem
Citat:
Du fick inte åtalsunderlåtelse som jag?
För när man är under 18 så äre nått speciellt och man blir inskriven i 3 år.

Jag kände inte igen ordet, men efter lite undersökning så är det mycket möjligt att det var vad jag fick. Behövde inte betala varken böter eller till brottsofferfonden (för övrigt jätte skumt med BOF, det borde jag ha fått betala i alla fall kan man tycka)

Den enda egentliga påföljden jag fick var indraget lämplighetsintyg hos trafikenheten, något som jag kan få tillbaka genom att lämna urinprover hos någon körkorts mottagning (inte orkat eller brytt mig om att ta tag i det)

Står det med i registerpappret hur länge "pricken" sitter kvar?

Ber om ursäkt för eventuell OT, fast det kanske finns någon annan ansökande som kan komma att ta del av denna information.

Edit: Finns det något sätt att veta vilka befattningar som kommer finnas tillgängliga under de kommande inte ännu sökbara GMUarna?
Senast redigerad av nikkar 2011-03-22 kl. 20:05.
2011-03-22, 22:03
Medlem
papa_smurfs avatar
Har nu ansökt och väntar bara på att få hem pinkoden
2011-03-22, 23:24
Medlem
Till alla gmuare!!!!!!!

Finns det gym på era logement? i så fall finns det tid och gymma i sådana fall hur ofta?
är man ledig efter 6 typ eller kör man på fram till 23, blivande gmuare
2011-03-22, 23:47
Medlem
Ripcurlauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av couscous
Till alla gmuare!!!!!!!

Finns det gym på era logement? i så fall finns det tid och gymma i sådana fall hur ofta?
är man ledig efter 6 typ eller kör man på fram till 23, blivande gmuare

Klart det finns, finns också ett visst antal timmar du "måste" träna per vecka. Dock är det inte många som följer den regeln. ler

Om man är ledig efter 18.00? Beror på om du har kvälltjänst eller inte! (eller något annat dylikt). Varierar.
Senast redigerad av Ripcurlaus 2011-03-22 kl. 23:50.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in