Citat:
Ursprungligen postat av Krikk
Asså de pantmaskinerna står vid pastan typ

så det är bara att gå till Läskavdelningen, plocka på sig lite läsk och dra och panta

Alla pantautomater jag stött på sedan tidigt 90-tal tar inte tunga flaskor..
Just för att man inte ska kunna panta flaskor direkt från butiken.
Det man dock kan göra där det står glasflaskor är att ta några halvfulla eller tomma backar och gå och panta om butiken har pantautomat inne i lokalen.
Dock så har dom flesta butiker flyttat ut sina pantautomater ur butiken vilket både är till för och nackdelar om man ska försöka blåsa butiken.
Citat:
Ursprungligen postat av cinerama
En liten undran bara... Etiketter kan vara dyra att köpa.. Man får se till att det inte överstiger kostnaden. Och tänk på att man också msåte samla på sig ett antal flaskor också vilket ju kostar pengar det också.
Och jag dricker INTE turkcola, bläh för dem.
Att spara de 2-3 saftflaskorna och sen skriva ut etiketter för dem låter bara mycket dumsnålt. Materialkostnad, bläck/toner, arbetskostnad för att fixa till streckkoden.. nej ni, det måste vara något mer lönande.

Det finns många ställen du kan skriva ut på, på biblioteket kostar det 1 kr per sida vilket är rätt så billigt.
Annars kan du ju smyga in på någon skola och skriva ut, eller någon annan allmän byggnad där du kan röra dig fritt.. På tex socialen här i sundsvall kan man kopiera papper gratis i väntrummet.
I filmen jag postade tidigare snackas det en del om förfalskning av pantkvitton, kika på den!
En sak jag kom att tänka på är om man skulle försöka lura pantautomater som bara läser koden uppåt på flaskan, ni vet dom man måste vända streckkoden upp innan man stoppar in flaskan.
Om man skulle klistra på en streckkod på en pinne och hålla ovanför någon värdelös flaska och sedan låta automaten läsa koden och ta flaskan som annars inte går att panta.
För att det verkligen ska löna sig måste man dock hitta något sätt att lura automaten ytterligare så man får tillbaks flaskan eller så att den tror att den tar flaskan.