2006-05-13, 18:03
Bannlyst
Det är väldigt märkligt det här ja, när det finns en lag på att alla flaskor som innehåller drycker som kan drickas direkt ur flaskan ska ha pant borde det inte vara så svårt att ha detta även på andra drycker, som tex saft.
Citera
2006-05-13, 18:31
Medlem
Någon som vet hur stor del av icke PET plasten som säljs i affärer som hamnar tillbaka i plaståtervinningen?
Citera
2006-12-03, 01:30
Bannlyst
Fuska pantmaskinen?

Hur fuskar man med pant maskinen behöver 150 kr snabbt!
Citera
2006-12-03, 01:33
Medlem
Niinos avatar
Spring genom hela stan, gå igenom varje papperskorg, spring fort som fan till affären och panta.
Citera
2006-12-03, 01:34
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokas

Du kopierar streckkoden och limmar på diverse platsflaskor utan pant, tomma diskmedelsflaskor och dylikt.
Citera
2006-12-03, 15:49
Medlem
Fredrikb82s avatar
Du kollar vad maskinen har för telenummer ringer upp den och övertalar den att ge dig ett kvitto.
Citera
2006-12-03, 20:34
Medlem
Ratatoskens avatar
Går de inte att sträcka in armen å dra ut flastan igen när den har åkt förbi sträckod läsaren??
Citera
2006-12-03, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rokas

HAHA måste du verkligen ha 1gram tjack till? Är det inte dags att sluta
punda när man funderar på att köra pant scam?

mvh
Citera
2006-12-03, 20:39
Medlem
slippys avatar
Du kan knyta ett rep eller snöre i drickbacken. Dra ut den igen så fort den har registrerats.
Citera
2006-12-03, 21:01
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slippy
Du kan knyta ett rep eller snöre i drickbacken. Dra ut den igen så fort den har registrerats.

Är det 1:- eller 2:- flaskorna är det ganska meningslöst då de blir destruerade innan panten registreras. 4:- flaskorna åker in och går inte att få ut igen genom samma hål de kom in.

Det var någon kille i Malmö tror jag som åkte fast för bedrägeri när han lurade pantautomaterna. Polisen tog honom på bar gärning av en händelse har jag för mig.
Citera
2006-12-03, 21:03
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Är det 1:- eller 2:- flaskorna är det ganska meningslöst då de blir destruerade innan panten registreras. 4:- flaskorna åker in och går inte att få ut igen genom samma hål de kom in.

Det var någon kille i Malmö tror jag som åkte fast för bedrägeri när han lurade pantautomaterna. Polisen tog honom på bar gärning av en händelse har jag för mig.

Back står det ju för bövelen. Duvet en sån där röd nätt liten sak med cirkus 24 flaskor ? Dom brukar man ju bara ställa på ett band som går igenom maskineriet för att stanna på andra sidan
Citera
2006-12-03, 21:08
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Back står det ju för bövelen. Duvet en sån där röd nätt liten sak med cirkus 24 flaskor ? Dom brukar man ju bara ställa på ett band som går igenom maskineriet för att stanna på andra sidan

Det är sant, men de stationerna är även TV-övervakade (kanske finns undantag), minns en man förra året som kröp in genom samma hål som man matar in backarna i, och förde ut backarna igen. Tjänade massor med pengar, men polisen tog han ill kvickt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in