2009-06-28, 01:13
Bannlyst
Asså de pantmaskinerna står vid pastan typ så det är bara att gå till Läskavdelningen, plocka på sig lite läsk och dra och panta
Citera
2009-06-28, 01:16
Medlem
biggander2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krikk
Asså de pantmaskinerna står vid pastan typ så det är bara att gå till Läskavdelningen, plocka på sig lite läsk och dra och panta

haha så du pantar läsk som är "nya" eller allstå fulla med läsk ? :O

fy fan
Citera
2009-06-28, 01:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av biggander2
haha så du pantar läsk som är "nya" eller allstå fulla med läsk ? :O

fy fan

tror inte att det är speciellt hälsosamt för maskinen, dock :d
Citera
2009-06-28, 01:31
Medlem
biggander2s avatar
Citat:
tror inte att det är speciellt hälsosamt för maskinen, dock :d

hahah fy fan, gör du detta bara med backar eller med burkcola osv ochså ?
Citera
2009-06-28, 01:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av biggander2
hahah fy fan, gör du detta bara med backar eller med burkcola osv ochså ?

Haha, det händer max 1 gång per år att jag gör det och då brukar en back vara perfa, elelr två
Citera
2009-06-28, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fmu
Hejsan

Sökfunktionen fungerar inget bra för mig så jag skriver här istället.

Vi säger att jag går och pantar för 300kr, sen kopierar detta kvitto 10 gånger, kan jag plocka ut 3000kr då? Om jag antingen går in och tar ut pengarna från 5 olika kassor alternativt åker på olika ICA-affärer?

Går detta? Vad för skrivare rekommenderar ni? Samt papper?

Fmu

Lika bra att ge upp! Du kommer inte att lyckas.

Jag har sett ett antal förfalskade kvitton... Pappret som annvänds är specifikt för tillverkaren av pantmaskinen samt streckkoden är synkad för den aktuella butiken
Citera
2009-06-28, 01:42
Medlem
biggander2s avatar
Citat:
Haha, det händer max 1 gång per år att jag gör det och då brukar en back vara perfa, elelr två

Okej

tack för tipset

mer tips till tråden nu då !
Citera
2009-06-28, 02:47
Medlem
cineramas avatar
En liten undran bara... Etiketter kan vara dyra att köpa.. Man får se till att det inte överstiger kostnaden. Och tänk på att man också msåte samla på sig ett antal flaskor också vilket ju kostar pengar det också.

Och jag dricker INTE turkcola, bläh för dem.

Att spara de 2-3 saftflaskorna och sen skriva ut etiketter för dem låter bara mycket dumsnålt. Materialkostnad, bläck/toner, arbetskostnad för att fixa till streckkoden.. nej ni, det måste vara något mer lönande.
Citera
2009-06-28, 06:29
Medlem
Sen så gör det ju inte så mycket att de flesta butiker bara råkar ha en kamera uppsatt för att titta på folk som är för pantade(!) för sitt eget bästa... eller?
Citera
2009-06-30, 00:18
Medlem
Juni användare.s avatar
Citat:
Alla pantautomater jag stött på sedan tidigt 90-tal tar inte tunga flaskor..
Just för att man inte ska kunna panta flaskor direkt från butiken.

Det man dock kan göra där det står glasflaskor är att ta några halvfulla eller tomma backar och gå och panta om butiken har pantautomat inne i lokalen.
Dock så har dom flesta butiker flyttat ut sina pantautomater ur butiken vilket både är till för och nackdelar om man ska försöka blåsa butiken.

Citat:
Ursprungligen postat av cinerama
En liten undran bara... Etiketter kan vara dyra att köpa.. Man får se till att det inte överstiger kostnaden. Och tänk på att man också msåte samla på sig ett antal flaskor också vilket ju kostar pengar det också.

Och jag dricker INTE turkcola, bläh för dem.

Att spara de 2-3 saftflaskorna och sen skriva ut etiketter för dem låter bara mycket dumsnålt. Materialkostnad, bläck/toner, arbetskostnad för att fixa till streckkoden.. nej ni, det måste vara något mer lönande.
Det finns många ställen du kan skriva ut på, på biblioteket kostar det 1 kr per sida vilket är rätt så billigt.
Annars kan du ju smyga in på någon skola och skriva ut, eller någon annan allmän byggnad där du kan röra dig fritt.. På tex socialen här i sundsvall kan man kopiera papper gratis i väntrummet.

I filmen jag postade tidigare snackas det en del om förfalskning av pantkvitton, kika på den!

En sak jag kom att tänka på är om man skulle försöka lura pantautomater som bara läser koden uppåt på flaskan, ni vet dom man måste vända streckkoden upp innan man stoppar in flaskan.
Om man skulle klistra på en streckkod på en pinne och hålla ovanför någon värdelös flaska och sedan låta automaten läsa koden och ta flaskan som annars inte går att panta.
För att det verkligen ska löna sig måste man dock hitta något sätt att lura automaten ytterligare så man får tillbaks flaskan eller så att den tror att den tar flaskan.
Senast redigerad av Juni användare. 2009-06-30 kl. 00:24.
Citera
2009-06-30, 00:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Juni användare.
Alla pantautomater jag stött på sedan tidigt 90-tal tar inte tunga flaskor..
Just för att man inte ska kunna panta flaskor direkt från butiken.

Det man dock kan göra där det står glasflaskor är att ta några halvfulla eller tomma backar och gå och panta om butiken har pantautomat inne i lokalen.
Dock så har dom flesta butiker flyttat ut sina pantautomater ur butiken vilket både är till för och nackdelar om man ska försöka blåsa butiken.

Har alltid fungerat för mig
Citera
2009-06-30, 03:48
Medlem
cineramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juni användare.
Det finns många ställen du kan skriva ut på, på biblioteket kostar det 1 kr per sida vilket är rätt så billigt.
Annars kan du ju smyga in på någon skola och skriva ut, eller någon annan allmän byggnad där du kan röra dig fritt.. På tex socialen här i sundsvall kan man kopiera papper gratis i väntrummet.

Ja, det är ju en idé. Men sen återstår ju flaskorna! Inte många burkar/plastflaskor här som inte har pant. Polsk/turkcola är ingen hit som sagt. Och om man köper dem och dricker motvilligt bara för att panta, är man lite pantad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in