Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-24, 19:23
Bannlyst
Jag hittade en person som stämde in på ledtrådarna. Men eftersom personen aeaeaeaea inte svarar på PM och bekräftar eller dementerar så skickar jag ut det här så kan någon som vill luska vidare.
Tagit bort sin facebook,

C*cilia A*ita Vid*lius Enköping
Citera
2010-08-24, 19:26
Medlem
Ken Drydens avatar
Det finns två personer i Enköping som är kvinnor, är 25 år fyllda, har ett dopnamn som slutar på -a och ett efternamn som börjar på W-...

Det är:

Linda Wä...

och

Tanja Wö...

Kan T-20 vara någon av dem?
Citera
2010-08-24, 19:27
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liobov
Måste kvinnan skrika för full hals "NEJ!!!! SLUTA!! för att du ska fatta att det är inte skönt för henne? Är allt annat gensvar tankeläsning?

Om det nu är så att hon försöker knuffa bort mannen, var i lagen finns luckan?

Citat:
Och luckan i lagen består fortfarande i: hur bevisar man att det har skett ett övergrepp när sexet från början var frivilligt?

Hur bevisar man i så fall någonsin att det skett någon våldtäkt överhuvudtaget?

Citat:
I Ryssland, mitt hemland, är detta problem högt verkligt.

Och det är ju ett bekymmer för Ryssland.
Citera
2010-08-24, 19:28
Medlem
aeaeaeaeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcfrog
Jag hittade en person som stämde in på ledtrådarna. Men eftersom personen aeaeaeaea inte svarar på PM och bekräftar eller dementerar så skickar jag ut det här så kan någon som vill luska vidare.
Tagit bort sin facebook,

Jag var ju bara lite seg , sorry...

kan skriva det till dig som jag skulle skicka just nu:

Hej!

Nej, inte hon jag gissar på. Den personen jag gissar på faller dock också inom ramen för icke-offentlig person.... Och kan för den delen säga att hon inte direkt lämnat några (för tråden) intressanta spår på internet (till skillnad från AA vars blogginnehåll kunde göda tråden en hel del). En av de FBare som gjort samma gissning på "T20" som mig anser för sin egen del att det därför att inte är värt att out-a henne. Så det här med "tease" (som en del klagade på) är kanske extra illa med tanke på att folk tror att jag sitter på någon slags potentiell guldgruva, men det är det absolut inte (vad jag/vi kunnat hitta iaf).
Citera
2010-08-24, 19:30
Medlem
Vet inte om detta redan sagts, eller om det ens är relevant men
JA var på stockholmsklubben\baren Kåken i onsdags 18 aug tillsammans med en tjej.

När kom anmälan in?
Citera
2010-08-24, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aeaeaeaea
Jag var ju bara lite seg , sorry...

kan skriva det till dig som jag skulle skicka just nu:

Hej!

Nej, inte hon jag gissar på. Den personen jag gissar på faller dock också inom ramen för icke-offentlig person.... Och kan för den delen säga att hon inte direkt lämnat några (för tråden) intressanta spår på internet (till skillnad från AA vars blogginnehåll kunde göda tråden en hel del). En av de FBare som gjort samma gissning på "T20" som mig anser för sin egen del att det därför att inte är värt att out-a henne. Så det här med "tease" (som en del klagade på) är kanske extra illa med tanke på att folk tror att jag sitter på någon slags potentiell guldgruva, men det är det absolut inte (vad jag/vi kunnat hitta iaf).

Okej,
Citera
2010-08-24, 19:31
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Leker du dum eller är du dum på riktigt? No offence intended, jag är verkligen nyfiken...

LOL! Ytterligare "härskarteknik" som man enligt en del skulle göra helt rätt i att polisanmäla. Men jag låter det passera, jag är själv ett rövhål.

Citat:
Självklart säger man till sin partner först.

Självklart, såvida man inte är dum på riktigt. Låt mig citera igen:

Hon slutar att ge gensvar och försöker så småningom att trycka honom bort från kroppen, men säger inget, möjligtvis eller delvis av rädsla för att göra mannen som redan uppvisar ett aggressivt beteende än mer arg.

Citat:
Det är underförstått.

Nej, det är inte underförstått då det uttryckligen står att hon inte säger något.

Citat:
Frågan i det hypotetiska resonemanget var "vad gör man om man har initialt frivilligt sex med någon som efter hand går över gränsen"? Hur bevisar man att man inte ville var med på det senare delen, och sa det uttryckligen, men partnern brydde sig inte. Ord står mot ord.

Hur bevisar man att man har blivit våldtagen överhuvudtaget, någonsin, på något sätt alls?
Citera
2010-08-24, 19:33
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Oerhört långsökt. Plus att engelskans "artist" snarare betyder konstnär.
Eller dansös eller strippa...
Citera
2010-08-24, 19:34
Medlem
KnutteKragballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcfrog
Tagit bort sin facebook,

Känns som en mycket dålig gissning.

Har den tjejen stäng sin Facebook?

Citat:
Ursprungligen postat av tetse
JA var på stockholmsklubben\baren Kåken i onsdags 18 aug tillsammans med en tjej.

När kom anmälan in?

Fredag
Citera
2010-08-24, 19:35
Medlem
Fenneks avatar
Citat:
"Hon slutar att ge gensvar och försöker så småningom att trycka honom bort från kroppen...."

Måste kvinnan skrika för full hals "NEJ!!!! SLUTA!! för att du ska fatta att det är inte skönt för henne? Är allt annat gensvar tankeläsning?

Allt annat gensvar? Passar det någonstans däremellan att bara säga typ "Inte så hårt...", vilket jag varit med om flera gånger när man varit väldigt "sugen" av sig? Kan du förstå män som känner obehag av en situation som de upplever kräver att de nästan måste vara tankeläsare?

AA använder här också diffusa definitioner som att "hon är rädd att han ska bli aggressiv", alltså att mannen är skyldig eftersom kvinnans tankeläsning säger henne att hon kommer råka illa ut om hon säger något. Jag håller med dem som tycker att den här typen av argument är lika förnedrande för kvinnan som för mannen.

Citat:
Och luckan i lagen består fortfarande i: hur bevisar man att det har skett ett övergrepp när sexet från början var frivilligt.

I Ryssland, mitt hemland, är detta problem högt verkligt. För ett tag sedan friades en man som har misshandlat sin nya flickvän brutalt under en sexakt med motiveringen "hon gillar hårda tag". Enda anledningen att ärendet överhuvudtaget gick till domstol var att kvinnan avled ett par veckor senare till följd av skadorna.

Nu är Ryssland ett extremt patriarkalt och rättsosäkert land, men där ser du hur det juridiska problemet skulle kunna manifestera sig, draget till sin spets.

Ja det är ju draget till sin fullt logiska spets. Vi har rikliga problem i Sverige med folk som förvisso fälls för dråp, men som frias för våldtäkt, i just denna typ av fall. Och det finns ingen anledning för män som någon gång tagit i lite för hårt, eller improviserat på ej önskvärt sätt, att känna sig kränkta av den typen av jämförelse.
Citera
2010-08-24, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tetse

När kom anmälan in?

Helgen 14/15 AA

16-17/8 MsW/ Enköping

18/8 på Kåken med ny(?) tjej.

20/8 fredag anmälan

Om jag fattat det rätt.

I så fall blir AA och MsW än mer förbannade. En till..
Citera
2010-08-24, 19:39
Medlem
Det finns en * * i Enköping

*raderat då det verkar vara fel person*
Senast redigerad av lillalinnea 2010-08-24 kl. 19:48. Anledning: inte eftersökt person
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in