2009-06-30, 12:01
Bannlyst
Skulle man inte bara kunna kopiera sådana kvitton? Det finns ju kvittopapper att köpa och med tanke på att det är samma papper + texten på den är svart/vit så borde det inte väll vara någon omöjlighet?
Citera
2009-06-30, 22:21
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Värt att hamna i belastningsregistret för bedrägligt beteende för att man ville lura till sig några enstaka kronor.
Citera
2009-06-30, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schlomo ben Goy
Värt att hamna i belastningsregistret för bedrägligt beteende för att man ville lura till sig några enstaka kronor.

eller så är man inget klantarsel och blir fast.
Citera
2009-07-17, 15:26
Medlem
pang olufsens avatar
Jag bumpar den här tråden, jag skulle vilja veta var jag pantar min Blåa back innehållandes 10 st tomma 50cl flaskor? Jag har kikat runt lite i affärerna runt mig men ingen har ett sånt där rullband där man kan skicka in skiten, en polare sa att man kanske kan panta den direkt på Systemet, kan man det? Börjar ledsna på att den står och tar plats i städskrubben! Hjälp mig!
Citera
2009-07-17, 16:04
Medlem
JakErEnSnelHests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pang olufsen
Jag bumpar den här tråden, jag skulle vilja veta var jag pantar min Blåa back innehållandes 10 st tomma 50cl flaskor? Jag har kikat runt lite i affärerna runt mig men ingen har ett sånt där rullband där man kan skicka in skiten, en polare sa att man kanske kan panta den direkt på Systemet, kan man det? Börjar ledsna på att den står och tar plats i städskrubben! Hjälp mig!

När jag var mindre sa min far till mig att alla affärer som säljer flaskor/burkar också har ett åtagande att ta tillbaka dessa och betala ut pant. Jag vet inte om informationen stämmer, men gör den det kan det väl vara lämpligt att gå tillbaka till affären där backen köptes?
Citera
2009-07-17, 16:12
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JakErEnSnelHest
När jag var mindre sa min far till mig att alla affärer som säljer flaskor/burkar också har ett åtagande att ta tillbaka dessa och betala ut pant. Jag vet inte om informationen stämmer, men gör den det kan det väl vara lämpligt att gå tillbaka till affären där backen köptes?
Samma sak har jag blivit itutad, men det måste i så fall finnas rätt grova undantag från den regeln då jag tvivlar på att någon mack i Sverige har pantinlämning t ex (självklart finns det nån jävel som har en sån mack i närheten bara för det).
Citera
2009-07-17, 16:57
Medlem
pang olufsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JakErEnSnelHest

Det är alltså Starkölsflaskor jag pratar om, ska jag gå ner och höra med dom kanske? Fan man känner ju sig som värsta muppen om dom sågar en med fotknölarna...
Citera
2009-07-17, 21:59
Medlem
Citat:
Det är alltså Starkölsflaskor jag pratar om, ska jag gå ner och höra med dom kanske? Fan man känner ju sig som värsta muppen om dom sågar en med fotknölarna...
Säljer dom returglas 50 eller 60cl så kan man nog panta där också. Fråga nån som jobbar där?
Citera
2009-07-20, 18:37
Medlem
Citat:

Jag hade två plattor med starköl från systemet, 33 cl-flaskor. Sliter mig iväg med dessa till ICA-butiken för att där upptäcka att det inte går att panta skiten. Vart är det tänkt att man ska panta dessa flaskor? Har de speciella pantgrejer på systemet?
Citera
2009-07-23, 14:26
Medlem
pang olufsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlodaReltih
Jag hade två plattor med starköl från systemet, 33 cl-flaskor. Sliter mig iväg med dessa till ICA-butiken för att där upptäcka att det inte går att panta skiten. Vart är det tänkt att man ska panta dessa flaskor? Har de speciella pantgrejer på systemet?

Jag ringde kundtjänst, står det att det är pant så är det bara glassa ner och knacka någon i personalen på axeln.
Citera
2009-07-23, 23:41
Medlem
Citat:
Jag ringde kundtjänst, står det att det är pant så är det bara glassa ner och knacka någon i personalen på axeln.

Ringde du verkligen kundtjänst för min skull?

Det går ju inte direkt att kasta ner skiten? Man lägger det ju där och sen börjar rullbandet backa tillbaka flaskan. Jag provade att prata med personalen men de visste inte så jag fick helt enkelt slänga skiten.
Citera
2009-07-24, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlodaReltih
Ringde du verkligen kundtjänst för min skull?

Det går ju inte direkt att kasta ner skiten? Man lägger det ju där och sen börjar rullbandet backa tillbaka flaskan. Jag provade att prata med personalen men de visste inte så jag fick helt enkelt slänga skiten.

Kasta de på en vägg eller något avlägset ställe så har du iallafall lite kul med dem!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in