Citat:
Ursprungligen postat av Frapzzor
det var ett häfte med en jävla massa frågor. typ:
brukar du vara ledsen: ja |------------------| nej
de var även en del frågor om hur man hade det hemma om ens nära och kära stöttade det man gjorde eller inte. om man är stress tålig etc etc. kommer inte ihåg alla frågorna, jag var ganska trötter och relativt besviken när jag fick häftet i näven.
alla som gjorde antagningsprövningen den dagen fyllde i de papprerna iaf. vad de skall ha dem till vet jag inte.
Var antagningsprövade du? Jag fick som sagt inte några papper, däremot så ställde psykologen exakt dessa frågor.
Angående jägartjänsterna. Stämmer det med 4:a på inskrivningsprovet för KJ?! Mina resultat såg ut som följande förra mönstringen, då jag fick söka jägartjänst:
Styrka 8
Cykel 8
Inskr. provet 7
Psyko. 7
Befälsl. 7
Tjänstb. A
Inga övriga skavanker + fullgjort jägartest.
Nu hade jag lika eller bättre förutom hos psykologen där jag fick 6, vilket gjorde att jag inte fick söka jägarbefattning i år. Det är ju, utan att vara självgod, ett jävla skämt om de tar in folk med 4:a på provet men sållar bort folk med 6:a efter en psykologs mycket subjektiva bedömning.
Hur fan får man 9 hos psykolog? Vad anser de vara det perfekta psyket hos en soldat? Går det ens?