Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Citat:
Ursprungligen postat av limaha
Det norska ordet syskonbarn är då det samma som det svenska ordet för kusin. Svenska ordet syskonbarn betyder barnet till ditt syskon, dvs din brors eller systers barn som du är faster/moster till.
OnT:
Det finns alldeles för lite info med stora hål för att kunna få en riktig bild.
Det har pratats om kontouttag, men om det finns ett eller flera kort kopplat till kontot vet vi väl inte?
Det skulle kunna vara så att det finns flera kort och att FS har ett av dem, då kan uttaget kl.11 vara gjort av MJ och att hon försvann först efter det och FS kan då vara helt oskyldig.
Däremot, om det bara finns ett kort och MJ var den som tog ut pengar kl.11, så måste MJ och FS träffats efter det för överlämning av kortet, och hemmet blir väl ganska uppenbart ställe att leta runt med tanke på tidpunkten (Jag har svårt att tänka mej att han dräper henne på öppen gata mitt på dagen utan att någon ser)
Finns det bara ett kort och FS gjorde uttaget kl.11 så måste han fått kortet innan, och då bör ju hemmet återigen vara en del av eftersökandet....
Uttaget kl.11 är centralt, och om nu FS sågs med barn vid tidpunkten så har antingen MJ eller en tredje person gjort uttaget, och med tanke på vittnesmålen om en kvinna i MJs bil så bör tredje personen vara kvinna....och då bör FS veta vem kvinnan är.
Uttaget kl.11 är centralt, och om nu FS sågs med barn vid tidpunkten så har antingen MJ eller en tredje person gjort uttaget, och med tanke på vittnesmålen om en kvinna i MJs bil så bör tredje personen vara kvinna....och då bör FS veta vem kvinnan är.
Om søskenbarn: Bekrefter vi snakker om det samme, men hvem som bruker det, skiller. Jeg lærer stadig noe nytt om nyanser og forskjeller. Svensk er for meg som en hvilken som helst annen dialekt i Norge. Det skiller lite, og noen ganger misoppfattes ord i dialekter man sjelden hører.
Mange uklarheter, ja og saken "ligger på is" informasjonsmessig. Indisier holdt ikke mot en mistenkt GM. Og ingen kropp er funnet. Men de må ha sterke indikasjoner siden de raskt rubriserte det som mord og ikke en forsvinning.
Bagerens innlegg (takk!) siterte media jeg forsøkte finne igjen. Og der bekreftes at FS gjorde flere uttak med MJs bankkort.
https://www.flashback.org/sp25307267
Uttaket kl. 11.00 er viktig, ja.
Om det er slik at det
var bilen
med MJ som ble observert ca. kl 10.30 den 28 juni.
Tid for sms trafikken (økt konflikt) mellom de to ville gitt en pekepinn på om hun var i live morgen den 28. juni. Det kan støtte eller svekke om det var MJ og hennes bil vitne har observert. Så
når antar politiet MJ forsvant? Observasjon av bilen kl. 10.30 er ikke en sikker observasjon.
Det har kommet fram i tråden at det finnes lignende/ samme bilmerke i området der føreren er en lys kvinne med hestehale. Skulle gjerne sett at personen med opplysningen kunne utvikle mer. Om det har lykkes lokalisere hvor eier av denne bil hører hjemme.
Det er usikkert om FS dro hjem eller om han oppsøkte andre etter krangelen fredag kveld. Hvor befant de seg under sms trafikken? Om FS befant seg på et utested og feiret, ja så burde han vært observert. Men hvilke private folk kunne han oppsøkt? Misbrukermiljø som fikk MJ til å be ham dra til hel***? Motorsykkelklubben politiet fattet interesse for pga dekkavtrykk ved boligen?
Jeg bakker litt tilbake om påstanden at hun ble drept på vei hjem etter båtturen fredag. Sms trafikken må jo komme senere, natt til, eller morgen den 28 juni. Eller satt de og messet i hver sin del av huset
Det er vanskelig bedømme annen, tredje informasjon i tråden, men jeg klarer ikke få barna til å stemme med dato, (andre observasjoner) alder, og at det var FS barn. (holde hånden) Bedømmer barnas mor som troverdig i sine innlegg.