2011-05-04, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olvard
Lite ödmjukhet skadar ju inte heller för den delen.

Nåväl. Är det någon som vet hur pass kinkiga de är med att byta mönstringstider? Jag skall mönstra den 23e men det känns inget vidare att ta ledigt en dag veckan innan alla slutbetyg skall vara satta, så jag tror att jag skall ringa dem och be att få ändra till 3e Juni istället. Brukar det gå lätt att ändra eller är de stenhårda när det gäller tiderna?

Jag skulle mönstra den 13:e maj. Men jag är då bortrest och ringde in och sa det. Fick välja en ny tid själv. Hon gav mig 4 alternativ på nya tider. Så det ska nog inte alls vara svårt, gick enkelt för mig.
2011-05-04, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattiasz
Kommer att vända upp och ner på huset om jag icke blir kallad..

Ruskigt vältränad, bra psyke, starkt självförtroende, bra lagkamrat och bra ledarskap. Varken röker, snusar, dricker alkohol eller förtär droger. Jag är helt fri från skador & har betygen som krävs för att komma in på GMU.

Jag är "Den Perfekta" soldaten i mina ögon.

Om det inte finns någonting dom KAN neka mig på, då borde jag bli kallad?

Hjälp mig att stilla min oro..

Mvh
Låter gött att det finns någon mer med resurser som sökt. Om jag blir nekad kommer jag ringa dem och om de fortfarande inte vill ha mig, hur de nu inte kan vilja det, kommer jag vänta utanför grinden varje dag tills de tar in mig. Jag ska göra det.
2011-05-04, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hopeyouguessmyname
Låter gött att det finns någon mer med resurser som sökt. Om jag blir nekad kommer jag ringa dem och om de fortfarande inte vill ha mig, hur de nu inte kan vilja det, kommer jag vänta utanför grinden varje dag tills de tar in mig. Jag ska göra det.

Tror det är svårt att försöka "tvinga" sig in när dom väl har bestämt sig, lika bra att ge upp och vänta tills nästa omgång
Om jag inte blir intagen (också relativt vältränad, dåliga betyg men relativt smart, blir inte stressad eller så) så lär jag söka till nästa GMU och överdriva och skriva att jag e perfekt på alla sätt för att komma in... känns som att en del folk man snackar med redan gör det så meh
2011-05-04, 21:22
Medlem
Hej

Sökte inte in till mönstring 10 April, undrar när nästa mönstring hålls och när man söker in till denna?

Consixx
2011-05-04, 21:31
Medlem
Alltså.. fuck :P Kom just på att jag har gräspollenallergi. Det brukar klia i ögonen lite vid midsommartiden typ :P Ska jag ens nämna detta på en eventuell mönstring? Inget jag lider så mycket av direkt :P Vad tycker ni?

Någon som kommit med fast ni sagt att ni är allergiska ?

Har ju tränat satan o gått ner i vikt o shit för jag ska söka GMU1 sen. Ska till o med betala för en laseroperation på ögonen... :P Synd om man står eller faller pga en sån här småsak då alltså
2011-05-04, 21:51
Bannlyst
Woho nu står det också att jag kan boka tågresa
2011-05-04, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aphyro
Woho nu står det också att jag kan boka tågresa

Niiiiice, grattis! Då vet man iaf att det inte är defenitivt innan typ 24:00 den 5te
2011-05-04, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Verenus
Niiiiice, grattis! Då vet man iaf att det inte är defenitivt innan typ 24:00 den 5te

måste dock invänta brevet innan jag beställer tåg biljetten hehe och tackar
2011-05-04, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robban89a
Alltså.. fuck :P Kom just på att jag har gräspollenallergi. Det brukar klia i ögonen lite vid midsommartiden typ :P Ska jag ens nämna detta på en eventuell mönstring? Inget jag lider så mycket av direkt :P Vad tycker ni?

Någon som kommit med fast ni sagt att ni är allergiska ?

Har ju tränat satan o gått ner i vikt o shit för jag ska söka GMU1 sen. Ska till o med betala för en laseroperation på ögonen... :P Synd om man står eller faller pga en sån här småsak då alltså

jag tycker inte du ska säga nå om du nu inte lider av det så mycket.

som jag skrev tidigare så hade jag nämnt på min första mönstring att jag var 'lite allergisk mot jordnötter men inget som hindra mig. de hade de noll tolerans mot. jag har nu fixat ett intyg från vårdcentralen som det står på att jag inte är allergisk mot jordnötter.

om det är som du säger att du inte lider av det så mycket så håll det för dig själv. annars om du ljuger och är mycket allergisk så kommer det ju märkas om ni är ute på någon övning och du helt plötsligt knappt kan se eller andas pga pollen.
Senast redigerad av mattethias 2011-05-04 kl. 22:04.
2011-05-04, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messinho
Om ni ännu inte har fått något brev hem och inte kan vänta på att få det så kan ni använda er av https://e.pliktverket.se/portal/Util/Login.aspx?l=0 antagna till testerna kan nu boka tågresor där. Logga in med ert personnummer och er personliga kod ni fick hemskickade vid första testet.

Citat:
Ursprungligen postat av Verenus

Fan vad jag e sjukt avis på er gubbar :/
2011-05-04, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigeeerjr
Fan vad jag e sjukt avis på er gubbar :/
Sur på killen som kom på det där med tågresor Innan jag läste det chilla jag bara och tänkte vänta på mitt brev, nu sitter jag och uppdaterar den dumma sidan typ en gång i halvtimmen
2011-05-04, 22:52
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av consixx
Hej

Sökte inte in till mönstring 10 April, undrar när nästa mönstring hålls och när man söker in till denna?

Consixx

10 april var ju som sagt sista ansöknings dag för GMU 3 & 4. Eftersom GMU 1 - 2012 inte är utannonserat får du nog vänta till hösten. Det var ju i höstas man kunde söka till GMU 1 så blir väll likadant denna höst.

Men se det på den ljusa sidan, du har hela sommaren att träna löpning, marsch och styrka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in