2015-05-26, 19:52
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Jag tittade även på PK Debatten om Bluffen som metod där Dan Josefsson fick ta emot en skitstorm från alla inklusive Stina Dabrowski.

Har också sett den debatten. Debattledaren Stina hade minsann själv varit i kontakt med Sven Åke, som lät meddela att han var "helt förkrossad". Terapeuten Cajsa sa "Håll mun!". Suzanne Osten var mest obegriplig. Dan Josefsson gick fram som en ångvält, på gott och ont.
Citera
2015-05-26, 20:16
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Har också sett den debatten. Debattledaren Stina hade minsann själv varit i kontakt med Sven Åke, som lät meddela att han var "helt förkrossad". Terapeuten Cajsa sa "Håll mun!". Suzanne Osten var mest obegriplig. Dan Josefsson gick fram som en ångvält, på gott och ont.

Tror Josefsson var frustrerad över sammanhanget. Det var tydligen väldigt många terapeuter i publiken också. Vid ett tillfälle när Josefsson ville avsluta ett resonemang hördes ett kvinnligt "neeeeejjj" från publikhavet.

Lambertz styrka är väl att han alltid håller sig så lugn. Det lär nog imponera på en del.
Senast redigerad av Oliveira 2015-05-26 kl. 20:33.
Citera
2015-05-26, 21:15
Medlem
Ang. Lambertz nya tystnad
Min spekulation är att Lambertz & HD har fått en förhandsvisning av Bergwallkommissionens slutsatser. I slutsatserna gissar jag att man mellan raderna kommer att utläsa att polis & åklagare gjorde grova tjänstefel samt att JK 2006 (på en arbetsvecka!) gjorde en monumentalt usel insats.

Bergwallkommissionen kommer att föreslå förändringar kring t ex JK som minskar risken att detta sker igen!

Lambertz har nu två val som han måste överväga taktiskt:
1. Fortsätta den förblindade fighten där motståndarna nu får helt nytt extremt tungt material i sin arsenal (dvs rapporten från Bergwallkommissionen)
2. Lägga sig under radarn & hänvisa till att han har debatterat färdigt, ett beslut han tagit "självmant" redan innan rapporten levererats officiellt!

Lambertz tycker givetvis att alternativ 2 är 183% bättre än alternativ 1!
Citera
2015-05-26, 21:18
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Jo, det var det väl!? Men varför är det i sig illavarslande? Kommer inte ihåg vad mer KH lät meddela om kontakten dem emellan.

Med tanke på vad den människan (KH alltså) skriver och säger, har du t.ex. läst hennes förklaring till sina radikalfeministvänner varför hon var med i Quicklaget samt hennes beteende igår, så undrar jag om det är nyttigt för någon att i allmänhet prata med henne. Och jag undrar i synnerhet vad Daniel Tarschys har för anledning att tala med henne. Tarschys syster är kompis till Hanna Olsson en annan av radikalfeministerna, det blir bara lite för mycket för min smak.

Jag menade egentligen inte så mycket med det, raljerade mest över KH som jag tycker är en osedvanligt otrevlig människa.
Helt OT men kan ändå inte låta bli att kommentera, det är så kul att se dessa feminister som hatar män ändå inte kan låta bli att klä sig som dom.
Citera
2015-05-26, 21:22
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GroGrux
Min spekulation är att Lambertz & HD har fått en förhandsvisning av Bergwallkommissionens slutsatser. I slutsatserna gissar jag att man mellan raderna kommer att utläsa att polis & åklagare gjorde grova tjänstefel samt att JK 2006 (på en arbetsvecka!) gjorde en monumentalt usel insats.

Bergwallkommissionen kommer att föreslå förändringar kring t ex JK som minskar risken att detta sker igen!

1. Fortsätta den förblindade fighten där motståndarna nu får helt nytt extremt tungt material i sin arsenal (dvs rapporten från Bergwallkommissionen)
2. Lägga sig under radarn & hänvisa till att han har debatterat färdigt, ett beslut han tagit "självmant" redan innan rapporten levererats officiellt!

Alldeles säkert ingen dålig gissning.
Ur Expressenartikeln:
"Några manipulationer eller falsarier förekom inte. Inga bluffar, inga lögner. Sannolikt kommer Bergwallkommissionen i nästa vecka att kritisera brottsutredningen på en del punkter. Men det var ett hederligt och i huvudsak mycket gott polis- och åklagararbete som gjordes."
Citera
2015-05-26, 21:51
Medlem
the saints avatar
Citat:

En intressant sak i sammanhanget är också att Kvasten helt och hållet höll med en av debattörerna på PK-mötet, att Zampos insats i det aktuella fallet med stenen i vattnet, inte var något bevis för någonting alls!

Undrar lite hur GL känner för detta uttalande. GL har ju från början ansett att detta var ett av de allra viktigaste bevisen mot Quick.

Kanske detta har bidragit till att han nu anser att det inte lönar sig att debattera mera.
Citera
2015-05-26, 22:02
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
raljerade mest över KH som jag tycker är en osedvanligt otrevlig människa.

Måste erkänna att jag inte ens visste vem KH var, innan hon anslöt sig till "Quicklaget". Det jag sedermera läst -- och framför allt sett/hört -- ger i vilket fall visst stöd för din uppfattning.
Citera
2015-05-26, 22:22
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:

Det där var faktiskt en oerhört begåvad slutledningsförmåga och slutsats. Jag undrade just vad i helvete det skulle vara som skulle kunna få Lambertz på andra tankar. Med tanke på att verkligen ingenting annat har hjälpt ens på något plan tidigare. Jag skulle dock vilja tillägga att jag inte tror att det bara handlar om dom kommer att kritisera honom för hans usla insats, jag tror att han anar/dom hintar att det faktiskt kanske finns ett sätta att få honom kickad omedelbart från sin post.

