Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-23, 15:53
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olivrankan
Det här är ju sinnessjukt! Det finns alltså sådana här kvinnor på riktigt? Hon borde få perspektiv på saker och ting så hon förstår hur det faktiskt är när man verkligen blir utsatt för kränkningar. Hennes berättelse om situationen på gatorna i Latinamerika känns inte övertygande.

Säga vad man vill om skuldfrågan... Men det där talade inte till hennes fördel. Galna människa.

Nu är jag ju inte psykolog, och känner inte till hennes bakgrund. Men hennes beteende tyder på en del issues i bakgrunden, kanske med en del dåliga erfarenheter. Det är inte alltför långsökt att gissa på nån sorts form av trauma, våldtäkt, incest, sexuella övergrepp, osv. Det finns flera saker som tyder på en sådan bakgrund, för det första hela manshatar/queergrejen. För det andra hennes paranoia och övertolkningar av olika situationer. Poängen är att hon går runt med ett pansar omkring sig för att försvara sig mot den otäcka mansvärlden, och tolkar allt som händer omkring henne som tecken på att hon behöver upprätthålla den rollen. Dvs, allting som hon är med om, kommer hon att tolka runt sin egen erfarenhet. Vilket naturligtvis stöter på förvecklingar i förhållande till den verkliga världen därute, där killar faktiskt gillar att lägga sarren i fejjan...
Citera
2010-08-23, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rövner
Du falsifierar så vitt jag vet det hon faktiskt skrivit, alternativt har jag inte läst samma sak som du. Om du har ett citat på hur hon skriver att man ska hämnas genom att sätta dit nån för våldtäkt så dela gärna med dej.

Här har du. Anna Ardin spekulerar kontrafaktiskt. Dvs detta är uppdiktat av henne själv och ämnet är henne väldigt kärt och hon spekulerar i om hon skulle lyckas med detta ..... kan det bli tydligare?

Citat:
Anna Ardins blogg på blogspot:
http://annaardin.blogspot.com/2006/06/vldtkt_01.html

Rubrik Våldtäkt?

Följande utspelar sig i ett kontrafaktiskt, men föga orimligt, scenario som vi diskuterade idag, men inte nådde något svar på:

Kvinna: vill du följa med hem
Man: varför inte

... [te dricks]

Kvinna: kom över på den här sidan

[sexualakt inleds]

Man håller växelvis fast kvinnans armar, försöker tvinga ner kvinnans huvud mot sin penis, penetrerar för hårt och dylikt varvid kvinnan vill avbryta då hon inte längre är intresserad av att fortsätta. Hon slutar att ge gensvar och försöker så småningom att trycka honom bort från kroppen, men säger inget, möjligtvis eller delvis av rädsla för att göra mannen som redan uppvisar ett aggressivt beteende än mer arg.

Det är helt uppenbart att något är fel, vid någon slags jämlikt sex, eller åtminstone där någon slags kommunikation är upprättad mellan de två parterna inser en man i detta läge att han inte bör fortsätta, men han fortsätter eftersom han har makten att göra så, eller för att han har en kvinnosyn som säger honom att det är ok för hon var med på det på den tiden han lyssnade på henne, eller för att han läser juridik och vet att han aldrig i helvete kommer att kunna bli dömd.

Kan någon berätta hur detta fall klassas?
Hade han kunnat bli dömd om han erkände ovanstående?
Finns det över huvud taget något fall när en man dömts för våldtäkt trots att kvinnan börjat ha sex frivilligt?

Etiketter: feminism

posted by Anna Ardin @ 23:21

Det är ju en förjävla märklig omständighet att det hon diktat upp i sinnet också därefter händer i verkligheten ... att det händer just henne av alla

Det är nu det är mycket viktigt att få se vilken anmälningsmönster denna kvinna har, dvs hur många ggr har hon anmält någon tidigare för just detta eller snarlika "brott"
Senast redigerad av FulAgent007 2010-08-23 kl. 15:57.
Citera
Medlem
rövners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipMarlowe
I Billy Butts fall var det väl nästan ett dussin. Efter flera år kom de på att de hade blivit "våldtagna", för att samlagen inte hade följts upp av ett skivkontrakt e.d. De trodde att de utnyttjade honom, men det var han som utnyttjade dem. Kvinnorna och Butt hade alltså samma syfte, men den stornäste fick betala med fällande dom och många år i fängelse, medan kvinnorna fick skadestånd och en ljuv hämnd.

Naturligtvis en rättsskandal. Och värre lär det bli ju fler feminister som får betydelsefulla positioner i samhället. Jag skulle rekommendera yngre män att bli bögar!

Och detta ärendet kommer definitivt sätta fokus på hur svenska institutioner behandlar sexövergrepp, jag håller med om att det ibland kantrar, dock vet vi ännu inte detaljerna kring detta. Vad som är intressant är ju att tjejerna absolut inte har nått att vinna politiskt karriärsmässigt etc på att anklaga j.a, nånting har hänt dem som de tyckte motiverade att gå till polisen med den här anklagan, och jag tvivlar på att de gjort det om de bara "inte gillat" nått han hade sagt
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
I brist på fysiska bevis är antalet vittnen avgörande.
Kärringsvammel, det är substansen och fakta som framförs som är avgörande, inte hur många höns som upprepar samma lögn
Citera
Medlem
Sillkungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnutteKragballe
Anna har ju t.o.m gjort en ny anmälan om ofredande så nog är hon bitter.

