Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-09-01, 14:35
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tankar

För övrigt är både sida 1 och sida 2 i beslutsdokumentet "BESLUT I ÖVERPRÖVNINGSÄRENDE" felaktigt daterade: " Datum 2010-09-31". September månad har som bekant endast 30 dagar.
http://www.aklagare.se/PageFiles/408...%b6m%20(3).pdf
De har ännu inte rättat till det. Läser de inte Flashbck?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SMBH
Ja det är sannerligen ett skämt. Har man blivit våldtagen så vet man väl det? Finns det tillfällen då man är så jävla osäker på att man är ett brottsoffer eller inte, att man måste konsultera en jurist?

Om man varit mer eller mindre medvetslös antar jag. Men så är ju inte fallet här eller...?
Citera
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gardemon
För mig var det ganska väntat att han kommer att åtalas för våldtäkt, kände på mig det, jag hoppas bara att han utvisas ur landet när han döms också som alla andra invandrare som begår grova brott ska.

Han har väl inte fått uppehålls och arbetstillstånd ännu och förhoppningsvis får han aldrig det heller.

Intressant. Jag kom just att tänka på att utländska män som är beroende av svenska flickvänner är mycket mer utsatta än utländska kvinnor som är ihop med svenska män. Den svenska flickvännen kan genom en sexbrottsanklagelse få mannen utvisad och kan hota om detta för att kunna utnyttja honom medan en utländsk kvinna som tröttnat på sin svenske pojkvän kan få eget uppehållstillstånd genom att anklaga honom för sexbrott.
Citera
2010-09-01, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea
Från Aftonbladet Plus och fulnick:

– När alla hade gått var hon ännu kvar. Hon presenterade sig och sa att hon var statligt anställd.
---
Va?!
Var jobbar hon? Varför säga att hon är statligt anställd?

Reagerade också på detta uttalande!

Konstnär som är statligt anställd (var?),
eller den ko-spirat-riska uppfattningen att hon är statligt anställd inom Sä-o/m-st
Om inget av dessa påståenden stämmer är hennes trovärdighet nolla.
Citera
2010-09-01, 14:37
Medlem
rövners avatar
Citat:
Ja det är sannerligen ett skämt. Har man blivit våldtagen så vet man väl det? Finns det tillfällen då man är så jävla osäker på att man är ett brottsoffer eller inte, att man måste konsultera en jurist?

Dom gick till polisen. Detta tyder på att dom kan ha ansett att dom blivit utsatta för ett brott. Det finns för övrigt en massa tillfällen när folk inte vet vad det dom blivit utsatta för heter juridiskt. Våldtäkt hör kanske inte vanligtvis dit men det finns definitivt fall där också. T.ex. är det många kvinnor som inte vet att det inte krävs penetration för att det ska kallas för våldtäkt.
Vet inte exakt hur man har resonerat i det här fallet eftersom jag inte tagit del av bevismaterialet.
Citera
2010-09-01, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zolthie
Mediakåta horor som anmält?

Tvivlar på att han skulle åka till Sverige och våldta.

Och varför skulle han inte kunna begå våldtäkt ? Om någon är en mediakåt hora så är det väl Julian Assange.

Han är ganskla paranoid och det förvånar inte mig ett dugg om han har andra psykiska problem också och eventuellt gillar att förnedra kvinnor för det får nog honom att känna makt.
Citera
2010-09-01, 14:39
Moderator
Siegfrids avatar
Det är nu som beslutet att använda Silbersky som advokat kommer att prövas. Håller Sillen för trycket? Klarar han mer än att snacka i media?
Citera
2010-09-01, 14:39
Medlem
Callass avatar
Citat:

Du har rätt.
Den som varit med om våldtäkt = ett grovt övergrepp - vet det.
Den som inte vet om det öht var ett övergrepp eller ej - har inte blivit utsatt för något övergrepp.
Citera
2010-09-01, 14:43
Medlem
borkborkborks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
Dvs i utredningen finns de uppgifter som CB utgår från
men de är inte offentliggjorda

Polisutredningen finns däremot mer eller mindre komplett på nätet, two wrongs doesn't make a rape. "Skev kvinnosyn", good luck.

Jag tror det är dags för Karin Rosander (Spokeswoman for the Swedish Prosecution Authortity) att göra en till telefonintervju med Al-Jazeera: http://www.youtube.com/watch?v=FfcF-7aySlU

This is Normal Procedure!
Citera
2010-09-01, 14:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Det är nu som beslutet att använda Silbersky som advokat kommer att prövas. Håller Sillen för trycket? Klarar han mer än att snacka i media?

Han har aldrig klarat så särskilt mycket mer än det.
Citera
2010-09-01, 14:44
Medlem
Janemans avatar
Citat:
Men som sagt; ngn med makt eller två "horor" som vill hämnas skulle göra ett bättre case än detta.
Jag är övertygad om att de berättat den knöliga svåravgjorda sanningen. Som inte passar in i ofredande/sexuellt ofredande/våldtäkt utan alla gör olika bedömningar.

En rimlig analys.
Vad som gör det ytterligare besvärligt är att AA först behöver höra SW's historia innan hon uppfattar situationen som någon form av ofredande och senare Borgströms "råd" för att uppfatta det som våldtäkt.
För SW's del blev det inte våldtäkt förrän polisen uppfattade hennes historia som sådan. SW ville ju dessutom fortsätta kontakten med JA efter "våldtäkten".
Det känns inte orimligt att det blir en sista överprövning
Citera
2010-09-01, 14:45
Medlem
Citat:
Dvs i utredningen finns de uppgifter som CB utgår från
men de är inte offentliggjorda

Det finns alltså något annat som inträffat enligt dig. Något utöver spruckna kondomer.

Är det de handlingarna som beskrivits som "pubertala" och "högstadiemässiga" av någon feminist i tråden? Är de skäl nog för en våldtäktsrubricering?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in