Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-24, 09:21
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumboear
Tror vi kan avskriva e***ie w****rud. Finns ingen koppling till Enköping. Däremot är det inte omöjligt att kvinna 2 kan vara skriven i ex.vis. uppsala för studier (rätt ålder, antagligen under utbildning till en lika radikal feminist som AA), med ett föräldrahem i enköping.

Så därför tror jag inte man behöver stirra sig blind på att hon just är skriven i enköping.

Skriven i en närliggande stad till Enköping, har dessutom studerat i Uppsala samtidigt som Anna Ardin, och det mest graverande, samma efternamn som ( och med all sannolikhet släkt till ) generalsekreteraren i Broderskapsrörelsen och tillika Anna A:s nuvarande arbetsgivare.

Lite för nära för att bara lägga undan.
Citera
2010-08-24, 09:22
Medlem
Mayitos avatar
Som någon blygis påpekat är ju Emelie Weiderud skriven i Västerås som är stationen efter/före Enköping...
Citera
2010-08-24, 09:23
Medlem
KnutteKragballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Skriven i en närliggande stad till Enköping, har dessutom studerat i Uppsala samtidigt som Anna Ardin, och det mest graverande, samma efternamn som ( och med all sannolikhet släkt till ) generalsekreteraren i Broderskapsrörelsen och tillika Anna A:s nuvarande arbetsgivare.

Att hon känner Anna är väl mycket troligt men därifrån till att hon är T20 är beviskedjan lång.

Det skulle ju förklara varför Anna Ardin togs bort så fort i från alla sidor med koppling till Broderskapsrörelsen och varför hon ännu inte vågar tala ut.

Hon skyddar troligen T20
Senast redigerad av KnutteKragballe 2010-08-24 kl. 09:27.
Citera
2010-08-24, 09:24
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilBob
Tack för namnet på T20. Verkar gå att knyta till Broderskapsrörelsen iaf. Peter Weiderud är förbundsordförande där. Inte så vanligt namn, Emilie borde vara släkt på nåt sätt.
De är iaf "vänner" på Facebook, Peter Weiderud och denna E.
Är det våldsamt galet gissat att det skulle röra sig om en dotter?

Av de två andra W (yngre syskon?) som är skrivna på samma adress i Västerås som den "misstänkta" T20, har iaf en inte henne på vänlistan. Den andras lista kommer jag inte in på just nu - och jag bryr mig egentligen inte.
Citera
Medlem
dumboears avatar
Citat:

Sant.

Jäsiken alltså, har JA lägrat varenda vandrande bomb i radikalfeministrörelsen så börjar man ju undra hur det står till med karln!
Citera
Medlem
Mayitos avatar
Citat:

Ännu bättre. Spåret är - glödhett.

EW är född 1984 = 26 år.
Citera
2010-08-24, 09:27
Medlem
Anemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Ja, jösses. Denna W finns få Facebook:
Edit: Facebooklänk:
http://www.facebook.com/profile.php?id=633660270&ref=sgm

Hoppsansa! Bra jobbat Här går det sannerligen undan när alla har fått upp ångan!
Citera
2010-08-24, 09:28
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumboear
Sant.

Jäsiken alltså, har JA lägrat varenda vandrande bomb i radikalfeministrörelsen så börjar man ju undra hur det står till med karln!

Jo, men eftersom han är utlänning finns alltid språkbarriären. Han är dessutom djupt okunnig om vad som pågår i denna ankdamm och kan inte på samma sätt som en svensk kille inse att fraternisering med denna typ av kvinnor kan sluta så här.

Fullt begriplig kulturkrock.
Citera
2010-08-24, 09:28
Medlem
Troians avatar
Fick den här långa skrivelsen i PM av en nyregistrerad användare som ännu inte får posta. Ombads förmedla det till tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av borkborkbork
Idag köpte och läste jag International Herald Tribune (IHT - numer en global version av New York Times) samt Financial Times (FT), för att se vad deras måndagsnummer skulle säga om helgens anklagelser mot Julian Assange (JA.) Jag blev glatt förvånad när det visar sig att de ställer sig neutrala till anklagelserna. Istället fokuserar de på det ofattbara att någon inom loppet av ett dygn kan gå från att vara av "sannolika skäl" misstänkt till att det "inte [...] finns anledning att misstänka att han har begått våldtäkt." IHT körde sin artikel på sidan tre, med en blurb på förstasidan; FT körde sin på sidan sex, även med de med en blurb på förstasidan.

Inside Story på Al-Jazeera fokuserade just på Wikileaks och anklagelserna mot JA, där >95% av tiden fokuserade på vad Wikileaks står för, snarare än vad JA har anklagats för.

