2008-07-25, 01:43
Bannlyst
finns det något liknande ställe i Linköping?
dåligt med pengar i dessa tider, och känner inte direkt suget av att gå och leta enstaka burkar i papperskorgen.
Citera
2008-07-25, 02:02
Medlem
randomheros avatar
Vore skoj om ni plockade på er allt och när ni till er förvåning står vid pantautomaterna inser att det är tyska importburkar som inte går att panta!
Citera
2008-07-25, 02:14
Medlem
Daggys avatar
Äsh, kör vanlig pant. Det tar inte särskilt lång tid per sopsäck.
Citera
2008-07-25, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av randomhero
Vore skoj om ni plockade på er allt och när ni till er förvåning står vid pantautomaterna inser att det är tyska importburkar som inte går att panta!
Nejnej, sånt vet jag så det är ingen risk!...

Men men!..Tänkte göra ett försök idag får se hur det slutar!..
Citera
2008-08-14, 19:13
Medlem
Panta burkar!

Jag jobbar på en golfbana och varje gång vi tömmer sopptunnorna så plockar vi alla pantburkar. Idag så pantade vi skiten, flaskorna gick bra, men när vi sedan kom till burkarna :/ Jag stod och tryckte i 286 burkar av olika slag, jag fick ut totalt 71 kronor. När de i själva verket skulle genererat 143 kronor. Detta berodde säkert på att det var tyska, danska och burkar från flera länder. Varför i helvete kan de inte bara sätta 50 öre på alla aluminium burkar? Konstigt att pantomaten tog alla burkar och knycklade ihop dem, men vissa räknas inte. Även om det inte är ofantliga summor är det en princip sak och jag förstår om folk blir förbannada. Några invändningar?
Citera
2008-08-14, 19:17
Medlem
Västgötens avatar
Har inget direkt att tillägga i ämnet, ville bara ge dig creds för att du faktiskt orkar stå och panta 286 burkar och diverse flaskor!
Citera
2008-08-14, 19:19
Medlem
Pelicans avatar
För att panten har betalts i tyskland eller danmark .. Annars har jag inga invändningar!
Citera
2008-08-14, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västgöten
Har inget direkt att tillägga i ämnet, ville bara ge dig creds för att du faktiskt orkar stå och panta 286 burkar och diverse flaskor!

Min kompis hade över 200 burkar som gav ~50 kronor. + att vi pantade flaskor som gav ungefär 300 kronor.

Så totalt pantade vi ~750 burkar och flaskor :P Sen tog det ju en timme också...
Citera
2008-08-14, 19:52
Medlem
Om burken sålts utan pant så kan du ju inte få pant när du bär tillbaka den begriper du väl. Ingen burk köpt i tyskland går att få pant för i sverige även om det handlar om svensktillverkad öl. Det är streckkoden som är annorlunda. Burken återvinns fortfarande...
Citera
2008-08-14, 20:02
Medlem
utters avatar
Om man orkar kan man skanna en svensk pinkod och klistra den på en utländsk burk, inte särskilt bra betalt för arbetet, men ändå....
Citera
2008-08-14, 20:04
Medlem
Pampariuuss avatar
Jag och en polare pantade runt 500 flaskor en gång.

Pantautomaten blev överfull 3 (!) gånger, så personalen fick tömma den
Kommer inte riktigt ihåg hur mycket pengar vi fick, tror det var runt 900kronor

Vi delade på skiten, även fast det var polarens pant alltihop. Bra sätt att tjäna pengar på serru
Citera
2008-08-14, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pampariuus
Jag och en polare pantade runt 500 flaskor en gång.

Pantautomaten blev överfull 3 (!) gånger, så personalen fick tömma den
Kommer inte riktigt ihåg hur mycket pengar vi fick, tror det var runt 900kronor

Vi delade på skiten, även fast det var polarens pant alltihop. Bra sätt att tjäna pengar på serru

Inte speciellt bra timlön om du också måste dricka drickat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in