2010-10-19, 19:41
Medlem
JoeTuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keees
Härligt fick mitt brev idag och skall till Stockholm den 11 november. Har läst tråden men ingen verkar ha något bra tips på hur man skall göra på styrketest, om man skall göra det fort eller sakta.

jämt, fort utan att "rycka"
2010-10-19, 19:47
Medlem
JoeTuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oswaldo
Härligt.

Hur är det med klädsel på testerna? Är det pingisshorts, svettband och knästrumpor som gäller eller kör man med "vanliga" kläder?

Du kommer att vara träningsklädd för cykel, isokai och eventuellt ett "jägartest", annars gillar nog inte en psykolog att samtala med en svettig typ i kortbyxor, du får dusha efter cykeln. Det behöver du...
2010-10-19, 19:52
Medlem
JoeTuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thund
känns bara så drygt att åka 20h tåg, måste åka redan på söndag om jag ska vara i tid där på tisdagen och vara utvilad. känns inte så roligt att åka på måndagen och vara framme 6 och då kommer man vara slut hela dagen, kan ta ett senare tåg men då är jag i gbg 9 och ska vara, på garnisonen 10. och det tar 30min att ta sig dit.

aja, ska ringa pliktverket imorgon och medela att man kommer tidigare, sen ska jag fråga om varför de skickar en till göteborg istället för stockholm.

bara när jag åkte till stockholm sist jag mönstrade så var jag sjukt slut när man väl var framme, var dock för att 90% inte ville göra, de söp och levde om hela vägen ner så att det inte gick att sova

är sjukt jävla taggad inför mönstringen dock.

Vad jag förstått är att Pliktverket delat in Sverige i regioner för antagningsprövning för tre kontor. De hade ett kontor i Östersund för några år sedan, men du vet... befolkningstätheten är stor i södra Sverige, de vill fördela de prövande så gott det går. Det bor ju tyvärr en massa folk i stockholmsområdet.
2010-10-19, 20:00
Medlem
JoeTuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joltis
Haha undrar hur många flashbackare man kommer stöta på, utan att vara medveten om det x)

Vet någon hur konditionstestet funkar? Är det ett beep-test eller cykling som i mönstringen?

Vad jag hört så är testerna, så som det var under mönstring tidigare. Kanske har de skippat något, men de borde de inte gjort. De tar EKG innan cykel för att kolla din puls, hjärtslag, blodtryck i vila, innan du får slita med en cykel.

Hörseltest, syntest, det borde vara samma.
Vet att de gör andra test till andra kunder, hörde talas om en rullmatta, men har inte hittat nån info någonstans att man gör det för antagningsprövning, inte för tjejer heller, vilket skulle kunna vara ett troligt alternativ till cykel.

Nån som vart där nu i dagarna får göra en resumé, skall bli intressant att höra hur de gör nu. Glöm inte att skriva här... ....
2010-10-19, 20:04
Medlem
Så om man är intresserad av jägare så kommer jägartestet vara på den vanliga antagningsprövningen?
2010-10-19, 20:05
Medlem
JoeTuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nimekylg
Jag bor också "långt norr åt helvetet" och ska också till göteborg och mönstra, kommer ta ungefär 10 h med tåg för mig -.- ska dit 24 november!

Märkligt, har letat efter info runt på nätet. Kanske man skulle ringa Pliktverket, jag är hundra på att det fanns mönstring på F21 i Luleå, typ alldeles nyligen i år, alltså.
2010-10-19, 20:06
Medlem
JoeTuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonpoint
Så om man är intresserad av jägare så kommer jägartestet vara på den vanliga antagningsprövningen?
jo, du får en ryggsäck på ryggen, 20 Kg, sedan gör ma ett step-up-test mot en bänk. Upp-ner vänsterben upp-ner, vet tyvärr inte hur många gånger.
2010-10-19, 20:08
Medlem
Okej! tack!
2010-10-19, 20:09
Medlem
keeess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeTucker
jo, du får en ryggsäck på ryggen, 20 Kg, sedan gör ma ett step-up-test mot en bänk. Upp-ner vänsterben upp-ner, vet tyvärr inte hur många gånger.

75 steg på varje ben har jag hört. Men vet inte om det är på tid.
2010-10-19, 20:53
Medlem
Attalions avatar
En sak jag undrar är vilken tyngd är det på styrketestet? Är det samma för alla? (Borde det väl vara?) Har ej fått någon klarhet på detta
2010-10-19, 20:55
Medlem
Frapzzors avatar
ju snabbare du drar destomer motstånd blir det och desto högre värde får du. det är samma för alla.
2010-10-19, 21:10
Medlem
ja det har funnits mönstring på f21 i luleå. fler tal av mina yngre polare har mönstrat där.

jag mönstrade strax efter de la ner östersund så då fick vi åka till stockholm. och det var just före de öppnade mönstring här uppe.

tycker det bara känns jävligt onödigt att bli skickade till göteborg. 40h tåg nästa vecka är inget jag ser framemot. speciellt inte när det inte finns wlan tills man bytt tåg i stockholm.

sista styrkepasset avklarat inför mönstringen nu är det bara köra stenhård kondition fram till på söndag.
taggad till tusen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in