2010-09-17, 07:25
Medlem
29april2tusen10s avatar
Det är bra att dom höjer panten, vet ju att utslagna stackare går och plockar skiten till en så låg förtjänst dagarna ända.
Citera
2010-09-17, 08:08
Medlem
kavajmongots avatar
Jag tvivlar inte en sekund på att fler skulle panta om det genererade mer pengar i fickan. Men jag tror inte att det är en åtgärd som behöver att tas. Medvetenheten om miljön har ökat kraftigt de senaste åren och panta mera-reklamerna är så pass bra att folk kommer ihåg dem. Jag tror de flesta hushåll i sverige idag sorterar sina flaskor/burkar hemma och pantar när man har tillfälle.
Citera
2010-09-17, 12:15
Medlem
epost72s avatar
Trådar om pant sammanfogade.
/Mod
Citera
2010-09-17, 17:29
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benshie
Men ! Vem skulle köpa en 33cl cola för 11kr ?

Alla som köper 33 cl CC på Pressbyrån, kostar väl 12 kr eller nåt.
Citera
2010-09-18, 20:38
Medlem
MajkenMajkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavajmongot
Jag tvivlar inte en sekund på att fler skulle panta om det genererade mer pengar i fickan. Men jag tror inte att det är en åtgärd som behöver att tas. Medvetenheten om miljön har ökat kraftigt de senaste åren och panta mera-reklamerna är så pass bra att folk kommer ihåg dem. Jag tror de flesta hushåll i sverige idag sorterar sina flaskor/burkar hemma och pantar när man har tillfälle.

(Citerar detta inlägg men kommenterar allmänt diskussionen om panters storlek och förekomst)

Att ha hög eller väldigt förekommande pant på förpackningar har väl två problem:

1. Om man hade hög och väldigt vanligt förekommande pant på förpackningar så skulle det handla om ganska mycket pengar för det enskilda hushållet att ligga ute med. Även om det skulle bli ett ganska välfungerande kretslopp av pengar efter ett tag så skulle det ändå vara lite svårt att ta (som konsument)/motivera hundratals kronor i pant för ett par matkassars förpackningar.

2. Man (myndigheter med flera) vill inte att människor ska bli vana vid att bli belönade med pant när de väljer att sortera och slänga sina sopor rätt. Panten ska användas för förpackningar som är särskilt benägna att hamna på omvägar.
Citera
2010-09-23, 13:00
Medlem
Traffe!s avatar
Vart pantar man i Limhamn

Måste snabbt ordna lite småpengar, så var pantar man om man befinner sig i Limhamn?
Citera
2010-09-23, 13:01
Medlem
Fûrims avatar
Du bör väl kunna panta på Ica Malmborgs? Visserligen längesedan jag befann mig där men sist kunde man.
Citera
2010-09-23, 13:02
Medlem
Traffe!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fûrim
Du bör väl kunna panta på Ica Malmborgs? Visserligen längesedan jag befann mig där men sist kunde man.

Litar på dig och beger mig dit, tack
Citera
2010-09-23, 13:06
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fûrim
Tror jag kan ta att bekräfta detta, kunde panta där när jag var i Malmö för en tid sedan.
Citera
2010-09-23, 15:06
Medlem
ICanHass avatar
Övrigt -> Vardagsbekymmer
//Mod
Citera
2010-09-23, 16:18
Medlem
Markmags avatar
Du kan panta på Ica, Ja.
Citera
2010-09-23, 22:32
Medlem
Traffe!s avatar
Pantade tidigare idag på Ica Malmborgs, var dock bristande kvalite på maskinerna.
Tack för tipset=)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in