Utveckla.
Citera
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rövner
Du falsifierar så vitt jag vet det hon faktiskt skrivit, alternativt har jag inte läst samma sak som du. Om du har ett citat på hur hon skriver att man ska hämnas genom att sätta dit nån för våldtäkt så dela gärna med dej.

Läs tråden för helvete. Du är ju inte insatt. Den texten har publicerats kanske 10 gånger redan.
Citera
2010-08-23, 15:56
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
I brist på fysiska bevis är antalet vittnen avgörande.

Så om jag och en bekant gå till polisen och säger att Bodström dealar hasch så talar vi sanning och polisen bör göra ett tillslag hos honom?
Citera
2010-08-23, 15:56
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Menar du rent principiellt nu? I alla fall, nja. Det beror ju på.

Säg att det är en tjej i åttan ute på en landsortsskola av något skäl fått ett horrykte. Många killar på skolan tar sig rätten att mot hennes uttryckliga vilja tafsa på henne över bröst och rumpa. Cred till henne då om hon en dag tar sig styrka och går till polisen.

Eller föreställ dig en kvinna som har ett utsvävande sexuellt leverne, med ny partner mer eller mindre varje helg. Det ökar givetvis risken att hon stöter på en dåre eller en person som i ett visst sammanhang i sängen inte tar ett nej utan ändå fullföljer. Det skulle kanske kunna ses som ofredande.

Eller, förstås, att kvinnan på något vis är sjuk eller manshatande, och med det som grund gjort anmälningar.

Vad gäller just AA har det vad jag vet inte kommit fram några uppgifter överhuvudtaget om att hon ska ha gjort tidigare anmälningar om sexualbrott, så jag tycker inte att vi i vår fortsatta diskussion bör utgå från att så är fallet. Det är ju inte ens med säkerhet fastslaget att det är hon det här gäller.

Men du måste väl - för fan - reagera över hennes skriverier om männen i Paraguay och Argentina?
Citera
2010-08-23, 15:58
Medlem
Hon vill bära en kniv som är speciellt utformad för att skära av halsen och döda, för att skydda sig mot män som ger henne komplimanger. Svårt att föreställa sig att en mer patologisk, närmast paranoid, manshatare än Anna Ardin.

Citat:
”Hej vad du är vacker” i Uppsala. Kanske blir jag glad. Förmodligen menar mannen det. Här struntar jag faktiskt i om så är fallet. Kanske kan jag skriva ett brev med hur jag känner mig, fotostatkopiera och ge till alla dessa mentala våldtäktsmän, hålla ett seminarium, skriva en motion. Fast det är förstås förknippat med stora risker. Jag förstår slöja. Jag förstår bourka. I ett patriarkalt samhälle skyddar det kvinnor. Ta först bort patriarkatet. Ta sedan bort slöjan. Inför slöja i Paraguay. Eller tillåt mig att bära en sån där kort liten kniv som puntilleron använder för att skära halsen av tjuren när matadoren misslyckats.

( Från "centralens" inlägg som citerar hennes cachade blogg)
Citera
Medlem
rövners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Här har du. Anna Ardin spekulerar kontrafaktiskt. Dvs detta är uppdiktat av henne själv och ämnet är henne väldigt kärt och hon spekulerar i om hon skulle lyckas med detta ..... kan det bli tydligare?

Ok, det här hade jag inte läst. Tycker dock att det är intressanta frågeställningar hon tar upp, och vet inte riktigt hur du får det till att hon vill frejma någon? Dock är det ju sant att om hon ville göra det skulle hon nog vara väl rustad
Citera
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Nej, Ardin gick först till Polisen och sen till Expressen. Polisen tog kontakt med jouråklagaren och föredrog ärendet per telefon. Expressen hörde av sig till Åklagarmyndigheten och fick uppgifterna om Assange bekräftade. Sedan skrev de.

De va nån här som länkade till en site där Anna gnäller över den Expressen journalist som först bräjkade storyn. Jag tror inte hon gav storyn till honom om hon kunnat undvika.

Citat:
Det är så uppenbart att du är desinformatör med ett politiskt syfte.

Visst , den global imperialistiska CIA-radikalfeminismen, ni foliehattar kommer inte ha en chans..
Citera
2010-08-23, 15:59
Medlem
Kan någon vettig person förklara hur det kunde ta fem minuter för pucko-åklagaren att anhålla JA i sin utevaro, på sannolika skäl dessutom, men att det ska ta flera dagar, kanske upp till en vecka innan man nu går igenom materialet för att se om det finns någon substans i det? Påminner om Franz Kafkas Processen.

Nästa fråga, om det finns någon vettig person, vem eller vad är det som styr Sverige just nu? Vad är det vi väljer när vi går till val? Regering eller marionettregering? Vem ellre vad håller i trådarna?

Och alla ni under 25 år som ännu inte lärt er tänka med intellektet kan ni bara låta bli att svara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in