2012-12-10, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spoekkonto
Hej, har inte hittat samma frågor vid snabb sökning:

Kan man begära ut information från sitt psykologsamtal, i enlighet med patientjournal-lagstiftning eller liknande? Jag är alltså intresserad av vad psykolog har för bedömning/anteckningar som använts vid beslut om tjänstgöring. Ser att flera varit i liknande situationer och protesterat och fått viss muntlig information från psykolog eller inskrivningsförrättare (heter de väl?), men jag pratar alltså om att få ut någon form av skriftlig kopia på hela underlaget.

Fråga två, vad för information mer specifikt har och använder sig pliktverket i fråga om register? Vad för information är avgörande för bedömning - brottsregister, misstankeregister, SÄPOs åsiktsregistreringsregister, läkarjournaler...?

De får bara kolla Misstankesregister och Belastningsregister och då efter du blivit preliminärt antagen tror jag!

De får inte kolla i dina läkarjournaler etc..
2012-12-10, 22:29
Bannlyst
Hur nominerar man? Plussar man ihop alla siffror och går på de bästa? Eller värderar man befälslämplighet och psykolog högre än exempelvis styrka och kondition?

Styrka: 6
Kondition: 6
Psykolog: 7
Befäl: 7
Dator: 5
Tjänstbarhet: A

Sökt P4 Skövde Markstrid som första.
2012-12-10, 22:36
Medlem
[quote=jakeclawson]Hur nominerar man? Plussar man ihop alla siffror och går på de bästa? Eller värderar man befälslämplighet och psykolog högre än exempelvis styrka och kondition?

Sökt P4 Skövde Markstrid som första.[/]

Vad jag har hört så är det psykologens utlåtande som väger tyngst. Har dock ingen källa på det.
2012-12-10, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Hur nominerar man? Plussar man ihop alla siffror och går på de bästa? Eller värderar man befälslämplighet och psykolog högre än exempelvis styrka och kondition?

Har för mig att någon tidigare i tråden skrev att man utgår från grundkraven på den tjänst man sökt. Tex markstrid. Sedan får man 10 poäng för varje poäng över grundkraven man har.
2012-12-10, 22:37
Medlem
Badassoverheres avatar
Sluta vara så nerviga. Ni gör nästan mig orolig för att inte ha en chans att komma in dit jag sökt, och testperioden är inte ens över ännu

För övrigt; någon som har färska/relativt färska siffror på hur många som sökt till GMU på F17 i Ronneby för vidareutbildning till jägare. Och hur många platser var det? Har för mig att det var 18 stycken, stämmer det?
2012-12-10, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av apologi
Har för mig att någon tidigare i tråden skrev att man utgår från grundkraven på den tjänst man sökt. Tex markstrid. Sedan får man 10 poäng för varje poäng över grundkraven man har.

Då borde ju jag inte komma in i Skövde då Prabaker i så fall hade mer än mig.... ??
2012-12-10, 22:53
Bannlyst
När jag skall välja mina första-andra och tredjehandsval för placering, så finns det t.ex. markstrid i Boden och bevakningssoldat i Visby. Vad är egentligen skillnaden mellan utbildningnarna logistik, markstrid och bevakningssoldat?
2012-12-10, 22:53
Medlem
Smuggelss avatar
Hur får man högt betyg hos psykologen egentligen(fick 5, exakt som när jag mönstra för lumpen)? Man säger ju princip vad dom vill höra. "Ja jag har vänner av annan kulturell tillhörighet, ja jag skulle anmäla mina vänner ifall dom gjorde något fel inom lumpen eller i strid". Nigga pls... Vem fan skulle anmäla sina vänner.
2012-12-10, 22:54
Medlem
Smuggelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson

För det behöver man väl perfekt syn?
2012-12-10, 23:06
Medlem
Hej, har läst de senaste sidorna men har dock inte hittat det jag söker. Undrar om det finns någonstans man kan se hur många som sökt en specifik utbildning samt hur många platser som finns tillgängliga? Sorry om det redan tagits upp i tråden...
2012-12-10, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappersJuden
Hej, har läst de senaste sidorna men har dock inte hittat det jag söker. Undrar om det finns någonstans man kan se hur många som sökt en specifik utbildning samt hur många platser som finns tillgängliga? Sorry om det redan tagits upp i tråden...

Svar nej, vi som har siffror har kontaktat RM. Vad är det för utbildning du undrar över?
2012-12-10, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smuggels
För det behöver man väl perfekt syn?

Jag har perfekt syn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in