Citat:
Jag ser fram emot att lyssna på Sture Bergwall, eftersom han har överlevt!
Det är mycket speciellt att Sture Bergwall orkat gå vidare, och förlikat sig med sitt öde. Det är misstron mot honom som visar hur illa det är ställt när enskilda medborgare drabbas av folk som kommer undan. Jag är nyfiken på hur han orkar bära det ansvar som pådyvlats honom, av en stat som inte tar ansvar för skador folk i statens tjänst orsakar.
Efterspelet i Qvicksaken har visat att det går hem i stugorna att man vill skuldbelägga Sture Bergwall för de övergrepp inom psykiatrin och rättsväsendet som drabbat honom som en enskild, i stället för att vidta rättsliga åtgärder mot de som orsakade denna rättsskandal.
Skitsnacket om preskription, är ett vilseledande som skyddar brottslingarna, för övergreppen fortsatte tills helt nyligen från psykiatrin och från Qvickggänget har inte upphört med falsk ryktesspridning. Kränkningarna fortsätter drabba en oskyldig, men samma idiotier som fick honom fälld för 8 mord.
Om det var så att de var tänkt att vidta rättsliga åtgärder mot uslingarna som orsakade denna härva av lögner, om det inte var preskriberade brott, så varför dröjer skadeståndet till Sture Bergwall?
Den värsta lögnen i denna härva, är framförandet att det hade blivit ett rättsligt efterspel, om saken inte var preskriberad!
Vem är det som går på lögnen att jurister hade åtalat jurister och fått dem fällda, i Sverige? Om det inte vore preskriberat!
Min känsla är att Sture Bergwalls frihet var villkorad av att han håller käft!