2011-08-31, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Jo så är det, vissa läxor måste man lära sej själv men med all den fakta som numera finns om fredrik så kan man tycka att även den dummaste skulle vakna till liv...men icke....

Alla är inte utrustade med sunt förnuft..låt henne göra som hon vill. Det är väl häftigt i hennes värld. Ju jävligare och farligare desto bättre. Det finns såna tyvärr.
Citera
2011-08-31, 15:38
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Alla är inte utrustade med sunt förnuft..låt henne göra som hon vill. Det är väl häftigt i hennes värld. Ju jävligare och farligare desto bättre. Det finns såna tyvärr.

Jo tyvärr finns det sånna, o hur det går för sånna vet vi ju, tyvärr.....men hon är vuxen (till åldern), hon har troligtvis tagit del av all fakta angående fredrik, väljer hon att trots detta att fortsätta med han så får hon helt enkelt skylla sej själv....trist trist...
Citera
2011-08-31, 15:39
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Du har rätt att leva ditt eget liv och göra dina egna misstag. Jag hoppas bara att de inte blir livsavgörande.

Lycka till med dina studier och ditt liv.

Du har helt rätt. Men detta känns inte bra med tanke på hur ung och påverkningsbar Maskros är, med tanke på hennes naivitet.

Han har skadat samtliga flickvänner tidigare, det har varit hundar och katter som har dött, tömda bankkonton, våldtäkt, misshandel, mordförsök och barnmisshandel, om man bortser från detta mord på Marina.

Vad är chansen att Maskros ska komma helskinnad ur detta, om ett par tre månader kommer hon gråta ögonen ur sig för att, vad, hennes katt är död, våldtäkt eller för att han lämnade henne för någon annan eller kommer hon få smisk så hon vet sin plats. Det är något som all statistik som Fredrik har skapar visat, med 100% säkerhet.

Kan man inte begära någon, som man vet kommer råka illa ut, att tvingas till vård?

Vilket eftertryck kommer han att lämna på den unga Maskros?
Citera
2011-08-31, 15:40
Medlem
Hoppas Marinas pappa nu gör det som varje pappa borde göra i ett sådant här fall. Tar lagen i egna händer.
Citera
2011-08-31, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo

Du har rätt, det går inte att påverka tyvärr. Vill inte ens tänka på hur hennes föräldrar kommer att få det nu. Om det hade varit min dotter... snacka om att vara orolig jämt. Undrar hur man skulle hantera det...
Citera
2011-08-31, 15:44
Medlem
Intensivs avatar
Hjärtat går sina egna vägar..förnuft får trygghetsnarkomanerna följa.
Jag tror nog Maskroos kan tackla de sidorna hos Fredrik. OM de visar sej!
Hellre lyss till den sträng som brast än aldrig spänna en båge.
Citera
2011-08-31, 15:44
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Jo så är det, vissa läxor måste man lära sej själv men med all den fakta som numera finns om fredrik så kan man tycka att även den dummaste skulle vakna till liv...men icke....

Det kanske är så att hon tror att bara för att han frias så är han oskyldig, precis det han har ibillat henne.

Nej, nu behövs tyngre bevisning för jag hoppas att det ska komma fram något som gör att åklagaren överklagar.

Men han får väl sitta i fängelse ändå ett tag, det var väl fler åtalspunkter, så han kan lägga till den 16 domen till sin historik.
Citera
2011-08-31, 15:46
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Hoppas Marinas pappa nu gör det som varje pappa borde göra i ett sådant här fall. Tar lagen i egna händer.

Eller någon annan...
Citera
2011-08-31, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Du har rätt, det går inte att påverka tyvärr. Vill inte ens tänka på hur hennes föräldrar kommer att få det nu. Om det hade varit min dotter... snacka om att vara orolig jämt. Undrar hur man skulle hantera det...

Jag lider med hennes familj som tidigt insåg vad FS är för en...oavsett om han mördat Marina eller ej.
Enda trösten är väl att han förmodligen kommer se Maskroos som onödig när skadeståndet rullat in.
Man kan ju alltid hoppas på det.
Citera
2011-08-31, 15:47
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Hjärtat går sina egna vägar..förnuft får trygghetsnarkomanerna följa.
Jag tror nog Maskroos kan tackla de sidorna hos Fredrik. OM de visar sej!
Hellre lyss till den sträng som brast än aldrig spänna en båge.

Absolut, precis som Marina sa till sina vänner, jag fixar detta.

Det är fruktansvärt dumt att spänna en båge som man vet alltid brister, med 100% säkerhet, men det handlar som sagt om att lära sig av egna erfarenheter.

Ska minnas dina visdomsord den dagen vi startat tråden om Maskros.
Citera
2011-08-31, 15:48
Medlem
Finlisas avatar
fredriks ekonomi är väl inte den bästa jag har inte koll på om han har skuldor hos fogden, nån som vet? om han har det och han får skadestånd, har dom inte rätt o ta av dom pengarna då? eller hur funkar det? kommer han att få fortsatt socialbidrag om han får ut skadeståndet? det heter väl att man ska spara pengar osv. Nån som kan fakta om det?
Citera
2011-08-31, 15:49
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
fredriks ekonomi är väl inte den bästa jag har inte koll på om han har skuldor hos fogden, nån som vet? om han har det och han får skadestånd, har dom inte rätt o ta av dom pengarna då? eller hur funkar det? kommer han att få fortsatt socialbidrag om han får ut skadeståndet? det heter väl att man ska spara pengar osv. Nån som kan fakta om det?

Drygt 200 tusen. Men vet inte om dessa ersättningar från JK är utmätningsbara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in