Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-24, 19:39
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet-
Så här är det

ISAF-kusinen är liksom CIA ett villospår. De har ingen bra kontakt efter att AA jobbat flera år med Gaza etc. Hon är emot ISAF.

Med 99% sannolikhet är hon bara en lättkränkt tjej som vill att "rätt ska va rätt".

Resten är polisens och åklagarens fel.

Så evinnerligt trött på folk som tror att nån skulle lägga sig med Assange bara för att kusinen är militär och var i Afghanistan. Hur sjukt vore inte det? Är AA en ny Mata Hari? Ge er.
Citera
2010-08-24, 19:39
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Jag tror hon såg på sig själv som en do-gooder. Självklart skulle ju pressen och partiet stödja hennes radikalfeministiska hållning att anmäla det svinet som ofredade henne. Jag tror snarare att hon trodde att hon skulle bli helgonförklarad. Hon har problem med sin verklighetsuppfattning, för hennes inkvisitionsagenda går inte riktigt ihop med vare sig det allmänna rättsmedvetandet, eller vad folk tycker i övrigt. Hon gjorde helt enkelt en felbedömning av astronomiska mått, ett felsteg som kommer att kosta henne hela hennes politiska karriär.

Lysande inlägg.

Och extremt rättvist. Och detta gäller även om vartenda ord hon sagt är sant. Märk väl. Det finns strider man ska ta öga-mot-öga och det gäller nästan alla strider. Den här anmälan var - fel.
Citera
2010-08-24, 19:41
Medlem
självklart är det ett sätt att få han att framstå dålig i allas ögon, men det har underrättelsetjänster gjort långt innan. det jag tycker vi ska göra är att när allt detta är klart att alla på FB ska gang banga dom 2 tjejerna som ljög om allt detta, så har dom nåt riktigt att klaga på sen
Citera
2010-08-24, 19:41
Medlem
Janemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PabloP
Från www.ardin.se

7. Men! | 24 augusti 2010 at 3:45 e m

Men varför svalde du inte sattsen istället för att gnälla? (Ang. Julian Assange)
Svara

Ja vad ska hon svara? Tror ni hon stänger ner bloggen snart? Eller så samlar hon ihop alla ofredarnas IP-nummer och polisanmäler dem också!

Det är hotfulla kommentarer under flera av hennes artiklar på bloggen, daterade 24 aug.
Citera
2010-08-24, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea

Är detta helt fel ute så raderar jag detta

Hon har facebook och hon har en massa sidor helt öppet. Jag har redan kollat henne. Hon är sambo och förlovad.
Senast redigerad av mcfrog 2010-08-24 kl. 19:49.
Citera
2010-08-24, 19:46
Medlem
fluke12s avatar
Jag tror det blev så här:

Strax innan utlösning dra JA ut kuken, sliter av kådisen och bränner av en "Peter North laddning"
rakt i nyllet på Anna. Hon som idiot och radikalfeminist upplever givetvis detta som "kränkande"
Hon gör ingen sak av detta just nu,men då hon får höra att hennes yngre "kollega" råkat ut för detta några dar senare, går hon igång.....
Citera
2010-08-24, 19:48
Bannlyst
Varsegoda, här kommer en lista på alla som heter V i efternamn och vars förnamn slutar på A och som bor i Enköpings kommun. De är alla mellan 24-26 år. Registrerade som ogifta

Senast redigerad av mcfrog 2010-08-24 kl. 19:52.
Citera
2010-08-24, 19:49
Medlem
Ok - raderade namnet i min post.

Citat:
Ursprungligen postat av mcfrog
Hon har facebook och hon har en massa sidor helt öppet. Jag har redan kollat henne. Hon är sambo och förlovad.
Citera
2010-08-24, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KnutteKragballe

Har den tjejen stäng sin Facebook?

Man kan inte stänga av sin facebook.
Citera
2010-08-24, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Så du tillhör samma klubb, av de som snöat in sig på detta problem, vill få gränsfallen utredda i domstol och, med all sannolikhet, få in ett ökat grad av samtycke i våldtäktslagstiftningen. Jag säger då det.

Gränsfallen är alltid intressanta att utreda och diskutera, just för att de är gränsfall. Och det är väl bättre för alla inblandade att veta vad som egentligen gäller.

För övrigt är jag ingen expert ens på nuvarande våldtäktslagstiftning, så jag kan inte uttala mig var eventuella luckor ligger och hur de bör åtgärdas. Men allt detta är egentligen off-topic.

Att diskussionen överhuvudtaget kom upp var för att visa att AA:s citerade blogginlägg visade på en relevant frågeställning i en mycket komplex fråga och är INTE en manual om hur man sätter dit oskyldiga killar för våldtäkt.
Citera
2010-08-24, 19:51
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rövner
Är det här blogginlägget där A.A. skriver att hon vill sätta dit någon för våldtäkt?

Ja det är den folk syftar på. Svaret på hennes hypotetiska situation i inlägget är ju det får rätten avgöra, men i de fall där kvinnan inte verbalt sagt nej sluta måste det mycket till för att bevisa kvinnans rädsla för mannen hon just bjöd i säng. Det kan till exempel synas på henne (diverse blåmärken och klassiska våldtäktssprickor i vaginan - läkare ser skillnad på villig rough sex och påtvingad rough sex tro inget annat), eller mannan kan ha med ord hotat henne/hällt ur sig okvädningsord om jävlaluderfittanuskalldubannemigfåkuk, eller det fanns vapen närvarande som rätten anser vara gravt hotande som skulle kunna förklara att hon ligger still som en död sill istället för att spjärna emot som en vettig människa.
Citera
2010-08-24, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Getviskarn
Man kan inte stänga av sin facebook.

Man kan radera den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto