2011-03-06, 17:25
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meca777
Själv pantar jag och trycker på biståndsknappen, inte ett dugg pinsamt

Och du tror att det hjälper negrerna i Afrika? Vi har ju skänkt pengar till dem i 50 år, hjälper fortfarande inte.

Du gör en bättre insats om du trycker på kvitto och går hem och köper Afrikafonder för pengarna.
Citera
2011-03-06, 20:22
Medlem
toby79s avatar
Jag låter burkar och flaskor ligga tills de blir en rejäl mängd. Sedan är det bara att panta in dom när jag kommer på att jag ska göra det. Det är knappast någon som bryr sig om de ser att man pantar burkar. Och skulle någon komma som man känner så är det ju ett utmärkt sätt att få något att prata om en stund.

Vill man begränsa exponeringen vid pantstationen är det en fördel att lägga alla burkar för sig och alla PET för sig. Då får man bara två kvitton med sig.

Så svaret på TS fråga, även om tråden är gammal är att det är inget skämmigt att panta. Då tycker jag det är mer skämmigt att köpa toapapper. Men jag tror att även där så är det inget en normalt funtad människa reflekterar över. Skita bör man ju göra lite då och då.
Citera
2011-03-06, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av O Dirlewanger
Haha. Dagens I-Landsproblem. Gå och panta bara, vem bryr sig?

Haha! Ja verkligen! Vilka CP det finns. YS du borde inte bli ekonom i alla fall. kan du inte esn hushålla med ett antal kronor för det är "pinsamt" ja då ska du vara en um WT med dyr apple-telefon i fickan för att putsa på fasaden.

Snålla, vem bryr sig! Jag pantar hela tiden och jag är högutbildad med jobb.
Citera
2011-03-22, 21:03
Medlem
Biochems avatar
Varför spelar det någon roll att du skulle känna dig som en uteliggare när du vet att du inte är en uteliggare? Tror du att andra skulle lägga märke till det och tro att du var en uteliggare, prata om den roliga uteliggaren de såg med sju kassar burkar? Om de skulle tro det, vad spelar det för roll?

Det man tänker är väl att personen har haft fest, speciellt om personen inte ser ut som en uteliggare.
Citera
2011-03-23, 04:49
Medlem
Zahles avatar
Att skämmas för att panta burkar? vem bryr sig ens om sådant. Är väl mer skämmigt att du är orolig över vad som kan vara skämmigt. Gör en sak för miljön och få tillbaka lite stålar nu!
Citera
2011-03-23, 14:25
Medlem
squirteens avatar
Ingen i Sverige reagerar på att någon annan pantar burkar. Däremot får man arga lappen om man kastar de i soprummet, förlåt, kretsloppsrummet...
Citera
2011-03-23, 21:30
Medlem
se det såhär, hur jävla ofta bryr du dig när du ser någon panta burkar i stora mängder?
Jag va fan 19 år när jag tävlade med mina vänner om att panta satan på Malmöfestivalen.

INGEN bryr sig, går ner och panta. Köp en pizza och va glad :>

Om du fortfarande tycker det är pinsamt, klä ut dig till luffare (smink och skit så ingen känner igen dig) Och tigg lite pengar samtidigt
Citera
2011-03-23, 21:34
Medlem
ffups avatar
Äsch det är väl inget pinsamt? Finns mycket värre saker än så!

Plus att du tjänar ju stålar.
Citera
2011-03-23, 21:38
Medlem
tgb123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HulkenDolph
Behöver verkligen pengarna.

Vi alla behöver pengar, ... men du har inte övervägt att bli politiker (vi måste påverka, så att andra kan bli "pantare" och mer "miljömedvetna")?
Senast redigerad av tgb123 2011-03-23 kl. 21:45.
Citera
2011-03-23, 21:41
Medlem
Krafses avatar
Det är inte ett dugg skämmigt. Varför skulle det vara skämmigt att ta till vara extra inkomst, istället för att slänga bort den på tippen? Nä, panta mera grabbar.
Citera
2011-03-23, 22:23
Medlem
Jag har en liten lägenhet och pantar när jag ska städa eller när jag får för mycket och bara vill bli av med skiten, jag har aldrig pantat för att jag varit i behov av pengarna, så därav är det inte pinsamt alls för mig att panta, och inte heller ser jag konstigt på någon annan som står och pantar av deras anledningar.
Citera
2011-03-24, 09:39
Medlem
För några somrar sedan fick jag och kompisen besök av ett gäng rednecks. Dom stannade ett par veckor och det gick blev en hel del tomburkar. Vi förklarade att det vad pant på burkarna när man lämnade tillbaks dom.

Det har vi med hemma blev svaret från amerikanarna. Så medan jag och kompisen var ock handlade så städade dom andra upp lite och när vi kom tillbaka så visade dom stolt upp en sopsäck full med tillplattade tomburkar..

Hemma i Oklahoma och Texas så fick dom gå till skroten med tomburkarna och fick betalt efter vikt!..

Dom hade inte fattat vårat "moderna" återvinningssystem. Så dom hade gladeligen stampat ihop alla burkarna...

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in