Det enda som skulle kunna få honom att hålla käft är risken för omedelbart avsked. Han vill gärna sitta av sin tid och kunna gå i pension obesegrad. Kickar dom honom från den posten innan pension så är det helt enkelt ett oerhört förnedrande nederlag. Det enda som skulle få honom spak är således någonting på den nivån att det skulle kunna få grava konsekvenser för honom på det omedelbara planet
Citera
2015-05-26, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
En intressant sak i sammanhanget är också att Kvasten helt och hållet höll med en av debattörerna på PK-mötet, att Zampos insats i det aktuella fallet med stenen i vattnet, inte var något bevis för någonting alls!

Undrar lite hur GL känner för detta uttalande. GL har ju från början ansett att detta var ett av de allra viktigaste bevisen mot Quick.

Kanske detta har bidragit till att han nu anser att det inte lönar sig att debattera mera.

GL refererade ju häromdagen till Kwastens klargöranden i Expressen
http://goranlambertz.se/christer-van-der-kwast-angaende-sokhundarna/

Han gick således från det instinktiva "dom har bluffat", "Zampos bevis är odugligt" till det med Kwast & Seppo synkade meddelandet "Bevisstyrkan är i allt väsentligt densamma"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20802980.ab

I samma veva skriver Seppo sin inlaga i Expressen på samma tema där han försöker sig på Damage Control...
http://www.expressen.se/debatt/zampo-felet-har-inte-paverkat-utredningen/

Seppo visar sig dock vara lika kompetent i Damage Control som i sitt polisutövande!

Allt detta sker samtidigt som "Quicklaget" planerade att ta tillbaka kontrollen över läget m h a sitt gemensamma inlägg på Expressen.
http://www.expressen.se/debatt/quicklaget-det-maste-vara-nog-nu/

Man förstår att de dygnen inte riktigt gick som de hade tänk sig... Det har nog varit ganska kaotiskt i Quicklaget den senaste tiden... "Vad ska vi göra... Kan vi stoppa vår snyftartikel i Expressen... Kan du, Kwasten, ta med en karta till Expressens kontor och lägga ut en dimridå? Seppo (som vi alla i Quicklaget tycker är hedersman nr 1) kan du lägga ut dimridå nr2 i Expressen"

I PK_debatten igår tyckte jag att KH bekräftade att dessa dygn liknade Måndag-hela-veckan och att hon gärna backar tillbaka dessa kaos-dagar och kör om det hela (utan den briljanta intervjun med B-G Bodin) och istället med allt fokus på den gemensamma snyfthistorien i Expressen om den stora stygga mediaflocken!

Det är möjligt att denna senaste utomordentliga röra fick Lambertz att leta efter nödutgången, men jag är tveksam! Jag gissar (i enlighet med mitt tidigare inlägg) att det snarare är Bergwallkommissionen som fått honom att köra en sköldpadda och dra in huvet.

Kan man kolla om HD har fått förhandsvisning av rapporten?
Senast redigerad av GroGrux 2015-05-26 kl. 23:57.
Citera
2015-05-26, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Det där var faktiskt en oerhört begåvad slutledningsförmåga och slutsats. Jag undrade just vad i helvete det skulle vara som skulle kunna få Lambertz på andra tankar. Med tanke på att verkligen ingenting annat har hjälpt ens på något plan tidigare. Jag skulle dock vilja tillägga att jag inte tror att det bara handlar om dom kommer att kritisera honom för hans usla insats, jag tror att han anar/dom hintar att det faktiskt kanske finns ett sätta att få honom kickad omedelbart från sin post.

Det enda som skulle kunna få honom att hålla käft är risken för omedelbart avsked. Han vill gärna sitta av sin tid och kunna gå i pension obesegrad. Kickar dom honom från den posten innan pension så är det helt enkelt ett oerhört förnedrande nederlag. Det enda som skulle få honom spak är således någonting på den nivån att det skulle kunna få grava konsekvenser för honom på det omedelbara planet

Tack!
Det verkar som om Björn Häger har samma tankebana:
http://bjornhager.blogspot.se/2015/05/nar-lambertz-tystnar-efter-pk-debatt-om.html?spref=tw&m=1
Senast redigerad av GroGrux 2015-05-26 kl. 23:55.
Citera
2015-05-27, 09:41
Medlem
nabos avatar
Citat:
Det är möjligt att denna senaste utomordentliga röra fick Lambertz att leta efter nödutgången, men jag är tveksam! Jag gissar (i enlighet med mitt tidigare inlägg) att det snarare är Bergwallkommissionen som fått honom att köra en sköldpadda och dra in huvet.
I lördags dammade Dan Josefsson in följande i sin slutreplik till Lambertz:
Citat:
Idag vet vi att Göran Lambertz agerar viljelös megafon åt Seppo Penttinen och Christer van der Kwast. Han för vidare deras uppgifter som sanning utan att kontrollera källdokumenten. /…/
Göran Lambertz känner inte till den hemliga dokumentgömman, eftersom Seppo Penttinen är hans viktigaste informationskälla. Säger Penttinen att dokumenten fanns i den vanliga slasken så skriver Lambertz detta i tidningen.
Agerandet är så till den grad mystiskt att man på allvar kan fråga sig om Göran Lambertz kan vara offer för utpressning.
http://www.aftonbladet.se/kultur/article20842858.ab

En möjlighet, tänkte jag, är att Lambertz hastigt avslutar innan Josefsson och andra förtydligar vad utpressning kan tänkas handla om.
Citera
2015-05-27, 09:51
Medlem
Ser ni fram emot att lyssna till Sture Bergwall som sommarpratare? Han verkar ju förvandlas till någon sorts nationalhjälte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in