Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Tycker du att de här omständigheterna, den tekniska bevisningen enl. ovan, är tillräcklig för att döma en människa till livstids fängelse?
Om jag får hoppa in o svara vad jag tycker så att detta
sammantaget med att FS är den siste som ser henne i livet, de har bråkat samma dag, blodfläcken som hittas i sängen som tyder på att brottsplatsen är hemmet, tidsspannet när det ska ha skett, FS som så lägligt påstår att han varit borta en natt för första gången på godknowswhen - dock givetvis utan att ha något som helst styrkt alibi, FS tomma bankkonto men med femhundralappar välfyllda plånbok i kombination med uttagen på Marinas konto, den kunskap man måste haft i huset för att hitta alla grejer som använts, undanstädningen - allt detta
sammantaget tycker jag räcker för att döma en människa för mord, ja.
Edit: Detta är inte en eller två besvärande omständigheter som kan förklaras med en oturlig, olycklig slump - detta är omständigheter efter omständigheter
staplade på varandra. Det finns säkert någon matematiker som skulle kunna räkna ut sannolikheten för att FS, givet alla dessa besvärande omständigheter, ändå är oskyldig till Marinas död. Den sannolikheten måste vara mycket nära noll när så många
skilda omständigheter - sms, datoraktiviteter, kontanter, bråk, blodfläck, en enstaka bortanatt på evigheter för FS del sammanfaller med Marinas död, inget alibi - alla sammanfaller. Det är mängden av omständigheter och det faktum att det är så många vitt skilda omständigheter som alla pekar i samma riktning som avgör för min del. Sannolikheten att detta beror på en slump måste matematiskt sett vara mycket nära noll...