Jag utgår personligen från att ingen våldtäkt har skett, och jag är skeptisk till att det skett något *sexuellt* ofredande om det inte är av karaktären "kulturkrock." Jag är också av åsikten att AA ville "sätta åt" JA, men jag är tämligen osäker på om det rör sig om förtal i förhoppningen att svärta ned JAs rykte eller om det rör sig om en mer personlig hämd. Oavsett vad så har jag svårt att se hur man skulle ha kunnat misslyckas mer.

Och det är långt ifrån AA som misslyckats, vilket är pinsamt tydligt i internationell media. Det var länge sen jag såg någon anklagad för våldtäkt där media så otroligt snabbt börjar ta en neutral inställning eller till och med i vissa fall ifrågasättande. Hela denna historia är så gott som klockren vad det anbelangar JA och Wikileaks, givet att han förr eller senare skulle bli anklagad för något sexrelaterat, vilket jag gissar har varit en av bokstavsorganisationerna huvudplaner.

Visst, det hela flyttar fokus från Afghanistan och det pågående läckaget av hemligstämplad information... men det ger Wikileaks en hel massa gratis reklam och det börjar få JA att se ut som ett offer snarare än något annat. Det ger *dessutom* JA möjligheten att insinuera bokstavsorganisationers inblandning *utan* att framstå som en total foliehatt. Ja, han behöver inte ens insinuera det själv längre, det gör massmedia nu åt honom.

Så, hur kunde något med en potential att vara så skadligt snabbt förvandlas till en slags bonus? Jag tror att nedstående punkter belyser vändningen hyfsat korrekt:

o) Jouråklagaren bekräftar för skvallerpress att JA är anhållen i sin frånvaro.

o) Inom ett dygn ändras jouråklagarens "sannolika skäl" till chefsåklagarens "[ingen] anledning att misstänka".
- Allt utan att JA har kontaktats en enda gång.

o) AA går till Aftonbladet för att rätta sin story, ger nog information för att själv tappa sin anonymitet.
- AA pekar här på JAs personlighet snarare än handlingar: "skev kvinnosyn, problem att ta ett nej."

o) AA börjar blockera och redigera sina nätavtryck, istället för att förklara och kommentera.

o) Åklagarmyndigheten vägrar förklara kappvändningen mer än att "det är normalt."

o) AAs chef bekräftar AAs inblandning innan massmedia går ut med informationen.

o) Skadekontroll på Flashback av personer med samma ideologi som AA, istället för en oberoende person.
- När internationell media läser detta får de en enkel förklaring av chefsåklagarens snabba vändning.

o) Ingen åklagare har ännu kontaktat JA för att få hans bild av händelserna.

o) Journalisten på Expressen hakkade tidigare parti-servar och blev då åtalad av den nuvarande jouråklagaren.

Det var år och dar sen jag slutade följa svenska nyheter, svensk politik och svensk media, och hela denna soppa får mig att minnas exakt vad som vände mitt intresse till internationella händelser och media.

ALLA inblandade verkar komplett inkompetenta, med en total avsaknad av förståelse för vad deras beslut kan leda till.

Det är även, för mig, skrämmande att jag ska behöva läsa Flashback för att hålla mig ajour i ämnet. Vad håller vår "aktade" press på med egentligen, förutom att sprida illasinnade rykten?! Men kudos till alla er medlemmar av Flashback som tillför något till ämnet, utan att falla tillbaka på "kvinnor/män är förvridna pervon och borde straffknullas."

Jag tycker nästan lite synd om agenter på bokstavsorganisationerna som kliar sig i huvudet och letar efter Plan B.

Åh vad jag *inte* kommer att sakna svensk media när den här soppan lagt sig och jag kan återgå till verkligheten.
Citera
2010-08-24, 09:30
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
De är iaf "vänner" på Facebook, Peter Weiderud och denna E.
Är det våldsamt galet gissat att det skulle röra sig om en dotter?

Av de två andra W (yngre syskon?) som är skrivna på samma adress i Västerås som den "misstänkta" T20, har iaf en inte henne på vänlistan. Den andras lista kommer jag inte in på just nu - och jag bryr mig egentligen inte.

Emelie Weiderud har raderat sitt FB konto.
Citera
2010-08-24, 09:33
Medlem
KnutteKragballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken

Tur att man hann spara ner alla inklusive alla vänner då.
Citera
2010-08-24, 09:36
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Nej, det har hon faktiskt inte.
Jag är inne och tittar på hennes profil just nu.
Däremot har hon förmodligen höga "säkerhetsinställningar" f n, så inte kreti och pleti ska kunna gå in och spana. Det var det jag misstänkte så jag postade skärmdumpen. Förmodligen kan hennes vänner se henne, ingen mer.

Men det är en flerstegsprocess att kunna titta på hennes profil om man inte är på vänlistan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in