Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-23, 15:24
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Det är alltså irrelevant om hon anmält 10 snubbar för olika ofredandebrott? Är det detta du säger?

Det kan vara relevant ur ett mellanmänskligt perspektiv, dvs när man skvallrar om det. Rent juridiskt saknar det dessvärre relevans, då vi inte har den typ av rättsystem som tar hänsn till tidigare förseelser.
Citera
2010-08-23, 15:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Måste bara fråga: hur skulle du se på saken om det kommer fram att Anna Ardin de senaste åren anmält säg 5-6 män för olika övergrepp?

Att hon är en stark kvinna?

Eller att det är något fel på henne?

Den hypotetiska frågeställningen kan jag inte besvara utan att känna till mer detaljer om anmälningarna och hennes leverne.
Citera
2010-08-23, 15:25
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Jag vet inte vad jag ska säga... I sin blogg skriver Anna Ardin att latinska män förokämpar och förnedrar henne genom att kalla henne snygging. Hon känner sig hotad mitt på dagen av att många i Paraguay tycker hon är snygg. En man i Uppsala som kallar henne vacker är en mental våldtäktsman, även fast han menar att hon är vacker.

Det gör ju att hennes anmälan om "ofredande" syns i ett annat ljus.

Ja, typ.

Det KAN ju vara en förklaring till rättsväsendets kallsinniga inställning till anmälningarna. Man lägger liksom inte ner en våldtäktsanmälan inom ett dygn - särskilt inte när det finns ett beslut om anhållan. Alltså måste man spekulera i vad detta beror på. Kan något vara fel på kvinnornas upplevelser?

Aha...
Citera
2010-08-23, 15:27
Medlem
Citat:
Det är alltså irrelevant om hon anmält 10 snubbar för olika ofredandebrott? Är det detta du säger?

Din tolkning är att detta tyder på en stark kvinna?

Detta är högst relevant för att stoppa henne i tid ... INGEN tjänar på att hon går lös i den politiska debatten ... särskilt inte som det "råkar" visa sig att hon anmält ett par med felaktiga bevis eller liknande .... Anna Ardin blogg skvallrar om att det är en sådan argbigga vi har att göra med. Hennes längtan efter att sätta dit någon är oerhört stor. Jag rekommenderar alla att läsa hennes 2 bloggar via google cache eller med thewaybackmachine innan ni går till försvar för henne
Citera
2010-08-23, 15:33
Medlem
Troians avatar
Citat:

Din tolkning är att detta tyder på en stark kvinna?

Menar du rent principiellt nu? I alla fall, nja. Det beror ju på.

Säg att det är en tjej i åttan ute på en landsortsskola av något skäl fått ett horrykte. Många killar på skolan tar sig rätten att mot hennes uttryckliga vilja tafsa på henne över bröst och rumpa. Cred till henne då om hon en dag tar sig styrka och går till polisen.

Eller föreställ dig en kvinna som har ett utsvävande sexuellt leverne, med ny partner mer eller mindre varje helg. Det ökar givetvis risken att hon stöter på en dåre eller en person som i ett visst sammanhang i sängen inte tar ett nej utan ändå fullföljer. Det skulle kanske kunna ses som ofredande.

Eller, förstås, att kvinnan på något vis är sjuk eller manshatande, och med det som grund gjort anmälningar.

Vad gäller just AA har det vad jag vet inte kommit fram några uppgifter överhuvudtaget om att hon ska ha gjort tidigare anmälningar om sexualbrott, så jag tycker inte att vi i vår fortsatta diskussion bör utgå från att så är fallet. Det är ju inte ens med säkerhet fastslaget att det är hon det här gäller.
Citera
2010-08-23, 15:33
Medlem
Om man under ett samlag skriker t.ex. "din jävla bitch", räknas detta som sexuellt ofredande eller räcker ofredande? Undrar mest om det kan ha hänt under ett samlag eller inte.
Citera
2010-08-23, 15:34
Medlem
Lantbruks avatar
Anna Ardin är helt klart en rabiat radikalfeminist (debatterade med henne på hennes blogg för ett tag sedan), detta talar ju inte direkt till hennes fördel.

