2008-07-24, 18:14
Medlem
Funcadelics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburg
Delvis för att vi ska fylla många säckar och inte orkar springa in o fylla först 2 säckar, springa och panta och sedan göra samma sak om och om igen istället så går vi dit på kvällen fyller alla påsar lägger det i skogen och går i omgångar och pantar skiten dagen efter... Smart va?

Nej. Hoppas någon lodis hittar era burkar.
Citera
2008-07-24, 18:15
Medlem
soptippsbosses avatar
Ge fan i min returpant!

För övrigt heter det soptipp.
Citera
2008-07-24, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Shakermaker
I min by ställde de alla backar utanför lastbryggan. så det var bara agtt roffsa åt sig en och gå n och panta.

Varför ljuger du?
Citera
2008-07-24, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburg
Det är så att jag vet ett ställe (sopptipp) där det ligger massvis med pant burkar och även en del PET flaskor!...

Och jag har tänkt att dra dit med en kompis och dra med oss stora svarta sopp påsar och fylla dom och sedan gömma allt i skogen för att sedan gå ner i omgångar med 1 svart soppsäck var!...

Så jag undrar om det finns något enklare sätt att använda för att panta allt?

Oj vad du gör dig besvär.

När jag var ca 10 år så kröp jag in i maskinen som man stoppar backar med tomflaskor i. Jag kröp in och drog ut en och samma back 3 - 4 gånger. Problemet är då att rullbandet rullar innåt så därför måste du ha någon som drar ut dig och backen från den lilla luckan.

Jag och kompisarna gjorde detta i några veckor tills vi åkte fast. Vi var de rikasta ungarna i kvarteret och rikare än vissa vuxna. Ett stort tjohej blev det iallefall, och sen dess så har jag alltid tänkt på mammas nacklavetter när djävulen tar tag i mig.
Citera
2008-07-24, 18:45
Medlem
Funcadelics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suliot
Oj vad du gör dig besvär.

När jag var ca 10 år så kröp jag in i maskinen som man stoppar backar med tomflaskor i. Jag kröp in och drog ut en och samma back 3 - 4 gånger. Problemet är då att rullbandet rullar innåt så därför måste du ha någon som drar ut dig och backen från den lilla luckan.

Jag och kompisarna gjorde detta i några veckor tills vi åkte fast. Vi var de rikasta ungarna i kvarteret och rikare än vissa vuxna. Ett stort tjohej blev det iallefall, och sen dess så har jag alltid tänkt på mammas nacklavetter när djävulen tar tag i mig.

Bor du i en trailer park?
Citera
2008-07-24, 18:56
Medlem
whoracles avatar
Ska man panta större mängder burkar så kan man pantar man med hjälp av vikt.
Vet dock inte vart och ifall vem som helst kan åka dit.
Citera
2008-07-24, 19:30
Bannlyst
Förut när dom hade pantmaskinerna inne i butiken så hände det att jag plockade lite flaskor och burkar där inne och pantade, tyvärr går det inte nuförtiden då alla har maskinerna utanför. Gratis är gott
Citera
2008-07-24, 19:53
Medlem
Coke54s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoracle
Ska man panta större mängder burkar så kan man pantar man med hjälp av vikt.
Vet dock inte vart och ifall vem som helst kan åka dit.

förr kunde man göra det på dagab, vet dock inte om dagab har kvar något mindre lager någonstans.. har för mig att dom stängt ner allt och kör med 3 stora lager nu. men kanske något liknande företag?
Citera
2008-07-24, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Funcadelic

Han är ju trots allt alban.
Citera
2008-07-24, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Funcadelic

Ännu värre: Ett invandratätt område.

Citat:
Ursprungligen postat av Rani Mraz
Han är ju trots allt alban.

Jag kännde på mig att jag skulle få höra detta från någon. Kort fråga: Har du varit barn någon gång?
Citera
2008-07-24, 23:19
Medlem
Vingels avatar
Ska du sno alla burkar på en sopptipp eller soptipp? Har aldrig varit på en sopptipp hade vart kul att komma dit och kolla va det finns för olika soppor.
Citera
2008-07-25, 01:25
Medlem
Cyaniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elita_
alltså jag förstår inte, varför ska du lägga dom i skogen för?

För att det är stöldgods?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in