Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-23, 15:41
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonexistence
Om man under ett samlag skriker t.ex. "din jävla bitch", räknas detta som sexuellt ofredande eller räcker ofredande? Undrar mest om det kan ha hänt under ett samlag eller inte.

Ingen aning. Förhoppningsvis inte.

Men något som är bra med det svenska rättssystemet, inte minst vad gäller sexualbrott, det är att det inte krävs särskilt mycket för att inleda en förundersökning. Det är så att säga inte den polis som tar emot (eller gör) anmälan som avgör om något brott har skett. Sedan läggs det i och för sig i de flesta fall ned, beroende på att bevis saknas eller att något brott helt enkelt inte ägt rum. (Och det är också i ljuset av detta man måste se på förra månaden av Aftonbladet publicerade statistik om att Sverige skulle ha flest våldtäkter i hela världen, efter Lesotho.)
Citera
2010-08-23, 15:42
Medlem
PhilipMarlowes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
Väldigt ovanligt att två kvinnor falskanmäler samma man.

I Billy Butts fall var det väl nästan ett dussin. Efter flera år kom de på att de hade blivit "våldtagna", för att samlagen inte hade följts upp av ett skivkontrakt e.d. De trodde att de utnyttjade honom, men det var han som utnyttjade dem. Kvinnorna och Butt hade alltså samma syfte, men den stornäste fick betala med fällande dom och många år i fängelse, medan kvinnorna fick skadestånd och en ljuv hämnd.

Naturligtvis en rättsskandal. Och värre lär det bli ju fler feminister som får betydelsefulla positioner i samhället. Jag skulle rekommendera yngre män att bli bögar!
Citera
2010-08-23, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rövner
Radikala rabiatfeminister kan också bli utsatta för sexuella övergrepp.

Speciellt rabiatfeminister som sedan LÅNG tid tillbaks fantiserat på sin blogg om hur man går tillväga med att hämnas och sätta ditt någon för våldtäkt??
Citera
2010-08-23, 15:45
Medlem
Vet inte om den här har varit uppe i tråden tidigare (har inte hunnit läsa igenom allt ännu), men det ger ju inte en särskilt bra bild av det svenska rättsväsendet!
http://www.businessinsider.com/al-jazeera-interview-swedish-prosecutor-julian-assange-2010-8
Citera
2010-08-23, 15:47
Medlem
PhilipMarlowes avatar
Citat:
Nej , expressen fick sin info direkt ifrån polisen. Anna gick till aftonbladet. Det verkar också va nån hon inte gillar som skriver på expressen.

Nej, Ardin gick först till Polisen och sen till Expressen. Polisen tog kontakt med jouråklagaren och föredrog ärendet per telefon. Expressen hörde av sig till Åklagarmyndigheten och fick uppgifterna om Assange bekräftade. Sedan skrev de.

Det är så uppenbart att du är desinformatör med ett politiskt syfte.
Citera
2010-08-23, 15:48
Medlem
Olivrankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna Ardins blogg
... En av de mildare, men mer allomfattande, formerna av könsförtryck är väsandet av "hermosa" eller "preciosa" (typ snygging), precis när kvinna har passerat!

De vill inte ha kontakt, eller svar, utan de vill bara visa sin överlägsenhet och rätt att definiera mig. Ingen säger det till mig, utan alltid, ALLTID när jag just gått förbi. Jag är förnedrad. Jag är inte en person. Komplimanger blir förolämpningar, och många förstår det. Att peka finger framkallarjubel, och att vända sig om och säga "låt mig vara i fred", renderar samma piropo flera gånger om. I alla fall den här mannen fattade att det var jobbigt för mig, redan från början.

... Jag känner mig hur som helst inte bara kränkt av män på gatorna, utan rent av hotad också, trots att det är mitt på dagen.

”Hej vad du är vacker” i Uppsala. Kanske blir jag glad. Förmodligen menar mannen det. Här struntar jag faktiskt i om så är fallet. Kanske kan jag skriva ett brev med hur jag känner mig, fotostatkopiera och ge till alla dessa mentala våldtäktsmän,...
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Jag vet inte vad jag ska säga... I sin blogg skriver Anna Ardin att latinska män förolämpar och förnedrar henne genom att kalla henne snygging. Hon känner sig hotad mitt på dagen. En man i Uppsala som kallar henne vacker är en mental våldtäktsman, även fast hon inser att han bara menar att hon är vacker.