//Rickard Melkersson
Citera
2010-08-23, 15:37
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Detta är högst relevant för att stoppa henne i tid ... INGEN tjänar på att hon går lös i den politiska debatten ... särskilt inte som det "råkar" visa sig att hon anmält ett par med felaktiga bevis eller liknande .... Anna Ardin blogg skvallrar om att det är en sådan argbigga vi har att göra med. Hennes längtan efter att sätta dit någon är oerhört stor. Jag rekommenderar alla att läsa hennes 2 bloggar via google cache eller med thewaybackmachine innan ni går till försvar för henne
Man skulle ju kunna leka med tanken att antalet våldtäktsmän i det här landet inte är så stort, som vissa vill göra gällande. (Liksom mycket annat som politiker gillar att skrämma väljare med, som terrorister och pedofiler)

Då kan man ju tänka sig att AA har letat febrilt de senaste 10 åren, och när hon då till slut hittar en skitstövel (inte nödvändigtvis en våldtäktsman), känner hon att det nog är sista chansen för henne att få bli ett offer, och tar i från tårna.

AA är politisk i allt hon företar sig, jag kan tyvärr inte utesluta att hon har gjort detta för den cred hon kan förväntas dra in i feministkretsar, men även i HBT kretsar.
Citera
2010-08-23, 15:38
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
Nej , två vittnen är inte ord mot ord. Mer som ord+ord mot ord. Fler ord vinner.

Den andra kvinnan förvinner inte ur utredningen. Vilket du kommer få se.

Nej, inte vid separata händelser ditt skeva luder
Citera
2010-08-23, 15:39
Medlem
Sillkungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Menar du rent principiellt nu? I alla fall, nja. Det beror ju på.

Säg att det är en tjej i åttan ute på en landsortsskola av något skäl fått ett horrykte. Många killar på skolan tar sig rätten att mot hennes uttryckliga vilja tafsa på henne över bröst och rumpa. Cred till henne då om hon en dag tar sig styrka och går till polisen.

Eller föreställ dig en kvinna som har ett utsvävande sexuellt leverne, med ny partner mer eller mindre varje helg. Det ökar givetvis risken att hon stöter på en dåre eller en person som i ett visst sammanhang i sängen inte tar ett nej utan ändå fullföljer. Det skulle kanske kunna ses som ofredande.

Eller, förstås, att kvinnan på något vis är sjuk eller manshatande, och med det som grund gjort anmälningar.

Vad gäller just AA har det vad jag vet inte kommit fram några uppgifter överhuvudtaget om att hon ska ha gjort tidigare anmälningar om sexualbrott, så jag tycker inte att vi i vår fortsatta diskussion bör utgå från att så är fallet. Det är ju inte ens med säkerhet fastslaget att det är hon det här gäller.

Jo, det är fastslaget. https://www.flashback.org/sp25026857

Citat:
Ursprungligen postat av mcfrog
Polisanmälan har diarienummer 0201-k246336-10 ofredande
Utredande polis är Mats Gellin utredningsroteln ku/f tel 4010838
Målsägare är Anna Ardin

Anna Ardin anmälan är aktiv och hon är anmälare.
Senast redigerad av Sillkung 2010-08-23 kl. 15:49.
Citera
2010-08-23, 15:41
Medlem
rövners avatar
Radikala rabiatfeminister kan också bli utsatta för sexuella övergrepp. Har tanken uppkommit att det kan ha blivit ett oerhört tryck på den yngre kvinnan efter anmälan från kollegor etc? När man anklagar en sån ikon som j.a. för något av den här magnituden så kan det få implikationer för vänskaper, karriär, ja hela ens fortsatta liv. En möjlighet som är minst lika sannolik som att tjejerna ljuger
Citera
2010-08-23, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Jag vet inte vad jag ska säga... I sin blogg skriver Anna Ardin att latinska män förolämpar och förnedrar henne genom att kalla henne snygging. Hon känner sig hotad mitt på dagen. En man i Uppsala som kallar henne vacker är en mental våldtäktsman, även fast hon inser att han bara menar att hon är vacker.

Det gör ju att hennes anmälan om "ofredande" syns i ett annat ljus.

Det är det här som blir så fel om hon importerar denna ilska skapad i ett annat land och en annan miljö. Anna Ardin skriver också i sin blogg att det är dags att exportera feminismen och våran sexköpslag. Att Anna Ardin befinner sig på ett självpåtaget korståg emot män i hela världen står klart men hur sunt är detta?
Har hon problem med latino män skall hon ta upp detta hos dem och inte här. Detta är lika fel som om man som svensk kvinna följer med sin man till ett arabland för att han fått ett jobb där MEN kvinnan kräver att hela arablandet (t ex Saudi Arabien) anpassar sig till henne och hennes världsbild .....

Det finns många situation i livet då man väljer tid och plats för att göra livet lättare och bättre ... radikalfeministerna väljer tid och plats enbart för att få till konfrontation .... detta tycker jag visar deras svaghet .... det är väldigt mycket AFA aktivister över radikalfeminister och AFA har ju bevisat många ggr om vad de bidrar till att bygga vidare vår fina demokrati .... inte alls ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in