2011-01-29, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keees
Det är den.

Sweet! Fan vad smart jag är!

Hur är det nu då folk?! Är ni taggade!? Sjäv beger man sig måndag morgon 0643 emot P4
2011-01-29, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stattut90
På det första brever vi fick så stod det 12:00. På brevet från kaptenen så står det 14:00. Så tror det är senast 14 vi skall vara där.

Jag är framme i Borensberg 09.00 på måndag morgon. Känns som det kmr bli svårt för vakten att samordna transport när alla kommer så utspritt:P lär ju bli några sega timmars väntan i metropolen Borensberg för oss som kommer tidigt, om vi inte har tur och dem är sjysta och kör flera vändor.

Jag har då inte fått något brev från Kaptenen? När fick ni det?

Jag fick mitt antagningsbrev typ första eller andra veckan i Januari, väldigt sent tycker jag.. Men har inte fått något mer brev från pliktverket eller försvarsmakten.
2011-01-30, 02:41
Medlem
Ja har lite panik på dessa glasögon som man nu fått.
1 dom e fula som stryk
2 de sitter inte direkt bra
3 hatar fm oss med dålig syn?

Kommer man aldrig få använda sina linser? I fält är det ju mycket bättre med glasögon men liksom annars? Dom känns bara stora o klumpiga. Eller använda egna glasögon?
2011-01-30, 07:57
Medlem
Ett dygn kvar grabbar och tjejer!
Antar att alla är taggade som f*n! Tackar för en mycket givande tråd och hoppas alla får det gött under sin GMU!
Och alla som skall till K3 Karlsborg, ses där !
2011-01-30, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mannenson
Om du får panik över fula glasögon ska du nog ta dig en funderar på om du alls skall genomför gmu.
2011-01-30, 09:34
Medlem
Citat:
1 dom e fula som stryk

Kommer man aldrig få använda sina linser? I fält är det ju mycket bättre med glasögon men liksom annars? Dom känns bara stora o klumpiga. Eller använda egna glasögon?

Varför tror du inte man får använda linser? O_o Jag kommer springa runt i mina linser, dock även ta med mig mina (egna) glasögon om det skulle krisa sig
2011-01-30, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discord
Om du får panik över fula glasögon ska du nog ta dig en funderar på om du alls skall genomför gmu.

Vet inte riktigt vad jag ska säga.
Sagt upp mig på jobbet, sett fram mot detta i månader. Tror du jag skulle skippa gmu pga glasögonen???
Ja tror de flesta av oss har något o klaga på eller är orolig över men det finns inget som kan stoppa oss från att genomföra skiten.

Ville bara skapa en diskussion om glasögonen för ja har inte hört så mycket vad som gäller med glasögon o linser.
2011-01-30, 11:03
Medlem
Silvermoons avatar
Är det många här som laddat ner försvarsmaktens app till iPhone och Android och gjort de test som är där?

Vore kul att jämföra sig lite med andra intresserade tycker jag.

Mina resultat:
Logik: 3:10
PIIM: 81%
2011-01-30, 11:07
Medlem
kortets avatar
Citat:
...
Hej!

Jag antar att du menar vanliga synglasögon. Får man fråga hur stort synfel du hade?
2011-01-30, 11:27
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvermoon
Är det många här som laddat ner försvarsmaktens app till iPhone och Android och gjort de test som är där?

Vore kul att jämföra sig lite med andra intresserade tycker jag.

Mina resultat:
Logik: 3:10
PIIM: 81%

Jadå det har jag

Logik: 3:14
PIIM: 89%

2011-01-30, 12:08
Medlem
Citat:
1 dom e fula som stryk

Jag använder mina när jag skjuter på längre avstånd och när man sitter längst bak i lektionssalarna för att se vad som skrivs på tavlan (whiteboard kan va de sämsta).

Så nej man kommer inte använda dem så mycket + i fält är glasögon bättre än linser pga hygien.
2011-01-30, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shitzu
Jag använder mina när jag skjuter på längre avstånd och när man sitter längst bak i lektionssalarna för att se vad som skrivs på tavlan (whiteboard kan va de sämsta).

Så nej man kommer inte använda dem så mycket + i fält är glasögon bättre än linser pga hygien.

30 dagars linser (y) Bara hiva med lite rengöring i fickan så klarar man sig fint

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in