2011-08-31, 15:50
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det kanske är så att hon tror att bara för att han frias så är han oskyldig, precis det han har ibillat henne.

Nej, nu behövs tyngre bevisning för jag hoppas att det ska komma fram något som gör att åklagaren överklagar.

Men han får väl sitta i fängelse ändå ett tag, det var väl fler åtalspunkter, så han kan lägga till den 16 domen till sin historik.

Hur blir det med skadeståndet då?, om han åker in för andra brott? blir det mindre?
Citera
2011-08-31, 15:51
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Drygt 200 tusen. Men vet inte om dessa ersättningar från JK är utmätningsbara.

Inte klokt om dom pengarna inte är utmätningsbara, då är det skandal, då blir jag riktigt förbannad, det är våra skattepengar han ska knarka upp, bättre han gör rätt för sej....men är rädd att dom inte är utmätningsbara, typiskt sverige
Citera
2011-08-31, 15:51
Bannlyst
Citat:
Drygt 200 tusen. Men vet inte om dessa ersättningar från JK är utmätningsbara.

Hoppas det..
Citera
2011-08-31, 15:52
Medlem
bagarn29s avatar
http://svt.se/2.34007/1.2517918/38-aringen_slapps_fri

Citat:
Av allt att döma kommer nu den redan mycket omfattande polisutredningen kring Marinas försvinnande att återupptas.
Citera
2011-08-31, 15:53
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
hälsningar från fredrik : far åt helvete...

Tycker nog snarare att Fredrik kan fara åt helvete... och brinna riktigt länge...

Skandal att han får gå fri och fortsätta att skada människor och djur.
Knarka ihjäl dig fortast möjligt ditt drägg!!!
Citera
2011-08-31, 15:55
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
e Har varit nämndeman i åtta och och ordförandhar otroligt stor påverkan är min erfarenhet, visst ska lekmännen vara med, men den juridiskt utbildade personen har en jättestor makt. Oftast sitter ordförande och visar t ex andra liknande mål och uppger vilka domar det lett till, samt gör en egen bedömning av vad utfallet bör bli utifrån att väga vad som talar för med att väga vad som talar emot, vilket troligtvis blir mycket vägledande för nämndemännen som i regel yttrar sig sist. Men i svåra fall brukar ju ibland någon nämndeman vara av avvikande åsikt, men då skrivs det ju bara in i domen som en passus.

OK då måste jag agera för ändring av hur utnämningen av nämndemän sker
Citera
2011-08-31, 15:56
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Hoppas det..

Varför det avundsjuk
Citera
2011-08-31, 15:56
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Hur blir det med skadeståndet då?, om han åker in för andra brott? blir det mindre?

Jag är osäker, det kan säkert bli så att om de brotten är så pass allvarliga så att de med automatik alltid innebär häktning kan det finnas skäl att få detta nedsatt eller utebli helt. Det brukar finnas en gräns att brott som har 2 års fängelse på straffskalan kan innebära häktning, men det finns gott om undantag. Men i och med att han blev släppt så tror jag inte att de eventuellt andra brotten, som jag tror var narkotikabrott, har så pass högt straffvärde.

Så det verkar inte troligt att det blir mindre.
Citera
2011-08-31, 15:57
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Texaco-Darrel
Eller någon annan...

Han har fått erbjudanden.
Citera
2011-08-31, 15:58
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Tycker nog snarare att Fredrik kan fara åt helvete... och brinna riktigt länge...

HELT RÄTT utgång
Kan inte åklagaren lägga fram fällande bevis så döms ingen
Citera
2011-08-31, 15:59
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Skyll på åklagaren som inte gjort sin läxa ordentligt. Skyll på teknikerna som inte gör sitt jobb ordentligt.
Lika naivt som i Örebromålet då HEF sa "trodde aldrig att det skett i bostaden".
Citera
2011-08-31, 16:03
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Jag är osäker, det kan säkert bli så att om de brotten är så pass allvarliga så att de med automatik alltid innebär häktning kan det finnas skäl att få detta nedsatt eller utebli helt. Det brukar finnas en gräns att brott som har 2 års fängelse på straffskalan kan innebära häktning, men det finns gott om undantag. Men i och med att han blev släppt så tror jag inte att de eventuellt andra brotten, som jag tror var narkotikabrott, har så pass högt straffvärde.

Så det verkar inte troligt att det blir mindre.

http://www.jk.se/Arbetsuppgifter/Frihetsberovande.aspx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in