2011-06-28, 11:43
Medlem
1Sics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejSverige
Jo precis så är det! Flygvapnet och marinen är inte arme'n!

Nej, erkänner att jag läste lite slarvigt.
2011-06-28, 13:25
Medlem
Så jävla lack atm..

Fick nyss brev hem om att jag inte har blivit antagen eftersom de inte ska genomföra GMU i "Södra Sandby" & "LG i Kungsängen". Jag sa till yrkesvägledaren att jag kunde ta vilket förband som helst, men fick dock bara söka 2. Så jag sökte de som hade flest sökande för att jag visste att jag kunde konkurrera ut de flesta med mina mönstringsresultat.

I brevet står det att jag har blivit informerad om vilka utbildningar som EVENTUELLT inte kommer att genomföras. Ja visserligen stämmer det, men det var inget man tänkte på när man genomförde sökningen hos yrkesvägledaren.

Fick ingen information om detta hos yrkesvägledaren heller, det blir en överklagan här alltså!
2011-06-28, 15:38
Medlem
Blev redigt trollad av rekryteringsmyndigheten idag... Såg att jag fått ett brev från RM i brevlådan och tänkte "fan nu är det besked om att jag inte kommit in". Så öppnade brevet också var det mina jävla mönstringspapper som dom skickar nu :P Lättnaden total...
2011-06-28, 17:08
Medlem
många som verkar vänta på brev ang, besked denna vecka.

jag läste någonstans FM/rekryteringsmyndigheten att de skulle börja skicka ut breven en 4 juli, någon annan som läst det eller har jag bara sett helt fel ?
2011-06-28, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattethias
många som verkar vänta på brev ang, besked denna vecka.

jag läste någonstans FM/rekryteringsmyndigheten att de skulle börja skicka ut breven en 4 juli, någon annan som läst det eller har jag bara sett helt fel ?
De skickar ut brev till dem som inte blivit antagna. Eller nåt sånt. Men diminshed hade ju fått något annat brev. Och Han hade ju tydligen likvärdiga resultat som mig, alltså borde jag inte heller få något dåligt brev. :S
Senast redigerad av Mr.choma 2011-06-28 kl. 17:21.
2011-06-28, 18:59
Medlem
Jag måste bara fråga. Är det många som får brevet den här vekan?
Sökte till LedR på båda valen och hade bra betyg.
2011-06-28, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trummslagarvinkel
Jag måste bara fråga. Är det många som får brevet den här vekan?
Sökte till LedR på båda valen och hade bra betyg.

Iom att LedR är ett av de regementen som fortfarande troligen kommer genomföra GMU så borde du ju komma in.
2011-06-28, 23:33
Medlem
Detta kanske inte tillhör denna tråd, men hittar inte och är rätt nyfiken så here it come.
Hur se fördelningen ut mellan, Kvinnor, Män, och folk med utlänska namn/bakgrund?

P4 4the win
2011-06-29, 00:33
Medlem
Detta kanske inte tillhör denna tråd, men hittar inte och är rätt nyfiken så here it come.
Hur se fördelningen ut mellan, Kvinnor, Män, och folk med utlänska namn/bakgrund?

P4 4the win
I och med att vi inte vet vilka som blivit antagna kan vi ju inte heller veta svaret på detta, än.
Men den som lever får se. Någon särskild anledning till denna fråga?

Jag känner mig faktiskt nervös i och med att det är ett antal som sökt LedR. Men hoppas som sagt på det bästa.

Är det någon av er som faktiskt vill bli militär på riktigt? Känns ju lite tråkigt att människor som "bara" vill göra GMU blir antagna.
2011-06-29, 01:54
Medlem
JonathanFreeloaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattiasz
Så jävla lack atm..

Fick nyss brev hem om att jag inte har blivit antagen eftersom de inte ska genomföra GMU i "Södra Sandby" & "LG i Kungsängen". Jag sa till yrkesvägledaren att jag kunde ta vilket förband som helst, men fick dock bara söka 2. Så jag sökte de som hade flest sökande för att jag visste att jag kunde konkurrera ut de flesta med mina mönstringsresultat.

I brevet står det att jag har blivit informerad om vilka utbildningar som EVENTUELLT inte kommer att genomföras. Ja visserligen stämmer det, men det var inget man tänkte på när man genomförde sökningen hos yrkesvägledaren.

Fick ingen information om detta hos yrkesvägledaren heller, det blir en överklagan här alltså!

Känner igen mig som fan i ditt inlägg... precis så sa jag till yrkesvägledaren och precis samma svar fick jag. Exakt samma sak står i mitt brev och jag har likt förbannat inte blivit informerad om att vissa utbildningar inte kommer att genomföras! Inte av yrkesvägledaren iaf!

Mår illa bara av tanken att folk med sämre resultat kommit in för att dom haft tur med vilka förband de valde som faktiskt valt att genomföra utbildningarna (enligt planerat)
Blir en överklagan här med även om jag tvivlar på att det kommer bli någon ändring.
Lycka till till oss bägge två!

Citat:
Ursprungligen postat av Tigeeerjr
P4 4the win
njaa blir nog P4 4the vänta tills nästa antagningsprövning i höst inför 2012 isf. Dom ska ju tydligen inte utbilda alls i höst.
2011-06-29, 04:04
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Svar nej, högst troligt kommer du till att få 1:a sergeanter som närmsta befäl, men även fänrikar och en plutonschef med graden kapten. Troligen kommer en hel del av dina befäl även ha erfarenheter av utlandstjänst i nacken.

Efter avklarad Gmu så kan du även söka andra tjänster inom försvarsmakten, inte bara hemvärns-tjänst.
Det låter som en bra kompetens.

Ja, jag får se vad jag söker när gmu:n är slutförd, men just nu känns det viktigast att jag kan försvara min hembygd och inte afghanernas.
2011-06-29, 07:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Det låter som en bra kompetens.

Ja, jag får se vad jag söker när gmu:n är slutförd, men just nu känns det viktigast att jag kan försvara min hembygd och inte afghanernas.

Bara för att man genomför GMU med hemvärnet så blir man inte extra bra på att försvara hembygden. Den enda utbildningen du får för att "försvara Afghanernas hembygd" är innan du åker på mission vilket inte ens är givet även om du tar heltidsanställning som soldat.

För övrigt är det ju direkt obra att skicka en soldat till utlandet då denna ska vara ett par steg vassare än soldaten(Läs: Hemvärnssoldaten) som stannar i den svenska skogen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in