Det gör ju att hennes anmälan om "ofredande" syns i ett annat ljus.
Mentala våldtäktsmän! Det här är ju sinnessjukt! Det finns alltså sådana här kvinnor på riktigt? Hon borde få perspektiv på saker och ting så hon förstår hur det faktiskt är när man verkligen blir utsatt för kränkningar. Hennes berättelse om situationen på gatorna i Latinamerika känns inte övertygande.

Säga vad man vill om skuldfrågan... Men det där talade inte till hennes fördel. Galna människa.
Senast redigerad av Olivrankan 2010-08-23 kl. 15:51.
Citera
2010-08-23, 15:49
Medlem
Cradleoffilths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Nej, inte vid separata händelser ditt skeva luder

Om sannolikheten att kvinna 1 falskanmäler är x1 och att kvinna 2 falskanmäler är x2 följer ju att sannolikheten för att båda falskanmäler är x1*x2. Dock har kvinnorna talat med varandra innan så man får lägga till en faktor vilket ger: x1*x2+y. Dock ökar ALLTID sannolikheten vid två anmälningar om man inte alltid kan anta att x1 eller x2 är 1. Och det kan man ju faktiskt inte eftersom våldtäkter faktiskt sker....
Citera
2010-08-23, 15:50
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rövner
Har tanken uppkommit att det kan ha blivit ett oerhört tryck på den yngre kvinnan efter anmälan från kollegor etc? När man anklagar en sån ikon som j.a. för något av den här magnituden så kan det få implikationer för vänskaper, karriär, ja hela ens fortsatta liv. En möjlighet som är minst lika sannolik som att tjejerna ljuger

Exakt så tror jag också, just att detta är så i konflikt med deras politiska mål och sociala omgivning gör att det är högst trovärdigt.
Citera
Medlem
rövners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Speciellt rabiatfeminister som sedan LÅNG tid tillbaks fantiserat på sin blogg om hur man går tillväga med att hämnas och sätta ditt någon för våldtäkt??
Du falsifierar så vitt jag vet det hon faktiskt skrivit, alternativt har jag inte läst samma sak som du. Om du har ett citat på hur hon skriver att man ska hämnas genom att sätta dit nån för våldtäkt så dela gärna med dej.
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Nej , två vittnen är inte ord mot ord. Mer som ord+ord mot ord. Fler ord vinner.

Den andra kvinnan förvinner inte ur utredningen. Vilket du kommer få se.

Och me det menar du att två kvinnor som ljuger är mer trovärdig än en man som talar sanning
Citera
2010-08-23, 15:52
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Och me det menar du att två kvinnor som ljuger är mer trovärdig än en man som talar sanning

I brist på fysiska bevis är antalet vittnen avgörande.
Citera
2010-08-23, 15:53
Medlem
KnutteKragballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
Så har hon heller aldrig sagt det. Polisen ansåg baserat på den andra (!) tjejens berättelse att det skulle testas för våldstäkt.

Alltid lätt att skylla på andra.

Anna har ju t.o.m gjort en ny anmälan om ofredande så nog är hon bitter.

Citat:
Ursprungligen postat av centralen
Gomorron.

Tänkte kolla en grej här med er som sitter på hård data, rätta det som ev är fel.
Redan i onsdags var 2 fruntimmer sura på J.A men det tar till fredag kväll innan operationen genomförs. Vi vet nu vad AA går för, men kan det vara så att hon ev kontaktade NS i ett tidigt stadium innan polisbesöket och ev fick instruktioner av NS att avlägga besöket först på fredag kväll ?

Vad jag menar är att NS visste vem som skulle ha jouren eftersom han hänger på TR ganska ofta, han har fått all inside info och ligger c:a ett halvt dygn före AB, samtidigt får han chansen att hämnas på åklagaren som år 2006 satte dit just honom för intrånget i SAP-net.

Alltså fanns det fler än AA som tjänade på att operationen inleddes fredag kväll, och NS kan veta mer än vad som publicerats och då insett att åklagaren skulle hamna i skiten. Både NS och AA är av samma skrot o korn, jag skulle inte bli förvånad om dom 2 kört ett samarbete då båda har klippkort hos myndigheterna.

Inte alls omöjligt scenario.

Niklas Svensson är ju känd för att älska att manipulera både media, polis och källor.
Senast redigerad av KnutteKragballe 2010-08-23 kl. 15:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in