2009-07-24, 11:39
Medlem
pang olufsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlodaReltih
Ringde du verkligen kundtjänst för min skull?

Nejdå jag hade samma problem ska dit sen med min back.
Citera
2009-07-24, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JakErEnSnelHest
När jag var mindre sa min far till mig att alla affärer som säljer flaskor/burkar också har ett åtagande att ta tillbaka dessa och betala ut pant. Jag vet inte om informationen stämmer, men gör den det kan det väl vara lämpligt att gå tillbaka till affären där backen köptes?

Johodu, tjenare. Jag hade en liten pantvända till en större Icaaffär, och hade bland annat med mig Euroshoppers RedBull-ripoff, som ju Ica säljer.
Vissa av dessa smala 25cl burkar gick rätt igenom pantmaskinen varför jag tog med mig dem till kassan när jag skulle lämna in pantkvittot. Kassörskan menade att det inte fanns nåt hon kunde göra om de funkade i automaten (NB: de var inte tillknycklade). Hon blev tillslut vrång och sa att hon inte kunde betala ut pant för dem för då skulle hon behöva göra det ur egen ficka.
Jag tyckte det var en bättre lösning än att jag skulle betala panten så tillslut fick jag mina pengar.
Citera
2009-07-25, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krikk
Kasta de på en vägg eller något avlägset ställe så har du iallafall lite kul med dem!

Visst är det kul, men samtidigt så vill ju jag ha pengar och dessutom är det ju inte speciellt miljövänligt att kasta sönder flaskor.
Citera
2009-08-04, 14:06
Medlem
Tomma Pet-flaskor

Vart kan man köpa tomma pet flaskor? Jag vill köpa tusen st typ från början och sen kommer de bara bli mer och mer. Jag vill veta priset också. Tillverkar Cola sina egna?? Eller köper de också?? Tack
Citera
2009-08-04, 14:43
Medlem
Arch_Angels avatar
snabb googling på PET flaskor gav detta

http://www.tarapac.com/sv/index.php?page=produkter

edit_ såg dock d hade minimum på 10k dock

PET

Ta gärna en titt på vårt stora sortiment av återvinningsbara PET-flaskor. Vi erbjuder en mängd lösningar i de flesta standardstorlekar.

I de fall kunden efterfrågar en egendesignad flaska så har vi möjlighet att tillverka nya verktyg både snabbt och till en förmånlig kostnad. Vi har nu även möjlighet att trycka direkt på PET-flaskorna via en extern part, denna lösning kan ske snabbt och är konkurrenskraftig mot etikettering.

Av hanteringsmässiga skäl tar vi endast emot ordrar på minimum ca 10 000 flaskor.
Citera
2009-08-04, 14:47
Medlem
Antar du ska sälja något av den starket sorten, varför inte dunk men en snabb google:

http://www.glasfiberteknik.se/
Gå till webbutik - emballage

20 ml 8 SEK
100 ml 10 SEK
200 ml 12 SEK
500 ml 15 SEK
1000 ml 20 SEK

Även Dunk 5L 25 SEK

(edit) Ifall du ska löpa ett större antal se till att få en bra deal, kanske ett par spänn billigare st.
Senast redigerad av KalleKofot 2009-08-04 kl. 14:49.
Citera
2009-08-04, 21:57
Medlem
ExXes avatar
Jag har säkert nått sånt liggandes i källaren om du vill. Jag kan sälja för pantvärdet
Citera
2009-08-05, 01:04
Medlem
Denoms avatar
Vad kostar flaskorna om man köper 10 000 st då?
Citera
2009-08-05, 01:30
Medlem
Virgins avatar
får man lov och fråga vad du ska använda dem till?
Citera
2009-08-05, 09:36
Moderator
vfs avatar
Inte direkt alkoholrelaterat- testar övrigt/Mod
Citera
2009-08-05, 12:35
Medlem
Stryops avatar
Blev lite nyfiken med. Vad skall du ha dom till? Samling? Panta? Göra flotte?
Citera
2009-08-05, 14:04
Medlem
8 Sek kronor var ju dyrt tycker jag:S Men finns de inte fler hemsidor? Jag har hittat ett par hemsidor. Men det står ingen pris på de. Vad kostar de 10 000 flaskorna då??? Jag vill ha typ som Coca- cola falsk, Men mindre i storlek. Help
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in